וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 14:32

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס למשבר סביב חוק הגיוס, וטען כי יש להגיע בהקדם למתווה גיוס מוסכם על הצדדים. "ההצעה שלנו למתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה היא הפתרון הנכון, הצודק והריאלי ביותר". הוא הדגיש כי לא ייתן את ידו להצעות "שמטרתן לעקוף את בג"ץ"

בני גנץ על המצב הביטחוני/(צילום: דוברות השר)

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, התייחס הבוקר (חמישי) למשבר סביב חוק הגיוס, ואמר כי "מעולם לא התנה את נושא השירות בבחירות". לדבריו, יש להגיע בהקדם "למתווה גיוס מוסכם על בסיס מתווה השירות הישראלי" שבנו הוא והשר גדי איזנקוט.

"הגיעה עת למעשים", אמר. "‏בחודשים האחרונים, אנשיי ואני נפגשנו עם בכירים חרדים רבים, ואמרנו להם שלטובת עם ישראל, החברה הישראלית ולטעמי גם לטובת החברה החרדית, צריך להגיע מבעוד מועד למתווה גיוס מוסכם על בסיס מתווה השירות הישראלי שבנינו חברי גדי איזנקוט ואני.

"‏ניסינו להסביר שאחרי ה-7.10, גם החברה החרדית חייבת להבין שמשהו השתנה. שיש לנו הזדמנות לתיקון היסטורי, שגם יחזק אותנו כעת במלחמה. ‏לצערי, לא הצלחנו להגיע להסכמות בינינו ולגשר על הפערים - ואני עדיין מקווה, שלא מאוחר מדי.

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות". גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

‏"ההצעה שלנו למתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה היא הפתרון הנכון, הצודק והריאלי ביותר שיביא לגיוס חרדים וערבים, שיסייע למאמץ המבצעי של צה"ל היום ולתיקון גדול בחברה הישראלית בעשור הקרוב. כל זה תוך כבוד גדול ללימוד התורה, הימנעות משנאת חינם ותוך שאנו מאפשרים לחרדים לשמור על אורחות חייהם. ההצעה הזו בתוקף גם היום.

"מעולם לא התניתי את נושא השירות בבחירות, ולא אתן את ידי להצעות שמטרתן לעקוף את בג"ץ, ולא לתת מענה לצורכי צה"ל והחברה הישראלית כפי שהציעה הממשלה עד כה. ‏כפי שחזרתי ואמרתי לאורך כל התקופה: ‏פתרון לגיוס - כן, פטור מגיוס - לא. ‏כך היה, וכך יהיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא הצלחנו לגשר על הפערים". חרדים מפגינים נגד הגיוס בירושלים, חודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

אמש ביקשה המדינה דחייה של יום בהגשת התשובה לבג"ץ על הפטור מגיוס, עד היום בשעה 14:00. אתמול הודלפה טיוטת התשובה שלה היועמ"שית גלי בהרב מיארה, שהוגשה לאישור מזכירות הממשלה. מהטיוטה עולה כי בהרב מיארה מתכוונת לטעון כי המדינה לא מוסמכת יותר להימנע מגיוס תלמידי ישיבות חרדים, וכי היא לא רשאית לתקצב את הישיבות החרדיות. עוד נכתב כי המדינה צריכה להתחיל לגייס חרדים החל מ-1 באפריל, ולהיערך להפסקת הקצבאות לישיבות.

מתשובת המדינה המסתמנת עולה שבהרב מיארה כן סבורה שיש מקום לאפשר תקופת היערכות קצרה בלבד כהוראת מעבר, שבמהלכה ניתן יהיה להמשיך במתן התמיכות כדי לתת לישיבות ולמוסדות זמן היערכות - כלומר שהקצבאות לא ישללו באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully