וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בי"ס בצרפת הורה לנערה להסיר רעלה. הוא התפטר בשל איומים על חייו

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 11:04

מנהל תיכון בפריז אמר לשלוש תלמידות שעליהן להיות ללא כיסוי ראש בהתאם לחוק, אך אחת מהן סירבה ואף העלילה עליו שהוא תקף אותה. בעקבות איומים ברשת, הוא התפטר. הפרשה מעוררת סערה פוליטית בצרפת, ששני מורים בה נרצחו בפיגועים בשנים האחרונות. "תבוסה למדינה"

אישה ונערה לבושות בעבאיה בצרפת. רויטרס
אישה ונערה לבושות בעבאיה בצרפת/רויטרס

מנהל בית ספר בצרפת התפטר מתפקידו אחרי שקיבל איומים על חייו בעקבות ויכוח שניהל עם נערה מוסלמית על הסרת הרעלה שלה, כפי שדורש החוק. התפטרותו גרמה לסערה גדולה במדינה, שבה האיום האסלאמיסטי על מוסדות החינוך כבר הוביל לרצח של שני מורים בשנים האחרונות.

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטל, אמר כי המדינה תתבע את הנערה על כך ששיקרה וטענה שהמנהל תקף אותה במהלך הוויכוח, שהוביל לאיומים כלפיו ברשתות החברתיות.

"קיבלתי לבסוף את ההחלטה להתפטר מתפקידי בשל חשש לביטחון שלי ושל הממסד הזה", כתב המנהל, ששמו לא נחשף לציבור כדי להגן עליו, במייל ששלח ביום שישי האחרון לעמיתיו בתיכון "מוריס ראוול" ברובע ה-20 של פריז. "אני עוזב אחרי שבע שנים, עשירות ואינטנסיביות, שביליתי לצידכם, ואחרי 45 שנים בחינוך הציבורי", הוסיף המנהל, שהודה לעמיתיו על התמיכה שהפגינו כלפיו בשלושת השבועות האחרונים.

תיכון בפריז, צרפת. רויטרס
תיכון בפריז, צרפת/רויטרס

התקרית התרחשה ב-28 בפברואר, כשהמנהל אמר לשלוש תלמידות שעליהן לציית לחוק ולהסיר את כיסוי הראש שלהן. שתיים מהן צייתו להוראתו, אך השלישית לא ובין הצדדים התפתח עימות. בימים שחלפו מאז, המנהל היה נתון לאיומים על חייו ברשתות החברתיות, ואלו הועברו על ידי בית הספר לקו חם של משרד הפנים.

הרשויות עצרו שני חשודים באיומים. זהותם לא נחשפה, אך משרד החינוך אמר כי לא היה להם קשר לבית הספר. בעקבות החשש לאלימות מצד גורמים קיצוניים, המשטרה החלה לסייר סביב מוסד החינוך ושרת החינוך, ניקול בלוב, ביקרה בו.

השוטרים לא מצאו ראיות לכך שהמנהל תקף את הנערה, וראש הממשלה הבטיח כי היא תעמוד לדין על טענות שווא.

"המדינה תמיד תעמוד לצד אנשי הציבור הללו, אלו שנמצאים בחזית המאבק בפגיעות האלו בחילוניות, בניסיונות של האסלאמיזם להיכנס למוסדות החינוך שלנו", אמר אטל, שהוביל את האיסור על לבישת עבאיה - לבוש מוסלמי מסורתי - במוסדות חינוך כשכיהן כשר החינוך בשנה שעברה.

עוד בוואלה!

אחרי האיסור על לבישת עבאיה: בתי ספר בצרפת מנעו את כניסתן של מאות תלמידות

לכתבה המלאה

גינויים מימין ומשמאל

הפרשה גונתה על ידי פוליטיקאים מהימין, ומהשמאל, כמה חודשים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי שבהן סוגיית ההגירה תהיה מרכזית.

"הממשלה הזאת לא מסוגלת להגן על בתי הספר שלנו", כתבה ב-X מארין לה פן, מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי". אחייניתה, מריון מרשל, החברה במפלגת ימין קיצוני יריבה, אמרה: "זאת תבוסה למדינה, והנמק האסלאמיסטי ממשיך להתפשט".

"זה המקום שאליו אתה מגיע כשהמדיניות שלך היא 'לא לעורר סערה'. לכאן מובילות כל הכניעות הקטנות האלו", אמר ברונו רטאייו, ממפלגת הימין-מרכז "הרפובליקנים".

"זה לא מתקבל על הדעת. כשמנהל מתפטר בגלל איומים על חייו, זה כישלון קולקטיבי", אמר בוריס ואלו מהמפלגה הסוציאליסטית.

לה פן: "הממשלה הזו לא מסוגלת להגן על בתי הספר שלנו"

בתוך כך, כמה בתי ספר בפריז סגרו אתמול את שעריהם לאחר שקיבלו איומים על פצצה מצד גורמים אסלאמיסטיים, לכאורה - הרשויות בצרפת לא שוללות שאלו הם חלק מקמפיין דיסאינפורמציה רוסי. בשבוע שעבר קיבלו כ-30 בתי ספר נוספים באזור פריז איומים דומים, שלוו בסרטון של עריפת ראש, זכר לרצח של המורה סמואל פטי בפרבר של פריז ב-2020.

ראש הממשלה אטאל הזהיר מוקדם יותר החודש כי הקרמלין החל ב"מבצע מאסיבי לערעור היציבות" של צרפת כדי לשחוק את תמיכתה באוקראינה.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • רעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully