וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בבסיס נבטים: ספק אם מסוק הינשוף יחזור לכשירות

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 13:01

מפקד חיל האוויר יסכם בקרוב את תחקיר תאונת מסוק הינשוף שהתרחשה בבסיס נבטים, בה טייס צעיר ומדריך הטיסה שלו לא העריכו נכונה מרחק מעמוד וגרמו לנזק כבד למסוק. בחיל האוויר מעריכים כי הטייס הוותיק, ששימש כמדריך טיסה בעת התאונה, יגרע מרשימת המדריכים של החיל

בווידאו: חיל האוויר תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון 24.03.24/דוצ

בימים הקרובים, יסכם מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, את תחקיר תאונת מסוק הינשוף, שקרתה לפני כמה שבועות, ויורה על צעדים משמעתיים נגד המעורבים. כזכור, לפני כשבועיים דווח בוואלה! על מסוק סער מסוג ינשוף של חיל האוויר הישראלי שהתנגש בעמוד בבסיס נבטים, במהלך נסיעה על גבי המסלול. כתוצאה מכך, נגרם נזק חמור למסוק ושלושה אנשי צוות ביניהם טייס צעיר, טייס ותיק ששימש כמדריך, ומכונאי מוטס במילואים נפצעו באורח קל.

גורמים בחיל האוויר אמרו לוואלה! כי צוות המסוק ככל הנראה לא זיהה נקודת תורפה, כפי שמצופה במהלך נסיעה על הקרקע, ולא העריך נכון את המרחק מהעמוד מה שגרם לפגיעה ברוטור (מדחף) המרכזי. לאחר שהרוטור הראשי פגע בעמוד, המסוק הסתובב על הקרקע במהירות, זנבו נשבר והרוטור האחורי נהרס. אותם גורמים הבהירו שקיים חשש שקורות ראשיות של המסוק נפגעו והתעוותו, ושיש צורך בהחלפה של כל האביזרים הדינאמיים על המסוק. בקרוב תתבצע סדרת בדיקות הנדסיות מקיפות למסוק, ובסופן, יחליטו מהנדסי להק ציוד בהתייעצות עם יצרן המסוק האמריקני האם ניתן להחזיר את המסוק לטיסה, כך על פי גורמים בחיל האוויר.

מסוק צה"לי מדגם בלאק הוק, ינשוף בבסיס חיל האוויר חצרים. אפריל 2015. ניר אריאלי, במחנה
קיים חשש שקורות ראשיות של המסוק נפגעו והתעוותו, ושיש צורך בהחלפה של כל האביזרים הדינאמיים על המסוק. מסוק צה"לי מדגם בלאק הוק, ינשוף בבסיס חיל האוויר חצרים/במחנה, ניר אריאלי

גם אם יוחלט להחזיק את המסוק לפעילות מבצעית, תידרש עבודה רבה להשיב אותו לכשירות. על כן, בחיל האוויר רואים את הפגיעה בו בחומרה רבה. גורמים בחיל האוויר מעריכים שתירשם הערה פיקודית לטייס הצעיר, הטייס הוותיק ככל הנראה יגרע מרשימת המדריכים של החיל.

תגובת דובר צה"ל תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully