וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן כהנא על טיוטת חוק הגיוס: "בושה וחרפה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 17:49

השר לשעבר התבטא לקראת ההצבעה ביום שלישי: "המילואימניקים קורסים, והממשלה מפרסמת מתווה שמרחיב את הפטורים". בראיון ל-103FM אמר: "ממשלה בראשות גנץ, שלא תהיה תלויה בחרדים, תוכל להעביר חוק הוגן וראוי"

שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה על חוק הגיוס/דוברות משרד הביטחון | צילום: אלעד מלכה

ח"כ מתן כהנא אמר היום (ראשון) על הטיוטה באשר לחוק הגיוס כי היא "פשוט בושה וחרפה". בריאיון ל-103FM אמר כי "כשאנחנו בעת לחימה, מילואימניקים קורסים, והם מפרסמים מתווה שנותן עוד יותר פטורים מגיוס לחרדים ובאמת שאין כבר מילים".

"אני מאמין שאחרי שתהיינה בחירות תקום ממשלה בראשות גנץ ואני כמובן מזמין חרדים להצטרף לממשלה הזו, אבל ברגע שהיא לא תהיה תלויה בהם אנחנו נוכל להעביר חוק הוגן וראוי. כרגע, לא מבינים שהלוחמים שלנו נלחמים ברגעים אלו ממש".

כהנא התייחס לכוונה להאריך את השירות הסדיר. "לשמחתי בליכוד יש מספיק חברי כנסת שלא יצביעו בעד חוק הזוי כל כך", אמר. "אנשים לא יהיו מוכנים לקבל באופן אוטומטי את התקדימים של המפלגות החרדיות. אני יודע שיש בליכוד מספיק ח"כים ערכיים".

מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים את צומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצר עריק. יונתן זינדל, פלאש 90
"טיוטת החוק היא פשוט בושה וחרפה". מפגינים מהפלג הירושלמי חוסמים כביש בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא הוסיף, "המינימום זה שתהיה הוגנות ואם אדם מחנך את ילדיו לא לשרת לפחות לא תוכל לקבל כסף ממדינת ישראל. אם עכשיו נעביר את החוק שהציע המחנה הממלכתי, החרדים יצטרפו בקצב מהיר יותר כי אנחנו ראינו שבעקבות המלחמה הסנטימנט של החרדים כלפי הצבא עלה והתחזק".

על מעמדנו הבינלאומי ויחסינו עם ארה"ב, ציין כהנא: "מצבנו המדיני הוא באמת בלתי נתפס, כי זה נראה כאילו נתניהו עושה כל מאמץ לריב עם ארצות הברית, וזה גרוע מאוד. אני חושב שהיו כמה אבני דרך שהרסו לנו אבל בסוף אנחנו נמצאים במלחמה הכי צודקת שיש". הוא הבהיר כי "בלי רפיח אנחנו לא יכולים לסיים את המלחמה הזו. צריך לראות שיש את כלל התוכניות לטיפול באוכלוסיה, אבל יש לעשות את זה".

מתן כהנא בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מתן כהנא/ראובן קסטרו

הוא התייחס לשאלה האם מקומה של מפלגתו "המחנה הממלכתי" עדיין בממשלה. "בסוף השאלה של הישארותנו בממשלה היא באמת לא פשוטה, כי אנחנו באמת לא מרוצים מהרבה דברים שקורים. מצד שני אנחנו מבינים שהסיכוי לעסקת חטופים בלעדינו היא קטנה ואנחנו צריכים כל יום לשאול את עצמנו לא חשוב שאנו עדיין בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully