וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים שחוסלו בדרום לבנון - התכוונו לבצע פיגוע חדירה בישראל

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 17:20

בצה"ל הודיעו כי ב-48 השעות האחרונות חיסלו 12 מחבלי ג'מעאה איסלאמיה בדרום לבנון, שניסו לחדור לאזור הר דב. בצה"ל אישרו שגם כוח רדואן ניסה לבצע פיגועי חדירה ונכשל. ברקע: חיזבאללה שיגר עד כה 110 רקטות

תיעוד מהאימונים של חיל האוויר 27 במרץ 2024/דובר צה"ל

בצה"ל הודיעו כי ב-48 השעות האחרונות חיסלו 12 מחבלי ג'מעאה איסלאמיה בדרום לבנון שהתכוונו לבצע פיגוע חדירה בסיוע חיזבאללה כולל בגזרת הר דב. ברקע חיזבאללה שיגר עד כה 110 רקטות.
בצה"ל אישרו שגם כוח רדואן ניסה לבצע פיגועי חדירה ונכשל.

בצה"ל נערכים לפעולה מסוג אחר בגבול לבנון. גורמים מסרו כי תצטרך להתבצע פעולה כדי לשנות את המצב הביטחוני - אחרת התושבים לא יחזרו. לפי הערכות, זה מתקרב לנקודות הכרעה.

פעילות צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים בשכונת רימאל, עזה. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים בשכונת רימאל, עזה/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

המחבלים בבית חולים שיפא - והתמרון המורכב ברפיח

ברצועת עזה, צה"ל דיווח כי נעצרו עד כה למעלה מ-500 מחבלים באזור בית חולים שיפא, כשעדיין מתבצרים במתחם עשרות מחבלים. הערכה היא שיש מחבלים בכירים שמסתתרים במתחם ולכן לא מסגירים את עצמם ונלחמים.

חמאס בתקופה לפני כי לפני הפשיטה של צה"ל (בפעם-2) הוא יחלק את המתחם לארגונים. נתן את חדרי המיון לפעילי חמאס, מחלקת יולדות לג'יהאד האסלאמי, ומחלקות אחרות לשאר הארגונים והפלגים.

הפעילים שחזרו לשיפא מסרו בחקירות כי חזרו בעקבות תשתיות מים, חשמל ומזון הקיימים במתחם. בנוסף, יש אזרחים שמאחוריהם אפשר להסתתר ו-11 מיליוני השקלים שאותרו עד כה ויכול להיות שיהיו עוד בתום הסריקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד פעילות כוחות צהל ברצועת עזה 25 במרץ 2024. דובר צה"ל
תיעוד פעילות כוחות צהל ברצועת עזה 25 במרץ 2024/דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי הצבא ערוך לתמרון ברפיח, וכל מה שנותר הוא פקודה מהדרג המדיני כדי לטפל בארבעה גדודי חמאס נוספים שנותרו שם. לפי צה"ל, בתמרון בעיר הדרומית ברצועה יש תוכנית מורכבת לפינוי 1.4 מיליון פלסטינים. בפעם הקודמת זזו כמיליון פלסטינים בשבועיים. אך הפעם במקרה של רפיח, בצה"ל, מעריכים שהמצב היום הרבה יותר מורכב להניע אוכלוסיה.

לפי הערכות במערכת הביטחון, זה יהיה תהליך מורכב מבצעית להילחם צמוד לגבול המצרי. בעקבות המצב המסובך, יצטרכו לפעול עם סיוע בינלאומי - וזה מה שהיתה אמורה לקדם המשלחת לארצות הברית שנעצרה על ידי הדרג המדיני.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

הטעות אנוש בנושא ראאד סעאד: ההסברים נחשפים

בבוקר יום שישי האחרון, דובר צה"ל הוציא הודעת הבהרה שחלה טעות אנוש בזהות המחבלים שנתפסו בבית החולים שיפא. "בשל טעות אנוש, נמצאות מספר תמונות בגרפיקה של מחבלים שטרם נתפסו אך נמצאים לפי המידע שברשותנו באזור בית החולים ומתבצרים בו. כשיסתיים המבצע, יפורסמו זהויותיהם של כלל המחבלים. הטענה כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית משוללת כל יסוד", נכתב בהודעה. בקולאז' שפורסם הוכנסה תמונה של ראש אגף מבצעים של חמאס, ראאד סעד.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

חיל האוויר חוזר לאימונים

עם פרוץ המלחמה, חיל האוויר הקפיא את תוכנית האימונים השנתית וכלל המשאבים והקשב הופנו למאמץ המלחמתי. בשבועות האחרונים חזר בצורה מדורגת לאימונים וכעת אושרה תוכנית האימונים לשנת המלחמה הנוכחית.

תוכנית האימונים תתמקד בהגברת מוכנות חיל האוויר למלחמה בזירה הצפונית ובזירות נוספות תוך כדי לחימה ממושכת באמצעות תכנון ומימוש מודלים מבצעיים, תרחישים רלוונטיים למאפייני הגזרות והאיומים השונים. במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות, ארוכות טווח, טיסה בעומק שטח האויב, קבלת החלטות בתנאי מלחמה ויתקיימו תרגילי פתע ליחידות השונות. תוכנית האימונים כוללת את כלל מערכי החיל ואת המטה המבצעי של חיל האוויר אשר במקביל לניהול המלחמה, מבצע תהליכי מוכנות, אימונים שוטפים ופיתוח תורות לחימה.

תוכנית האימונים תואמה כך שלא תפגע בהמשך הפעילות המבצעית במלחמה ברצועת עזה ובתוכה הפעילות המשותפת עם הכוחות הקרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully