וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיח על מכסות לא רלוונטי, לא נשלים עם זה שכל כך קל להשתמט"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 8:40

חבר הכנסת חנוך מילבצקי התייחס בראיון לרדיו 103FM לטיוטת חוק הגיוס, שאמורה להיות מוגשת מחר לממשלה, ואמר שאינו סבור שתעבור בכנסת: "קשה לי איתה, כמוני יש ח"כים מהציונות הדתית. מקווה שכולם, כולל גנץ, יבחרו בדרך ההידברות"

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

"הטיוטה כמו שהיא מוצגת כרגע, לא תוכל לעשות לעבור בכנסת", אמר היום חבר הכנסת חנוך מילביצקי בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103F, והתייחס לטיוטת חוק הגיוס שאמורה להיות מוגשת מחר לממשלה. עיקרי הטיוטה שפורסמו מונים כמה סעיפים, בהם אי תכלול יעדים לגיוס, פטור החל מגיל 35, ללא סנקציות פליליות, הקמת גדוד ומסלול שירות ייעודי והרחבת מספר המשרתים בגופי הצלה ובמשרדי הממשלה.

"בתור חבר כנסת מהליכוד, אני לא מרגיש בנוח עם הטיוטה הזאת. כמוני יש גם ח"כים מהציונות הדתית", המשיך מילביצקי. "לכן אני לא חושב שהטיוטה בנוסח הזה תגיע להצבעה בכנסת. הייתי מצפה לאמירה ברורה יותר מצידו של שר הביטחון גלנט. הוא טען שהוא לא יקדם את הטיוטה הזאת כי היא אין הסכמה. בתור מי שמכיר את הצרכים של צה"ל, הייתי מצפה שתצא שגלנט יציג לציבור עת עמדת משרד הביטחון בנושא".

חנוך מילביצקי בדיון בכנסת, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"הייתי מצפה לאמירה ברורה יותר מצידו של שר הביטחון גלנט". ח"כ חנוך מילביצקי/פלאש 90, אריק מרמור

מילביצקי התייחס לצורך לגייס את כלל המגזרים של החברה הישראלית, גם כאלו שאינם חרדים. "אי אפשר להתייחס למשבר הגיוס כמשהו שרלוונטי רק לחברה החרדית", קבע. "היום, אי אפשר לפטור אף ציבור מגיוס באופן גורף. אי אפשר גם להשלים עם זה שכל כך קל להשתמט מהצבא, שמי שלא רוצה להיות חייל קרבי לא יהיה. זה נכון גם לציבור הערבי וגם לכולם. גודל השעה מצריך ראייה אחרת, רחבה יותר ממכסה כזאת או אחרת עבור החרדים. יש לנקוט בהתכנסות רחבה ובהדברות, אך כמו שהטיוטה נראית כרגע, היא לא תעבור בכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ מילביצקי המשיך ואמר, כי אינו מאמין שיש ממש באיומיו של השר גנץ. "אני חושב שמבחינתו, כמו מבחינתי, החלטת הממשלה בנושא הטיוטה אינה סוף פסוק, מה שיובא לכנסת הוא אחר. אני מקווה שהוא, כמו אחרים, יבחרו בדרך ההידברות. מטרתו של המתווה היא ליצור פשרה שתחזיק עד יוני, בואו נראה מה יקרה ביוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully