וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הן נקלעו למלכודת מתוחכמת": מאחורי סאגת ההתעללות המינית בפרשת "המכללה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 12:43

עיתונאי וואלה ארז הראל, שחשף עדויות חדשות של הנפגעות, סיפר ל-103FM על המציאות המחרידה שאליה נחשף בתחקיר: "כמעט כולן חוו פגיעות מיניות קשות בעברן. הן באו מתוך סקרנות, ונכנסו למנגנון שנרמל את מעשי האונס". עו"ד של הקורבנות: "ידוע לנו שהיו גם קטינות באזור"

פרשת "המכללה", במסגרתה עברו נשים צעירות התעללות מינית בדירה בתל אביב, מעוררת שאלות סביב הדרכים בהן הצליחו החשודים למשוך את הנפגעות לאותה דירה. בריאיון ל-103FM הסביר כתב וואלה, ארז הראל, על המציאות המחרידה שאליה נחשפו הנשים הצעירות: "הן מעידות כי היו בתוך 'מלכודת מתוחכמת', מנגנון שנרמל את הפגיעות המיניות החמורות ומעשי האונס האכזריים שעשו להן".

לפני שהגיעו לאותה דירה בדרום תל אביב, הנשים היו מגיעות למועדון "הטאבו" הסמוך, מועדון BDSM, מה שמלכתחילה גרם לכך שהגבולות נראו מטושטשים. "באותה דירה הם לכאורה קיימו חיי קהילה של מיניות חופשית ובריאה לאור סצנת ה־BDS. המתלוננות שיצאו מהמקום מתארות זאת אחרת לגמרי", אמר הראל.

על אותן נשים סיפר, "שהגיעו מתוך סקרנות גדולה ורצון לחקור את אותה הסצנה, והן פוגשות את קבוצת הגברים במקום וביניהם גם את ניסן גבני, ששמו מוכר כאיזה מומחה". הוא הוסיף כי "הנשים תיארו כיצד הן היו זקוקות לאיזו קבוצה משפחתית, וכמעט כולן חוו פגיעות מיניות קשות בעברן. לשיטתן זה מאוד השפיע על הנסיבות בהן הן הגיעו למקום".

מועדון טאבו תל אביב, 19 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"כמעט כולם חוו פגיעות מיניות קשות עוד לפני האירועים". מועדון "טאבו" תל אביב/ראובן קסטרו

עורכת הדין המייצגת את המתלוננות, עו"ד גליה שמילוביץ', שהתראיינה גם לתכנית, סיפרה על המורכבות של אותו מקרה: "זה נראה מבחוץ כאילו בגלל שמדובר באנשים מפורסמים, בעלי מועדון, יש להם גם מעין הכרה בתוך העולם הזה, כאילו יש להם את הידע איך לנהל את הדבר הזה", הסבירה. "בסיטואציה הזו מאוד קל ליצור השפעה, שמכפיפה נשים צעירות לתוך סיטואציה שכבר מאוד מאוד קשה לצאת ממנה".

המתלוננות שהיא מייגת היו במהלך האירועים בנות 18 ו-20. "ידוע לנו שהיו גם קטינות באזור", אמרה. "מאחר שהחשודים באמת עומדים על הבמה במועדון, מנהלים הופעות, והרבה פעמים כשאישה צעירה מקבלת זרקור ומוזמנת להיות חלק מאיזו קבוצה חזקה, נוצרת אותה סיטואציה של 'אולי ככה זה צריך להיות, אולי אני לא מבינה משהו, אולי הדבר הזה זה מה שזה אמור להיות'".

"חלק מהר מאוד מבינות שהן עוברות פגיעה מאוד חמורה, הן גם מטיחות חלקן את הדברים בפוגעים, חלקן בשלב הזה עוד לא מעיזות להגיש תלונה", היא מוסיפה. "מאוד קשה לצאת נגד קבוצת גברים כל כך גדולה וכל כך חזקה. חלקן בגלל סיטואציה אישית, שבויות בתוך המנגנון הזה במשך חודשים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully