וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנייה נפגש עם בכירים איראנים בטהראן: "ישראל מאבדת תמיכה"

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 14:25

ראש הלשכה המדינית של חמאס נפגש עם בכירים איראנים. "ישראל נמצאת בבידוד פוליטי חסר תקדים, ארה"ב לא מסוגלת לכפות את רצונה על הקהילה הבינלאומית", אמר בטהראן. הנסיעה של הנייה מגיעה על רקע הסירוב של ארגון הטרור לעסקת חטופים במתכונת שהוסכמה בישראל

הותקף ביתו של איסמעיל הנייה ששימש כתשתית טרור; לוחמי צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה/דובר צה"ל

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה טס היום (שלישי) לטהראן ונפגש עם בכירים איראנים. "ישראל מאבדת את התמיכה שלה ונמצאת בבידוד פוליטי חסר תקדים, ארצות הברית לא מסוגלת לכפות את רצונה על הקהילה הבינלאומית", אמר הנייה במהלך ביקורו באיראן.

הנסיעה של הנייה מגיעה לאחר שאתמול אימצה מועצת הביטחון של האו"ם החלטה שקוראת להפסקת אש מיידית בעזה בזמן הרמדאן, ושחרור מידי וללא תנאי של כל החטופים. 14 מדינות הצביעו בעד ההחלטה - ארה"ב נמנעה ולא הטילה וטו. כזכור, חמאס הודיע אתמול למתווכות שהוא מסרב לעסקת חטופים עם ישראל לפי המתכונת הנוכחית, שאליה ישראל הסכימה. "אנו דבקים בעמדה המקורית להפסקת אש מקיפה, לפיה צה"ל ייסוג מעזה, פליטי הרצועה ישובו לבתיהם ויתקייימו חילופי אסירים אמיתיים", נמסר בהודעת הארגון.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ומנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בפגישה בלשכתו בטהראן, 21 ביוני 2023. רויטרס
ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה והמנהיג הרוחני של איראן חמינאי/רויטרס

בעקבות החלטת ארה"ב לא להטיל וטו, בלשכת ראש הממשלה הודיעו כי נתניהו החליט שלא לשלוח את המשלחת הישראלית לארה"ב. בהודעת הלשכה נמסר: "ארה"ב לא הטילה וטו על הנוסח החדש שקורא להפסקת אש ללא התנייה בשחרור החטופים. זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה"ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה".

בלשכת נתניהו הדגישו כי "נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו. ראש הממשלה נתניהו הבהיר כבר אמש שאם ארה"ב תיסוג מעמדתה העקרונית הוא לא ישלח את המשלחת הישראלית לארה"ב. לאור השינוי בעמדה האמריקנית, נתניהו החליט שהמשלחת לא תצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully