וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במטכ"ל: "העובדה שאלפים בצפון לא יבלו את פסח בבית - מבוכה שחיזבאללה גרם לנו"

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 8:53

אלוף במיל' גרשון הכהן, שהיה מפקד הגיס המטכ"לי, התייחס להמשך הלחימה בצפון והסיכוי להסדר מול חיזבאללה. "כרגע חיזבאללה הם אלה שקובעים אם הם יפסיקו", אמר בריאיון ל-103FM, "הם מסרבים כסולידריות מול הפלסטינים, בתוך מערכה שמונהגת על ידי איראן"

תוצאות הפגיעה הישירה בבית מגורים בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

"העובדה שעשרות אלפים אינם בבית וכנראה גם את פסח לא יעשו בבית, זה מביך מאוד", אמר היום (רביעי) מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר אלוף במיל' גרשון הכהן. "חיזבאללה הצליח לעשות פה מהלך, בתנאים מאוד סגורים על לחימה מוגבלת, שיוצר למדינת ישראל מבוכה. זאת מבוכה גדולה, נצטרך לפתור את זה", טען בריאיון ל-103FM.

הכהן התייחס לאפשרות של סיום המערכה בצפון דרך הסכם מדיני עם חיזבאללה. "הדבר שברור, וחוזרים עליו גם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, שאנחנו מנסים בשלב זה לתת לאמריקנים להגיע להסדר. ההסדר לא מגיע מכיוון שחיזבאללה לוקח את ההזדמנות מבחינת ההקשר של לחימה בישראל, כסולידריות מול הפלסטינים בתוך מערכת שמונהגת על ידי איראן. הוא מתנה את כל מה שיקרה בהמשך בזה שנסיים את המלחמה ברצועת עזה", טען.

גרשון הכהן ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
גרשון הכהן/ניב אהרונסון

"בעצם חיזבאללה הם אלה שקובעים כרגע אם הם יפסיקו. יהיה קשה להשיב את התושבים כל עוד חיזבאללה לא הוכה באמת, לכן מנסים בכל זאת להגיע לסוג של הסדר. חיזבאללה בנה את עצמו אחרי מלחמת לבנון השנייה עם עומק כזה וגם יכולות נשק חדשות, שיותר טוב שהם לא ישלטו עם כוח רדואן כפי שהם שולטים בימים אלה. אבל זה לא מבטיח, כי הנשק החדש, כולל כלי טיס בלתי מאוישים, שישי לחיזבאללה. מה שיש לאיראן ומה שיש באוקראינה יהיה גם כאן. מחייב אם לא סידור משהו שהוא מלחמה, ובמלחמה מה שיקרה זה לא רק להרחיק אותם אלא להביא אותם למקום שיהיה להם אינטרס לעשות משהו שמבטיח לנו ביטחון".

הכהן גם התייחס לפעילות צה"ל בעזה, לאפשרות של מבצע צבאי ברפיח ול"יום שאחרי" ברצועה. "קשה לראות בינתיים צורה ברורה, הכול יכול להיות", טען. "משהו חדש יצטרך להיות שם, גם אם יהיה הדבר שרוצים האמריקנים, המודל שעלול לצמוח שם הוא מודל עיראק או חיזבאללה, ישות בתוך מדינה. בכרטיס הביקור הם יהיו ישות מסודרת ומתחת יהיו פעילויות חתרניות. מה שצה"ל עשה למשל בשיפא, ביטוי לחופש פעולה אסטרטגי. זאת אומרת שגם אם תהיה שם הישות הכי טובה, אם משהו יקרה בתוך רצועת עזה, מתארגן להיות איום, צה"ל יצטרך לפעול ולא לתת לזה לצמוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully