וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יותר מחצי מהציבור היהודי סבור שעל ישראל לפעול ללא תיאום עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 8:47

מסקר המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה ש-43% מהיהודים בארץ סבורים שיש לפעול בתיאום עם האמריקנים. בקרב הציבור הערבי, 63% סבורים כי יש לפעול בתיאום עם ארה"ב. בתוך כך, יותר מ-61% מהציבור מעריך לחיוב את תפקודם של הרמטכ"ל, גלנט וגנץ, בעוד שרק 42% מעריך את רה"מ

גלנט בבית הלבן: "ללא הכרעה ברורה ומוחלטת בעזה - אנו מקרבים מלחמה מצפון"/משרד הביטחון

49% מהציבור היהודי סבורים שעל ישראל לפעול רק לפי שיקול הדעת של מנהיגיה - כך לפי סקר שפרסם היום (שלישי) המכון הישראלי לדמוקרטיה. מהסקר עולה כי 43% סבורים שיש לפעול בתיאום עם האמריקנים. הסקר נערך על רקע המתיחות ביחסים בין ארצות הברית וממשלת ישראל, ואי הסכמתן על יציאה לתמרון ברפיח.

בקרב הציבור הערבי, רוב גדול של 63% סבורים שיש לפעול בתיאום עם האמריקנים ורק 18% סבורים שעל ישראל לפעול רק לפי שיקול הדעת של מנהיגיה.

שר הביטחון יואב גלנט בביקור בבית הלבן, 25 במרץ 2024. אלעד מלכה, משרד הביטחון
הסקר נערך על רקע המתיחות בין הממשלה האמריקני לישראל. גלנט בביקור בבית הלבן, אתמול/משרד הביטחון, אלעד מלכה

כמו כן בדק הסקר מה חושב הציבור על תפקודם של מובילי המלחמה. הרוב מעריכים לחיוב או ככה-ככה את תפקודם של הרמטכ"ל הרצי הלוי - 67%, שר הביטחון יואב גלנט - 65% והשר בני גנץ - 61%. מיעוט בכלל הציבור מעריכים לחיוב או ככה-ככה את תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - 42%, ועוד פחות מעריכים את תפקודם במלחמה של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר- 37% ושל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - 33%.

לגבי היתכנות של מלחמה בצפון, מהסקר עולה כי רוב בכלל הציבור, 69%, מעריכים כי גבוהים הסיכויים שבצפון תתפתח בעתיד הקרוב מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully