וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארכו זכאותם לפיצויים של עסקים ביישובי קו העימות בצפון

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 12:58

הזכאות תתארך עד לחודש פברואר, לאחר שניתנה החל מתחילת המלחמה. עוד לפי הודעת רשות המסים, יישובים חדשים יוכרו כבעלי זכאות לפיצויים למשך שנה, עד ל-7 באוקטובר 2024

רקטה פגעה בקבר בקריית שמונה/עריית קריית שמונה

פורסמו היום (שלישי) תקנות המאריכות את זכאותם של עסקים ביישובים באזור קו העימות בצפון הארץ לפיצויים מוגדלים. הפיצויים הינם בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל הלחימה גם לחודשים ינואר-פברואר 2024.

רשימת היישובים הזכאים כוללת יישובים שבהם נתן פיקוד צפון הנחיות מיוחדות שהגבילו באופן משמעותי, רציף ולאורך זמן את הפעילות הכלכלית של יישובים אלו בחודשים ינואר עד פברואר 2024.

בנוסף, פורסמה הודעת שר האוצר בדבר הגדרתם של מספר יישובים בצפון כיישובי ספר למשך תקופה של שנה. הוצע כי הישובים כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כיישובי ספר מ-7 באוקטובר 2023 עד ה-7 באוקטובר 2024. משמעות ההכרה היא שעסקים ביישובים אלה יהיו זכאים לתבוע פיצויים במסלול האדום.

עסקים הזכאים לפיצויים יכולים לבחור בין פיצוי מוגדל בגין ירידת המחזורים לפיצוי במסלול "שכר", בסכום קצוב של 520 שקלים ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון. כניסתן לתוקף של התקנות ושל הודעת שר האוצר מותנית באישור וועדת הכספים של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully