וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית הכריזה על ממשלה חדשה בראשות הכלכלן מוחמד מוסטפא

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 18:41

מוסטפא יכהן גם כשר החוץ בממשלה החדשה, שהוקמה בלחץ בינלאומי על אבו מאזן לבצע רפורמות ברשות כחלק מהיערכות ליום שאחרי המלחמה בעזה. ראש הממשלה החדש אמר כי הפסקת אש בעזה ונסיגת צה"ל יהיו בראש סדר העדיפויות של ממשלתו

בווידאו: נתניהו תוקף אבו מאזן: "מכחיש השואה מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס"/צילום: לע"מ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אישר היום (חמישי) את הרכבה של הממשלה החדשה, בראשות הכלכלן מוחמד מוסטפא - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. מוסטפא יכהן גם כשר החוץ בממשלה החדשה, ויחליף את ריאד אל-מאליכי, ששימש בתפקיד מאז 2009.

מוסטפא, איש עסקים ותיק ומקורבו של אבו מאזן, קיבל את המנדט מוקדם יותר החודש במטרה להעביר רפורמות ברשות. הוא גם אמור להוביל את מאמצי הסיוע והשיקום ברצועת עזה, שעתידה ביום שאחרי המלחמה בין ישראל לחמאס עוד לא ידוע.

אבו מאזן נותר האיש החזק ברשות הפלסטינית ולממשלתו יש סמכויות מוגבלות בחלקים מהגדה המערבית. השינוי בממשלה נועד להפגין לקהילה הבינלאומית את נכונותו לשינויים פוליטיים, אך הוא התקבל בהתנגדות של חמאס הקורא לממשלת אחדות פלסטינית.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מציג את המנדט של מוחמד מוסטפא להקמת ממשלה חדשה, מרץ 2024. רויטרס
אבו מאזן לצד מוסטפא בעת מינויו לתפקיד, החודש/רויטרס

מוסטפא אמר בהצהרה הראשונה של ממשלתו שהופנתה לאבו מאזן כי העדיפות הלאומית הראשונה תהיה הפסקת אש מיידית בעזה ונסיגה ישראלית מלאה מהרצועה, בנוסף להכנסת סיוע הומניטרי משמעותי שיגיע לכל שטחיה.

"כדי לאפשר את התנעת תהליך השיקום וההיערכות לשיקום, הפסיקו את התוקפנות ואת פעולות ההתנחלות ובלמו את טרור המתנחלים בגדה המערבית", הוסיף מוסטפא.

ישראל מתנגד לתכנית של ארצות הברית ומדינות ערב לחזרתה של הרשות הפלסטינית בהנהגת פתח לעזה. היא איבדה את השליטה על הרצועה לחמאס בהפיכה שביצע הארגון האסלאמיסטי ב-2007, אך דורשת שיהיה לה תפקיד בשליטה על עזה בסיומה של המלחמה, שאותה היא גינתה בחריפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully