וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקווה מתה אחרונה": השיר של חברי קיבוץ כפר עזה

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 10:50

עשרות מהקיבוץ בעוטף עזה נרצחו ב-7 באוקטובר וכעת חבריהם ששרדו את התופת הלחינו שיר שיתאר את הזוועות שעברו. עורכת העיתון של כפר עזה, אורית צדיקביץ' התקשתה לכתוב מאז אותו יום עד שחברתה יעל ביקשה ממנה והיא נענתה. "בבת אחת הבית שלי הפך למקום שמתים בו", אמרה

בווידאו: תושבי כפר עזה ביקרו ביישוב ההרוס: "לא נשתקם כל עוד החטופים בעזה" 07.01.24/אבי רוקח

השיר המרגש של תושבי קיבוץ כפר עזה - שירגש מדינה שלמה: כ-69 חברי הקיבוץ נרצחו ב-7 באוקטובר ומאז אותו יום אורית, עורכת העיתון של הקיבוץ, התקשתה לכתוב עד שהגיעה שכנתה יעל פלוס וביקשה שתכתוב שיר על האירועים שהתרחשו בקיבוץ. לבסוף, אורית נענתה וכך נולד השיר בשיתוף המלחין אלון אולארצ'יק וביצוע של יהלי סובול.

"נולדתי וגדלתי בכפר עזה כל חיי, ב-7 באוקטובר התהפכו חיי", סיפרה אורית עורכת העיתון. "מאז אותו יום נוראי לא הצלחתי לכתוב על הגיהנום שעבר בקיבוץ, ואז פנתה אליי יעל שרצתה להפיק שיר מקורי על מה שהתחולל", סיפרה.

"היא אגרה כוחות והמשפט הראשון שעלה בראשה הוא 'בית הופך שדה קרב', שיחזרה כותבת השיר, אורית צדיקביץ', "בבת אחת הבית הבטוח שלי הפך למקום שמתים בו ונפצעים בו, היה שם ריח של מוות ואז הגענו לסטודיו רעש בנתניה, הקלטנו את השיר שאלון הלחין וצילמנו את הקליפ בקיבוץ", סיפרה.

קריאת מגילת אסתר בביתה של סיון אלקבץ, כפר עזה, 23 במרץ 2024. יניב כליף, אתר רשמי
קריאת מגילת אסתר בביתה של סיון אלקבץ, כפר עזה, 23 במרץ 2024/אתר רשמי, יניב כליף

"לא רציתי בכלל להגיע לקיבוץ אבל היינו חייבים לצלם שם", שיחזרה. "עומר צדיקביץ', אביהם של ארבעת ילדיי נרצח וגם גיסי שחר אביאני, והמון חברים וחברות שכבר לא איתנו, 67 נרצחו באותה שבת", סיפרה אורית. יעל פלוס, מי שהגתה את הרעיון והפיקה אמרה ש"השיר מבטא את שהתחולל. פרסמנו בקבוצה של הקיבוץ שמחפשים זמרים שישירו עם קרולינה".

יעל המשיכה ותיארה את השתלשלות האירועים שהובילו להפקת השיר: "לפתע עלה לי רעיון להפיק שיר של כפר עזה, נכתוב ונצלם את הקליפ בקיבוץ. עמית בעלי הסטודיו הסכים מיד, ויצאנו לדרך". עוד סיפרה ש"פניתי לאורית ולאחר שלושה שבועות שליווינו את חברי הקיבוץ בדרכם האחרונה, השיר נכתב. את השיר העברתי לעמית שפנה לאלון אולרציק והלחין אותו. השיר בעצם מתאר את שעברנו בשבת ה-7 באוקטובר, גייסתי את הקהילה ששרים את קולות הרקע, יהלי סובול החליט לשיר אותו, השיר מאוד מרגש את חברי הקיבוץ".

לשיר המלא של חברי קיבוץ כפר עזה

  • עוד באותו נושא:
  • כפר עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully