וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נילחם ברפיח אם האמריקנים יתנגדו. ההזדמנות הזו איננה בידינו"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 10:21

נמרוד שפר, לשעבר ראש אגף התכנון במטכ"ל, מתח ביקורת חריפה על נתניהו בצל המשבר מול ממשל ביידן. "הוא מתריס ויודע שלא נילחם כשהאמריקנים יגידו לא", אמר ל-103FM. הוא טען שהדבר תקף גם על מערכה בלבנון: "בפחות מחצי שנה, הפכנו למדינה מצורעת. לא מוכרים לנו תחמושת"

במרכז הרצועה צוות קרב חטיבת הנח"ל איתר מעבדה לייצור רחפנים של ארגוני הטרור/דובר צה"ל

"אם ארה"ב תתנגד למבצע של צה"ל או של מדינת ישראל ברפיח, ישראל לא תילחם ברפיח" - כך העריך היום (ראשון) אלוף במיל' נמרוד שפר, לשעבר ראש אגף התכנון במטכ"ל וראש מטה בחיל האוויר. לעשות מבצע ברפיח היה נכון, חיוני ואפשר היה לעשות אותו בשבועות הראשונים למלחמה. לדעתי ההזדמנות הזאת כבר איננה נמצאת בידינו". את הדברים אמר בריאיון ל-103FM.

"אולי נעשה מבצעים מאוד קטנים וממוקדים אבל לא נראה שום דבר דומה למה שהיה בחמשת החודשים האחרונים ברצועת עזה, אם האמריקנים יגידו לנו לא".

שפר מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו וההנהגה הישראלית בניהול המלחמה, בצל הזירה בין-לאומית - ובדגש על המשבר מול ממשל ביידן בנוגע לפעילות האפשרית ברפיח. "להגיד, 'על אפכם ועל חמתכם אנחנו נילחם ברפיח', אלה מילים שנועדו בעיניי בעיקר לרצות את הבייס שלו ואין להן שום אחיזה במציאות", טען והוסיף: "אחרי התמיכה הבלתי רגילה, יוצאת דופן, שלא הייתה אף פעם, של ארה"ב בישראל, להגיד היום את המילים האלה, כשאנחנו עושים באמת הכול בניגוד לבקשות האמריקניות - זה מסר שהמילה מתריס היא קטנה לעומתו, מה עוד שנתניהו יודע שזה לא נכון, זה אפילו מסר שקרי, לא פחות מזה. אני חושב שבכירי צה"ל יודעים את זה היטב. הם יודעים שצה"ל לא יילחם כשהאמריקנים יגידו לו לא".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"מסר שהמילה מתריס היא קטנה לעומתו". ביידן ונתניהו/עיבוד תמונה, רויטרס, יונתן זינדל/ פלאש 90

שפר הדגיש את גודל המשבר - והעריך כי במצב הנוכחי, האפשרות למלחמה משמעותית בצפון אינה נמצאת על השולחן: "חצי שנה אחרי שמדינת ישראל זכתה לתמיכה גורפת בעולם, מהאמריקנים, דרך האירופאים, דרך כמעט כל מדינה, יכולנו לעשות מה שאנחנו רוצים, הפכנו בפחות מחצי שנה למדינה מצורעת. אפילו טובי הידידות שלה אומרות לה 'עד כאן'. לא מוכרים לה חימוש, לא מוכרים לה חלפים".

"אם ממשלת ישראל הייתה רוצה להתקדם בצפון, היא הייתה לפני 4.5 חודשים מושיבה צוות ואומרת לו, 'תמליץ לי עכשיו איך ומתי להחזיר את התושבים המפונים'. העובדה שהיא לא עושה את זה כבר חצי שנה, מראה שהיא לא רוצה לעשות את זה. זה מתסכל כמו שזה נשמע, קשה להגיד את זה, אבל זאת העובדה. לאורך שנים אפשרנו לחיזבאללה בצפון לזלוג דרומה, להכניס כוחות חמושים, את כוחות רדואן. זה לא שלא היה הסכם הטוב אחרי מלחמת לבנון השנייה, היה הסכם בסדר אבל לא מימשנו אותו וכך יהיה גם בעתיד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נמרוד שפר. אתר חיל האוויר, ספק 500
"הפכנו בפחות מחצי שנה למדינה מצורעת". אלוף במיל' נמרוד שפר/ספק 500, אתר חיל האוויר

"מלחמה בחיזבאללה זה לא יהיה אירוע של מה בכך, זאת תהיה מלחמה עם מחירים מאוד כבדים שתסתיים גם היא בהסכם, כך מסתיימות כל המלחמות, בהסכם כלשהו. אם גם אותו לא נדע להבטיח ולעמוד על מימושו אז בעוד חמש שנים, נהיה באותו מצב כמו שאנחנו היום. הפטנט הזה שנקרא מלחמה הוא דבר זמני מאוד אם לא מגבים אותו בהסכם. הצעד הנכון הוא לנסות לגבש הסכם בלי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully