וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על המשבר במו"מ: הכול מתחיל ונגמר בסינוואר, נביא אותו חי או מת

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 13:38

נשיא המדינה התייחס למשבר המשא ומתן על עסקת החטופים, ואמר כי על העולם להבין שהכל מתחיל ונגמר במנהיג חמאס בעזה. "אין ברירה, צריך להמשיך במלחמה כדי שנוכל לראות את החטופים בבית". הנשיא לא התייחס בדבריו לסוגיית הפטור מגיוס או למשבר של ממשלת נתניהו מול ארה"ב

דברי נשיא המדינה במכינת ״בני דוד״ בעלי/צלם: רועי אברהם, מקליט: יחזקאל קנדיל

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שלישי) למשבר במשא ומתן על עסקת החטופים, ואמר שהכל מתחיל ונגמר במנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. "בסופו של דבר אין ברירה, צריך להמשיך במלחמה, וצריך להביא את סינוואר חי או מת כדי שנוכל לראות את החטופים בבית", אמר הרצוג בטקס חניכת קמפוס מובילאיי בירושלים. הנשיא לא התייחס בדבריו לסוגיית הפטור מגיוס או למשבר החמור של ממשלת נתניהו מול ארה"ב.

עוד אמר הרצוג: "המציאות היא כזו - ועל העולם ועלינו להפנים זאת: הכל מתחיל ונגמר ביחיא סינוואר. הוא שהחליט על טבח השבעה באוקטובר, הוא זה שמחפש מאז לשפוך דם של חפים מפשע, הוא זה ששואף לחמם את הגזרה האזורית, לחרב את הרמדאן, לעשות הכל כדי לחרב את החיים המשותפים, בארצנו ובאזור כולו ולסכסך אותנו בתוך עצמנו. הוא שמחפש להפעיל טרור ועל העולם כולו ועל האיזור כולו לדעת שהאחריות היא רק אצלו וזה לא ילך לו. אנחנו לא ניתן לו".

הרצוג ציין כי ישראל עושה הכל כדי להשיב את החטופים הביתה: "ברגע הזה עלינו להיות מאוחדים ומלוכדים. ישראל עושה כל מאמץ כדי להשיב את החטופים הביתה. עושה כל מאמץ בדרכים רבות ומגוונות. אני מחזק מכאן את משפחות החטופים, ואומר להם: מדינת ישראל תעשה הכל כדי להחזיר אותם הביתה".

הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"
21.02.24. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר, עיבוד תמונה
"ברגע הזה עלינו להיות מאוחדים ומלוכדים". הרצוג/עיבוד תמונה, צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

דבריו של הרצוג באים על רקע סירובו של ארגון הטרור חמאס למתווה לעסקת חטופים. בהודעה שפרסם הודיע למתווכים כי הוא "דבק בעמדתו וגישתו שהציג, וזאת לאחר שתשובתה של ישראל לא נענית בחיוב לאף אחת מהדרישות הבסיסיות של העם וההתנגדות שלנו". כפי שנכתב, הדרישות הן "הפסקת אש מלאה, נסיגה מהרצועה, חזרת הפליטים וחילופי אסירים אמיתיים". עוד הדגיש ארגון הטרור כי "על נתניהו וממשלתו הקיצונית לשאת במלוא האחריות לכישלון כל מאמצי המו"מ והכשלת הגעה להסכם עד כה".

סירובו של חמאס הגיע מעט לאחר ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שקראה להפסקת אש מידית, ולכן נתפס כניצולה להקשחת עמדותיו. 14 מדינות הצביעו בעד ההחלטה - ארה"ב נמנעה ולא הטילה וטו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יחיא סינוואר. רויטרס
"המחפש לשפוך דם של חפים מפשע". יחיא סינוואר/רויטרס

בעקבות החלטת ארה"ב לא להטיל וטו, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי נתניהו החליט שלא לשלוח את המשלחת הישראלית לארה"ב. הבוקר פרסמה לשכת רה"מ הודעה לפיה עמדת חמאס במשא ומתן "מוכיחה באופן ברור שהוא אינו מעוניין בהמשכו". בנוסף האשימה את מועצת הביטחון על החלטתה. ההודעה התפרסמה לאחר דיווחים לפיהם משלחת המו"מ הישראלית עזבה את קטאר.

"עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון", נכתב בהודעת לשכת רה"מ. "חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה - 7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות. החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון.

"ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: נמרוד קליקמן, עיבוד תמונה
"ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס". נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן

גורם בכיר המעורה במשא ומתן ששוחח עם וואלה! גיבה את דברי ראש הממשלה ואמר כי "ישראל קיבלה מחמאס תשובה ברורה וחד משמעית, הם לא היו מוכנים להתגמש באף נקודה". לדבריו, "בשאלת החזרה של האזרחים לצפון הרצועה - הדרישה של חמאס היא חד משמעית - חזרה בלתי מוגבלת של האוכלוסייה ולאו מוחלט על מעבר דרך נקז של צהל - כלומר שלישראל לא תהיה האפשרות לפקח על מי חוזר לאן. זה היה מוביל לחזרה של אלפי אנשי חמאס בחזרה לצפון הרצועה".

גם בשאלת המפתחות לשחרור החטופים, אמר הגורם, הסירוב של חמאס היה מוחלט. "אפס התייחסות להצעת הפשרה האמריקאית", הוסיף. "דרישה מוחלטת שהם יהיו אלה שיחליטו מי ישוחרר. חזרה על העמדה שלהם מההתחלה. לכן, הצד הישראלי קיפל את הצוותים וחוזרים לארץ. היתה ציפיינ להתגמשות כלשהי, לתשובה של 'לא, אבל'. אבל מה שקיבלנו היא לא מוחלט. שום התגמשות במילימטר. שום אבל. רק חזרה על הדרישות לנסיגה מוחלטת ולהפסקת הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully