וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה בישראל: כך צפויות להיראות קופסאות הסיגריות

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 9:51

ההצעה שתעלה בוועדת הכלכלה כהכנה לקריאה ראשונה, מתבססת בין היתר על סקר של האגודה למלחמה בסרטן, לפיו 74% מהמעשנים ציינו שתמונות כאלה ירתיעו אותם מלעשן. על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-130 מדינות בעולם כבר מחייבות אזהרות מצולמות בנוסף לאזהרות מילוליות

תקף מלצרית כשביקשה שיפסיק לעשן/מצלמת אבטחה

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חבר הכנסת דוד ביטן, תדון ביום שלישי הקרוב בהצעת החוק של חברי הכנסת אושר שקלים, ‏אופיר כץ ו‏בועז ביסמוט, שמטרתה שילוב תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות שנמכרות בישראל. ההצעה שתעלה בוועדה כהכנה לקריאה ראשונה, מתבססת בין היתר על סקר שערכה בעבר האגודה למלחמה בסרטן, ממנו עלה כי 74% מהמעשנים ציינו כי התמונות אכן ירתיעו אותם.

על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-130 מדינות בעולם כבר מחייבות אזהרות מצולמות. אזהרות אלה כוללות תמונה המתארת את נזקי העישון, בנוסף לאזהרה מילולית. תמונות ‏אלה נמצאו יעילות במיוחד בהשפעה על דעת הצרכנים, הרתעתם מקניית ‏המוצר והשפעה על רצונם להיגמל מעישון. ‏

אזהרות עם תמונות של נזקי עישון על קופסאות הסיגריות. האגודה למלחמה בסרטן, אתר רשמי
74% מהמעשנים ציינו שירתעו מעישון בגלל התמונות. קופסות סיגריות עם אזהרות גרפיות/אתר רשמי, האגודה למלחמה בסרטן

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "אנו מברכים על הדיון בהצעת החוק החיונית להמשך המאבק בעישון בישראל וקוראים לחברי ועדת הכלכלה להעביר אותה בדחיפות. זהו מהלך שעשוי לנטרל את המשיכה לעישון ולהפחית את שיעור המעשנים. תמונה יכולה להעביר מסר חזק ונוקב יותר מטקסט כתוב, כפי שנהוג לומר: 'תמונה שווה אלף מילים'. חשוב מאוד לעשות את החיבור המיידי בין הנזקים הבריאותיים ובין המוצר המסרטן והממית על מנת שהמעשנים יקבלו תזכורת קבועה לסכנה הברורה שיש בו. המטרה של הצגת תמונות גרפיות של איברים שנפגעו מסרטן או מהשלכות בריאותיות אחרות, לזעזע ולהרתיע אנשים מעישון או לעודד אותם להפסיק לעשן. אנחנו יודעים שהתגובות הרגשיות יוצרות השפעה מתמשכת, ובטווח הקצר והארוך המהלך יביא תועלת ממשית.

"מסקר שערכנו בעבר באגודה למלחמה בסרטן עלה כי 84.4% מהציבור בעד אזהרות גרפיות עם צילומים על גבי קופסאות הסיגריות. מקרב המעשנים שהשתתפו בסקר ציינו 74.2% מהם כי אזהרות גרפיות עם צילומים אכן ירתיעו אותם. הסקר נערך על ידי איפסוס מחקרי שוק בהשתתפות 506 נשים וגברים בגיל 18 ומעלה במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה. נדגיש כי אזהרות מצולמות הן חלק מגישה מקיפה למאבק במגפת העישון, הכוללת הסברה, אכיפה נמרצת ויעילה, העלאת מיסוי על מוצרי עישון והגבלות על פרסום. רק השילוב של כל המאמצים יוכל למנוע התחלת עישון בקרב בני נוער ולקדם גמילה בקרב מעשנים ותיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully