וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המחייב להמחיש את נזקי העישון על חפיסות סיגריות בדרך לאישור סופי

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 12:14

ועדת הכלכלה אישרה לקדם את הצעת החוק לתיקון חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק. התיקון יחייב את החברות להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. יבואני הסיגריות מתריעים: "יביא לעלייה בצריכת סיגריות לא חוקיות"

אושר לקריאה שנייה ושלישית: תמונות הממחישות את נזקי העישון יודפסו על סיגריות/ערוץ הכנסת

ועדת הכלכלה אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ אושר שקלים לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק. התיקון: יצרני מוצרי העישון יחויבו להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. שר הבריאות יקבע תקנות ליישום החוק.

בתגובה לכך, יבואני הסיגריות התלוננו על כך שבשונה ממוצרי אלכוהול, במקרה שהיצרן הדפיס את נוסח האזהרה בטעות עם שינוי מהנוסח הנדרש, גם אם מדובר בטעות מינורית, לא ניתן לתקן את האזהרה שמודפסת על החפיסות באמצעות הדבקת מדבקה. לדברי היבואנים, מדובר בטעות שגורמת לנזקים כספיים גדולים ליבואנים. יו"ר הוועדה אמר לנציגת משרד הבריאות, "אסור לכם להיצמד באופן דווקני לתקנות, עליכם לאפשר לבצע תיקון על מנת למנוע נזק ליבואנים".

אזהרות עם תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות. האגודה למלחמה בסרטן, אתר רשמי
יצרני מוצרי הטבק יהיו מחויבים להציג תמונות של נזקי העישון. קופסאות סיגריות עם תמונות אזהרה/אתר רשמי, האגודה למלחמה בסרטן
אושר שקלים. באדיבות המצולמים
הועדה אישרה פה אחד את הצעת החוק. ח"כ אושר שקלים/באדיבות המצולמים

עומר סלע מאיגוד יבואני הסיגריות טען שאכיפת התקנות עלולה לגרום לצריכה מוגברת של סיגריות לא חוקיות, צריכה שמוערכת כי מהווה 20% מהסחר הלא חוקי. מנגד, עו"ד עמוס האוזנר, יו"ר המועצה למניעת עישון ביקש שההדפס יופיע גם על המארז ("פאקט") ולא רק על חפיסה בודדת.

רוני קמאי, דוברת ארגון הנוער הארצית ביקשה שהאזהרה תוצג גם על אריזת סיגריות אלקטרוניות. מאידך, חיים לנציצקי, יבואן סיגריות אלקטרוניות, טען כי אין אף מדינה נוספת בעולם שמחייבת הצגת תמונות על אריזות של סיגריות אלקטרוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully