וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש כביש - אין נוסעים: הממשלה אישרה תוכנית מתאר להארכת כביש 6 צפונה

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 15:33

שרת התחבורה הודיעה על תוכניות מתאר שיביאו את הפרויקט השאפתני עד הגליל המערבי. רק שרגב שכחה דבר אחד - רוב התושבים מפונים ולא גרים באזור המדובר. "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה, בקרוב כל הצפון יוכל להגיע בנסיעה מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ", אמרה

בווידאו: הפקק בין מחלף עין תות ליוקנעם/צילום: רויטרס

הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. הכביש החדש, שאותו מקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת חוצה ישראל בעלות של כ-3 מיליארד שקלים, יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון. רק דבר אחד נשכח מאחור - חלק גדול מתושבי הגליל המערבי עדיין מפונים, ולא ישתמשו בכביש עד שיחזרו לביתם.

התוכניות שאושרו מאפשרות לחברת חוצה ישראל להתחיל את העבודות כבר בשנה הבאה. פתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028.

מחלף אבליים. ינון יעוץ תכנון ומחקר, אתר רשמי
כביש ב-3 מיליארד שקל, רק שאין מי שיסע עליו. מחלף אבליים/אתר רשמי, ינון יעוץ תכנון ומחקר

הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה.

הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים ואף יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחלף אבליים. ינון יעוץ תכנון ומחקר, אתר רשמי
"בקרוב כל הצפון יוכל להגיע בנסיעה מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ". מחלף אבליים/אתר רשמי, ינון יעוץ תכנון ומחקר

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ, באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה לבשר על התקדמות שלב נוסף בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה. לאחרונה פרסמנו את מסמכי המיון המוקדם, וכעת אנו מציינים את העברת תוכניות המתאר. בקרוב יוכלו תושבי עכו, נהריה וכל הצפון להגיע בנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים, מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ. כולנו מייחלים לחזרת השקט לצפון ולחזרת כל המפונים לביתם. אנו ממשיכים בעבודות בידיעה שיום זה בוא יבוא!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully