וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב באביבים נפגע מירי מלבנון: "עפתי 30 מטר קדימה וברחתי החוצה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 17:31

היקב שנמצא על גבול לבנון ספג פגיעה ישירה של שני טילי חיזבאללה ששוגרו לעברו. בעלי המקום ששהה אותו זמן במבנה במתחם הצליח להימלט, ובמתחם פרצה אש. לדברי הבעלים, כיוון שהיקב נמצא בקו ראשון לגבול, צוות כיבוי אש התעכב בהגעתו לשם

פגיעה ישירה ביקב באביבים: ״עפתי 30 מטר קדימה״/עמרי עתריה

יקב אביבים שבגליל העליון ספג הבוקר (שלישי) פגיעה ישירה משני טילים מלבנון. בעקבות הפגיעה במבנה של היקב, אש פרצה במקום. לא היו נפגעים באירוע, אך נזק כבד נגרם. חיזבאללה לקח אחריות על הירי.

בעלי היקב, מאיר ביטון, שעבד במקום באותו הזמן הספיק לברוח מהמקום. "הייתי בתוך היקב בזמן הפגיעה הישירה, עפתי כ-30 מטר קדימה, וברחתי מהר החוצה", סיפר. עוד אמר כי צוות כיבוי אש לא יכל להיכנס למקום כיון שהיקב נמצא ב"קו ראשון לגבול".

בנוסף לירי הטילים, כטב"ם של חיזבאללה פגע בבסיס חיל האוויר במירון. לא היו נפגעים ו"אין פגיעה בכשירות היחידה", נמסר. בתגובה לירי לצפון כוחות צה"ל תקפו את מקורותיו בשטח לבנון.

פגיעה ישירה ביקב באביבים. עומרי עתריה, אתר רשמי
הפגיעה שספג יקב אביבים, הבוקר/אתר רשמי, עומרי עתריה
הפצצה של צה"ל בלבנון מול יקב אביבים שנפגע מטיל נ"ט. אלי אשכנזי
"הצבא אסר עלינו להגיע אל הכרמים. הנזק שנגרם לי מאז שהתחילה המלחמה מגיע כבר ליותר מ-4 מיליון שקלים". עשן מיתמר מעל יקב אביבים לפני כחודש/אלי אשכנזי

לפני כחודש, יקב אביבים נפגע גם כן מירי נ"ט, נזק כבד נגרם למקום. "מדובר ביקב שסבי הקים במרוקו ועם עלייתו לארץ בשנת 1953, הוא המשיך אותו במושב, ולאחר מכן אבי המשיך אותו", סיפר אז אבי הבעלים. "כל השנים זה היה יקב משפחתי ואני הפכתי אותו לעסק מסחרי. את כל מה שהיה לי השקעתי במקום, ובני הצטרף אליי והוא כבר דור רביעי ביקב".

"הפגיעה הזאת גרמה את הנזק הקשה ביותר", הוסיף. "לא רואים את הסוף ובינתיים נאלצתי לוותר על הבציר האחרון. היינו צריכים להתחיל לבצור את הענבים ב-8 באוקטובר, אבל הצבא אסר עלינו להגיע אל הכרמים. הנזק שנגרם לי מאז שהתחילה המלחמה מגיע כבר ליותר מ-4 מיליון שקלים".

ביטון סיכם "כל פעם שאני מבקר ביקב אני צריך להתפלל שלא יפול עלי טיל. הגיע הזמן שהממשלה תיקח אחריות על מה שקורה פה. איזה עוד מדינה היתה מאפשרת שירו ככה על היישובים שלה? משחקים בנו. אנחנו אנשי אדמה. פוליטיקה לא מעניינת אותנו. רק רוצים לחזור לבתים, לאדמה, לכרמים ולמטעים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully