וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס קבוצתי, הצלפות וחשמול עם מצבר רכב: עדויות הנשים בפרשת "המכללה"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 7:25

בחודשים האחרונים התלווה כתב וואלה! לנשים שהיו בדירה התל אביבית, שבה התנהל לפי החשד דפוס שיטתי של התעללות מינית שנעה מחניקה, דרך הצלפות ועד מעשי אונס אכזריים. בסוף השבוע פורסם בוואלה! כי המשטרה חוקרת. "הם אנסו אותי - ויצאו מהחדר", סיפרה אחת הנשים | בלעדי

ניסן גבני, איש ה-BDSM, שפתח את מועדון הפטיש "הטאבו"/עריכה: אליס ריבקין

לפני כשנתיים וחצי, מיכל (שם בדוי) הגיעה בפעם הראשונה למועדון "הטאבו", מועדון BDSM הנמצא בדרום תל אביב. ברחבת המועדון פגשה מיכל את ניסן גבני, דמות מוכרת בחיי הלילה בתל אביב ובעלי המקום. לאחר שניסן ניגש אליה, הוא נישק את כף ידה והיא הרגישה שהיא נכנסה לסצנה מהסרטים. רק שהלילה ההוא היה רק הפתיח בו מיכל ונשים נוספות מצאו את עצמן במקום המכונה "המכללה". בסוף השבוע פורסם לראשונה בוואלה! כי בחודשים האחרונים, לאחר תלונות רבות שהוגשו במשטרה, מתנהלת חקירה פלילית של היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב איילון בחשד לעבירות מין חמורות כולל אונס במסגרת הפרשה. בחודשים האחרונים שוחח כתב וואלה! עם הנשים (כלל השמות בכתבה הינם שמות בדויים) שסיפרו על מה שאירע ב"מכללה".

תחקיר עובדה ניסן גבני. קשת 12, צילום מסך
ניסן גבני/צילום מסך, קשת 12

"המכללה" היא כינוי לדירה בתל אביב, שבה מתגוררת חבורת גברים והעומד בראשם ניסן גבני יחד עם נשים צעירות רבות שמתחלפות מעת לעת. על פי העדויות הרבות, חברי הקבוצה השתמשו במועדון "הטאבו" כדי לפתות נשים צעירות רבות להגיע ל"מכללה", שם הם לכאורה קיימו חיי קהילה של מיניות חופשית ובריאה לאור סצנת ה-BDSM, אך לפי החשד היה מדובר במלכודת לנרמול פגיעות מיניות חמורות, ניצול מניפולטיבי ומעשי אונס אכזריים. המשטרה חוקרת את מעורבותם של לפחות 10 חשודים, בהם גבני, שלום בוהארון וגיא שמואל.

חזרה למיכל. בשעות הקטנות של הלילה, המסיבה שאליה הגיעה מיכל הסתיימה. ניסן הזמין אותה להגיע לדירה שלו. כשהגיעו לשם הופתעה מיכל לגלות שמדובר בדירת מרתף גדולה ובתוכה גברים ונשים שמסתובבים בעירום מלא. הכול היה טוב ויפה עד שבשלב מסוים כאשר קיימו יחסי מין, מיכל שמה לב שנכנס אדם זר לחדר. היה מדובר בגיא שמואל. "הופתעתי שניסן מראה עניין בי", שחזרה מיכל בשיחה עם וואלה!. הייתי מאוד חסרת ביטחון באותה תקופה לגבי הנראות שלי. כשגיא נכנס לחדר הערתי לניסן ואמרתי לו שלא נעים לי. ניסן אמר לו ללכת ולסגור את הדלת, אבל בפעם השנייה אמרתי לו שוב, אבל גיא נשאר ולא הלך למרות שהתנגדתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מועדון טאבו תל אביב, 19 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מועדון ה"טאבו"/ראובן קסטרו

תקיפות מיניות לעיני כולם

הנעשה בתוך הדירה ובתוך המועדון, נחשף לראשונה לציבור הרחב בתוכנית עובדה בקשת 12 לפני יותר משנה. על אף שהעדויות הקשות טלטלו את משתתפי הסצנה בישראל, מועדון "הטאבו" המשיך עדיין לפעול במשך כשישה חודשים נוספים, עד שבמשטרת ישראל הוחלט להטיל צו סגירה על המועדון. אחד מן הנימוקים לצו היה כי "קיים יסוד סביר להניח שבעלי העסק עושים שימוש בעסק לביצוע עבירות פליליות, לריבוי עבירות מין".

מה שאנשי "המכללה" לא יכלו לדעת באופן וודאי הוא שחוקרי המשטרה פתחו בחקירה סמויה על אודות פעילותם במקום. במהלך החקירה עלו שמות של יותר מ-10 חשודים בפגיעות מיניות. מספר דו ספרתי של מתלוננות הגיעו להעיד בתחנת המשטרה, שם כל אחת מהן פירטה לעומק במשך שעות רבות אודות פגיעות המין הקשות שעוללו להן לכאורה ב"מכללה" ובמועדון.

נעמה הגיעה לטאבו לאחר שתמיד הסתקרנה בנוגע למיניות חופשית ורצתה לחקור את עולם ה-BDSM. כאשר הגיעה למועדון, היא הרגישה שזה מקום בטוח, בטח אחרי שראתה את כמות המאבטחים הגדולה בכניסה וכיצד הם מסבירים היטב את הנהלים ולוקחים את כל הטלפונים מהמבלים. בהמשך היא תעיד במשטרה שרק כיום היא מבינה כי זה הייתה רק הצגה למראית עין וכיצד לאחר שהיא הכירה את ניסן, הוא תפס אותה והעלה אותה לבמה ברחבת המועדון, וזאת למרות שהביעה אי רצון מצדה. "תוך כמה שניות כבר הייתי על הבמה ואנשים התחילו להתאגד מסביב. עכשיו זהו. את כבר במעמד של מופע", היא שחזרה. נפגעות רבות מתארות את הסיטואציה הזו, מצב שבו העלו אותן בניגוד לרצונן "לערוך מופע" ומבלי שהבהירו להן מה הגבולות ומה הן יעברו.

"המכללה", ת"א. ראובן קסטרו
הבניין בתל אביב שבו שכנה "המכללה"/ראובן קסטרו

כאשר כבר עמדה על הבמה, נעמה מספרת שניסן הצליף בה בזמן שמעורב נוסף בפרשה החזיק אותה כדי שלא תתנגד. שניהם הצליפו בנעמה, טיפטפו עליה שעווה חמה, ואפילו חישמלו אותה עם מצבר של רכב, וכל זאת בזמן שהם תוקפים אותה מינית לטענתה לעיני רבים. "זה עשה לי צלקות והשאיר עליי סימנים לתקופה", היא סיפרה למשטרה. שלושה חודשים לאחר מכן, באחד הערבים, נעמה הייתה חולה ולא הרגישה טוב ולכן נחה על מיטה באחד החדרים. שני גברים התיישבו לידה בכוונה לקיים איתה יחסי מין. "אמרתי לו שאני חולה ושלא בא לי עכשיו", היא משחזרת. "ואז הוא פשוט הפשיט אותי ואני ניסיתי להתנגד, אבל אחד מהם תפס לי את הידיים". היא העידה שאנסו אותה באכזריות תוך שהם צחקו בעוד היא ניסתה להתנגד. "הם פשוט סיימו ויצאו מהחדר. אני נשארתי שם ואני לא זוכרת אם באותו רגע כבר הבנתי שזה אונס. אני זוכרת רגע אחר כך שאני יושבת בסלון ובוכה על הכאבים החזקים שהיו לי בצלעות".

גם דנה תיארה כיצד נהגה להגיע ל"מכללה" במשך תקופה ממושכת עד שבערב אחד, בזמן שהיא קיימה יחסי מין עם ניסן בדירה, החשודים שלום בוהארון וגיא שמואל הגיחו מהצד עירומים לגמרי. היא שיחזרה כיצד אמרה בצורה מאוד ברורה וחדה כי אינה מעוניינת לשכב עמם, אך לטענתה זה לא עצר אותם אותם מלבצע בה אונס קבוצתי אכזרי.

שלום בוהארון. עובדה, קשת 12, אתר רשמי
שלום בוהארון/אתר רשמי, עובדה, קשת 12

"צמידים שחורים"

מעדויות רבות שהגיעו לידי וואלה!, נחשפים פרטים חדשים על אודות מה שעולה כמנגנון ניצול ופגיעה מורכב של נשים רבות ב"מכללה". בין היתר עלו טענות של חלק מהבנות על אודות קבוצת "הצמידים השחורים". הן מספרות שקבוצה גדולה של גברים הסתובבה במועדון עם צמידים בצבע שחור על היד המשמשים כאמצעי סימון המעיד על קרבתם לגרעין הקשה של "המכללה". על פי העדויות, מעבר לכך ש"הצמידים השחורים" קיבלו כניסה ושתייה חופשית במועדון "הטאבו", עלו טענות כי גם נותני שירות שונים רשאים להסתובב ב"מכללה" ובמועדון וליהנות ממה שיש לאנשי "המכללה" לספק עבורם - הנשים הצעירות.

"הוא לא מבטיח לאנשים שום דבר, זה לא נאמר להם במפורש 'תבוא ותשכב איתה'", הסבירה אחת הנשים שהיו ב"מכללה". "אבל אתה פשוט מבין מההתנהלות שיש במקום ואיך גברים שם עושים בבחורות מה שהם רוצים ואתה מבין איך תקבל חלק מזה".

גיא שמואל. עובדה, קשת 12, אתר רשמי
גיא שמואל/אתר רשמי, עובדה, קשת 12

עובר בבית - ותופס בחורה מתי שבא לו

נדמה שהתיאורים על הנעשה ב"מכללה" מצדן של נשים רבות מציגים דפוס שיטתי החוזר על עצמו. הסיפור מתחיל כשהגברים מפתים בחורה לדירה ודואגים להרעיף עליה חיבה מכל עבר, מה שגורם לבחורה להרגיש שהיא רוצה להיות חלק מהחוויה ומהחבורה הייחודית הזאת שמציגה את עצמה כפנים של קהילת ה-BDSM בישראל. בנות רבות מתארות כיצד הן היו זקוקות לקבוצה משפחתית, חיבה או אהבה, ואת כל אלו הרגישו ש"המכללה" תוכל לספק. הן גם מספרות כיצד חלק מהבנות היו נואשות לקורת גג של ממש ופחדו למצוא את עצמן ברחוב. חשוב לציין שכמעט כלל הנפגעות ששוחחו עם וואלה! מעידות כי חוו פגיעות מיניות קשות בעברן טרם הגיעו לאותה דירה.

השלב הבא שעולה בשיחות הוא כאשר הבחורים מנסים למתוח את הגבול באמצעות אקטים שונים ללא הסכמה ברורה. בגרסאות רבות, אחד מן הגברים הצטרף בזמן יחסי מין למרות התנגדות של הבחורה ובחלקן זה כלל שימוש באמצעי כאב ושליטה שונים כמו חניקה, חישמול או מגע במקומות אינטימיים ללא הסכמה. אם הבחורה סירבה ועצרה אותם, הם דואגים להעניש אותה ולייצר אצלה תחושת אשמה, למשל הם עשויים בבת אחת להתעלם ממנה, ללעוג או ממש לנזוף בה. "הוא פתאום התנהג כאילו אני זרה לגמרי", שיתפה אחת הנפגעות. "זה היה ממש טיפול בשתיקה".

כאשר הבחורה כן השתתפה באקט כזה או אחר, אז מרגע זה ואילך היא מסומנת כאחת שתמיד תחפוץ בכך שוב ושוב. בנות רבות סיפרו למשל כיצד גיא שמואל הצטרף לקיום יחסים למרות התנגדות הבחורה, ממש כפי שמיכל שיתפה. "הוא היה עובר בבית ופשוט תופס בחורה". שחזרה בחורה אחרת שהייתה ב"מכללה". "הוא היה רואה מישהי שוכבת על הספה ופתאום משום מקום מגיע ודוחף לה אצבעות". הנפגעות שיתפו כיצד ניסן ושאר חברי "המכללה" דאגו להדהד סיפור מעורר חמלה על גיא ובו הוא מתואר כבחור מסכן, וזאת מתוך מטרה לגרום לבחורות להיות סלחניות כלפי מעשיו הברוטליים. ההסבר עבורן היה שהוא הבן אדם שמותר לו מתוקף אי שפיותו לעשות כל מיני דברים שאנשים אחרים לא יכולים לעשות. "הם מספרים שגיא הוא ילד עם נשמה של זהב שהעולם פשוט לא מבין אותו. הם כל הזמן דואגים להגיד איך הם אימצו את גיא, טיפחו אותו ושמרו עליו".

מהשיחות הרבות נדמה ש"המכללה" שופעת במאפיינים שמייצרים מצב מורכב שבו הנשים מסכימות ומכילות לכאורה את כל הפגיעות המיניות בהן. דוגמא למאפיין שכזה הוא שבמכללה נוהגים להגיד בלי סוף את המילה "אונס" כסלנג ליחסי מין. "הם אומרים 'מתי אני אונס אותך?' ו'הוא בדיוק אונס מישהי'. והם גם שולחים גיפים בוואטסאפ של 'אני הולך לאנוס אותך'", סיפרה אחת הנפגעות. מאפיין נוסף שעלה הוא שתמיד יש ב"מכללה" נוכחות של בחורה בוגרת יותר. לשיטתן של חלק מהמתלוננות, לאותה בחורה יש תפקיד חשוב באותו מנגנון - שממנה מצופה לטפל בבחורות כשהן מתפרקות רגשית ובנוסף לשדר להן תחושת ביטחון ולגיטימיות להיות חלק מהקבוצה והתרבות של "המכללה".

עורכות הדין גליה שמילוביץ ואושרת קירמה. יעל אפשטיין, חן נגר, אתר רשמי
עורכות הדין גליה שמילוביץ ואושרת קירמה/אתר רשמי, יעל אפשטיין, חן נגר

תגובות

עורכות הדין גליה שמילוביץ ואושרה קירמה, המייצגות חלק מהמתלוננות בפרשה, מסרו: "אנו מקוות שמשטרת ישראל והפרקליטות יבצעו את עבודתן ויביאו להעמדתם לדין של כל המעורבים במנגנון הניצול המיני בפרשת 'המכללה', שאיפשר ביצוע עבירות מין חמורות בלקוחות שלנו. מנגנון הניצול שיצרו המעורבים סביב מעמדם וכוחם בקהילת ה-BDSM וסביב מועדון הטאבו התבסס במשך שנים על ניצול נשים צעירות תוך שהמעורבים מטשטשים ומוחקים את כללי ההתנהגות הקבועים והמהווים קו אדום בעולם ה-BDSM, על מנת לבצע באותן נשים עבירות מין מהחמורות בספר החוקים. עתה משהוסר צו איסור הפרסום על חקירת הפרשה לא מן הנמנע כי נפגעות נוספות יאזרו אומץ ויפנו להגשת תלונות במשטרה".

מטעם ניסן גבני, שלום בוהארון וגיא שמואל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully