וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימנע התמכרות? אושר סופית החוק להדפסת תמונות נזקי עישון על חפיסות סיגריות

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 22:02

במוקד הצעת החוק: הדפסת תמונות המראות את סכנות העישון, והסמכה של שר הבריאות לקבוע את המשך ההוראות לגבי גודל וצורת התמונות. ח"כ אושר שקלים, מוביל ההצעה, בירך: "העישון גורם ל-8,000 נפטרים מדי שנה, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב"

אושר לקריאה שנייה ושלישית: תמונות הממחישות את נזקי העישון יודפסו על סיגריות/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, ביוזמת חברי הכנסת אושר שקלים, אופיר כץ ובועז ביסמוט. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

החוק מחייב את יצרני מוצרי העישון להדפיס או להדביק תמונה של נזקיה על גבי חפיסה או אריזה של מוצרי עישון. מוצע כי הפרת החובה בדבר הצגה או הדפסה של תמונה כאמור תהיה עבירה פלילית. נוסף על כן, הסמכת שר הבריאות לקבוע את התמונות השונות שיוצגו, וכן את גודלן, צורתן, תדירות החלפתן ומיקומן על גבי האריזה.

אזהרות עם תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות. האגודה למלחמה בסרטן, אתר רשמי
מעתה היצרנים יחויבו להתריע באמצעות תמונות. המחשה של נזקי עישון על חפיסות סיגריות/אתר רשמי, האגודה למלחמה בסרטן

חבר הכנסת אושר שקלים, מיוזמי ההצעה, אמר בתגובה לאישורה כי "הנושא הוא חשוב מפני שלפי דו"ח שר הבריאות נמצא כי העישון גורם ל-8,000 נפטרים מדי שנה, והצעת החוק הזו באה לתקן בנושא הזה. הצלת חיים היא ערך עליון ומלבד זאת יש פה גם סוגיה של איכות חיים".

"אדם שחולה זה משפיע גם על סביבתו, המשפחה והחברים. הצעת החוק הזו היא נגזרת של דיון מפרה שקיימנו ביום ללא עישון בכנסת. חשוב לנו להגיע למצב של מניעה. יתרה מכך, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב", הוסיף הח"כ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אושר שקלים. באדיבות המצולמים
"מברך על ההחלטה". חבר הכנסת אושר שקלים/באדיבות המצולמים

בפירוט ההסבר להצעה נכתב: "חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון קובע הגבלות על פרסומת ושיווק של מוצרי טבק ועישון כדי לצמצם את חשיפת הציבור בכלל וצעירים ומעשנים לשעבר בפרט למוצרים אלו, הגורמים נזק בריאותי כבד לאדם הצורך אותם, וכן לסביבתו באמצעות עישון פסיבי".

מנגד, עומר סלע מאיגוד יבואני הסיגריות טען שאכיפת החוק עלולה לגרום לצריכה מוגברת של סיגריות לא חוקיות, צריכה שמוערכת כי מהווה 20% מהסחר הלא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully