וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף שהציל את בנו ב-7 באוקטובר: "כל ההישגים של הצבא יורדים לטמיון"

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 8:27

אלוף (מיל') נעם תיבון, שלחם מול מחבלים בנחל עוז, ביקר בחריפות ב-103FM את ניהול המערכה: "כל המילים הגבוהות על השמדת 4 גדודי חמאס בשביל להגיע לניצחון המוחלט זו הונאה. אין לנו אסטרטגיה, ממצב בו אנשינו נטבחו הגענו לזה שאוטוטו יש עלינו אמברגו נשק"

האלוף (מיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm. הוא התייחס למצב הביטחוני הקשה בזירות השונות וביקר בחריפות את תפקודה של הממשלה בנושא.

תחילה פרש תיבון את משנתו על התפתחות הזירה הצפונית. "אני חושב שבצפון צריכים לעשות שני דברים - הדבר הראשון במישור האזרחי, צריך להקים גוף שדומה למנהלת תקומה שיתחיל לטפל בתושבי הצפון. הם כבר חצי שנה מחוץ לביתם, העסקים נחרבו, משקים חקלאיים, יישובים שלמים נפגעו. צריך עכשיו מנהלת בראשות אדם שהוא עובד ציבור, לא פוליטיקאי, כי כרגע אין להם תשובות מאיש והמחיר האישי הוא גדול מאוד. כולל מנהלת שתחליט שיישובים בקו שלישי, אפשר להכניס אותם. כרגע אף אחד לא מטפל בהם".

"יש לנו ממשלה שלא מתפקדת", זעם. "השיקול היחידי שמוביל אותה הוא 64 מנדטים שביבי יוכל להישאר בשלטון - זו הפקרה של האנשים שם. בזה הייתי מתחיל, בואו נדבר מה עושים עם האנשים שלנו. האנשים האלה צריכים תשובות. כל הדברים האלה זה חוסר אחריות מיניסטריאלי מהמעלה הראשונה, והייתי מתחיל בזה לפני שמדברים מה עושים בלבנון".

אלוף במיל' נעם תיבון, מסיבת עיתונאים ראשונה של פורום "לוחמים לשוויון בנטל", 12 במרץ 2024. אורי סלע
"יש לנו ממשלה שלא מתפקדת". תיבון/אורי סלע

מיד לאחר מכן התייחס תיבון למערכה הדרומית מול חמאס ולסוגיית רפיח. "הבעיה ברפיח זה לא גדודי החמאס. מדובר לא בגדודים בדרג הראשון, אלא ציר פילדלפי. איך אנחנו מגיעים למצב שלמדינת ישראל, שזו זכותה, יש שליטה אפקטיבית ואיך אנחנו מנתקים את צינורות האספקה של ארגון החמאס מסיני, זה הנושא החשוב. אנחנו כבר לא נמצאים במצב של מלחמה ברצועה, אנחנו במצב של ביטחון שוטף. לכן כל המילים הגבוהות על השמדת ארבעת גדודי החמאס בשביל להגיע לניצחון המוחלט זו הונאה".

"יש כאן טעות אסטרטגית בניהול המערכה - אין לנו אסטרטגיה ברורה", טען תיבון, שלחם יחד עם כוחות הביטחון בנחל עוז בו מתגורר בנו, חיסל את המחבלים מסביב לביתו וחילץ אותו ואת נכדותיו. "ממצב שבו אנחנו הותקפנו, אנשינו נטבחו ונרצחו, כל העולם המערבי היה בעדנו, הגענו למצב שאנחנו מוקצים, שאוטוטו יש עלינו אמברגו נשק. התמונות שרואים בעולם הן לא התמונות מבארי לצערי או מכפר עזה או ממסיבת הנובה, אלא התמונות של הילדים הרעבים בעזה, של הפליטים. בניהול מערכה אתה צריך לקחת בחשבון את המאמץ הצבאי וגם המאמץ האסטרטגי - איך אנחנו ממנפים את ההישגים של הצבא להישג אסטרטגי".

לדבריו, "אנחנו רוצים להחזיר את החטופים, למנוע מהחמאס לשלוט ברצועה ולהחזיר את היישובים שלנו לביטחון ופריחה בנגב המערבי. ברגע שהפעולות הצבאיות לא משרתות שום דבר חוץ מאשר להרוג עוד חמאסניק, כל ההישגים של הצבא יורדים לטמיון, וזה המצב לצערי הרב".

על חוק הגיוס: "הממשלה, במקום לחזק את המדינה מתעסקת בפוליטיקה הישרדותית"

בהמשך ביקשו צמד המגישים את התייחסותו של תיבון למתווה חוק הגיוס כפי שפורסם על ידי הממשלה, הכולל בתוכו את העלאת גיל הפטור ל־35. "המהות היא שצה"ל צריך עוד לוחמים, התחלנו בצפון, אם היו לנו בתחילת המלחמה עוד שלוש אוגדות היינו יכולים לנהל גם בצפון וגם בדרום. כרגע אין לנו את היכולת הזו. בצפון כנראה נידרש עוד מתישהו לצאת למלחמה שם, לכן יש כאן צורך אמיתי. אנחנו מבינים שהצבא קטן על צרכי הביטחון של המדינה".

"במקום להבין את גודל השעה, שהחרדים היום כבר לא מיעוט והם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה, במקום זה ממשיכים עם אותו שקר שמלווה אותנו כל כך הרבה שנים, שלא מגייס אפילו חרדי אחד לצבא. זה פשוט מקומם בצורה בלתי רגילה", תקף והוסיף: "80 אחוזים מאזרחי מדינת ישראל ללא שום שיוך פוליטי חושבים שעכשיו זה הזמן, הצבא, שר הביטחון, ובמקום עכשיו באמת להתקדם ולמצוא פתרונות, כי אפשר, אין בעיה לייצר פתרונות, אבל הממשלה במקום לתרום ולחזק את המדינה שתוכל להתמודד עם האתגרים, מתעסקת עכשיו בפוליטיקה הישרדותית שלא תגייס אפילו חרדי אחד לצבא. את הדבר הזה צריך לעצור באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully