וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת הגליל העליון מגיב למתקפה הקשה: "מרגישים מופקרים. זו מציאות שאסור להסכים אליה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 8:49

שעות לאחר הירי הכבד לצפון, גיורא זלץ מותח ביקורת על הממשלה ומתריע מפני משבר בצפון שעלול להימשך "שנים ארוכות קדימה", בריאיון ל-103FM. "אין שום תוכנית. גם מה שהובטח לא מתקיים", הצהיר. "חייבים להבין שזו לא זירה צדדית. חייבים לייצר מציאות ביטחונית אחרת וחדשה"

התקיפה הישראלית בבעלבכ שבעומק לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות לאחר המתקפה הקשה שבמהלכה התפוצצו שני כטב"מים ונורו עשרות רקטות לעבר יישובי הצפון - ראש המועצה האזורית הגליל העליון גיורא זלץ מותח ביקורת חריפה על הממשלה, ומתריע מפני גודל המשבר: "הזנחה, הפקרות, חוסר הבנה - ככה לפחות אנשים בצפון מרגישים שמתייחסים אליהם. אין תשובות, אין אמירות, אין שום תוכנית. גם מה שהובטח, כמובן לא מתקיים. זאת מציאות שאי אפשר להסכים אליה", הצהיר זלץ בריאיון ל-103FM.

"אנשים לא מבינים עד כמה המצב קשה פה, הכלכלי, הנפשי, החברתי של התושבים בצפון. אם לא ייאמר וייעשה מה שצריך בשביל שאת שנת הלימודים הקרובה נוכל להתחיל כאן בצפון, במערכת החינוך שלנו - אחרת אנחנו בתוך אירוע קשה מאוד לאורך שנים רבות קדימה".

"אתמול בלילה 50 טילים נורים לעבר עמק החולה והגולן - וממשיכים בחיים כאילו שהכל כרגיל", התייחס זלץ לירי הכבד. "חייבים להבין שהצפון זו לא זירה צדדית. החיזבאללה זה האויב הגדול, החזק, המסוכן. מדינת ישראל חייבת להפסיק להתייחס לצפון כאיזשהו אירוע צדדי. האויב פה הוא הרבה יותר משמעותי והרבה יותר גדול וחייבים לנקוט צעדים. מדינת ישראל חייבת לשנות את הכללים כאן בצפון ולייצר מציאות ביטחונית אחרת וחדשה וגם חייבים לעשות את זה מהר".

תקיפת חיל האויר בבעלבכ, לבנון, 12 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת חיל האויר בבעלבכ, לבנון, 12 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גיורא זלץ ראש המועצה האיזורית גליל עליון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019. שלומי גבאי
גיורא זלץ ראש המועצה האיזורית גליל עליון בפורום ראשי רשויות קו העימות בצפון מתכנס באביבים כדי לדון בבעיית המיגון בישוביהם, 2 בספטמבר 2019/שלומי גבאי

"ממשלת ישראל חייבת להציב כיעד, כמשימה לאומית, שעד סוף מאי האירוע הצבאי בצפון יסתיים עם רמת ביטחון מספיק גבוהה שהתושבים יוכלו לחזור הביתה. זאת המשימה"

"אני מניח שבמועצת הגליל העלון, שהיא מועצה של 29 קיבוצים עם קהילות חזקות ודברים נוספים, אני חושב שבסופו של היום רובם הגדול כן יחזור. אני לא משוכנע שכך זה יהיה במרכזים האורבניים העירוניים שהם אחרים", זלץ סיכם את מצבם של תושבי הצפון שפונו מביתם.

"יותר משני שליש מהמפונים כבר בדירות שכורות, בבתים שהם שכרו, אני מקווה מאוד שלא קנו, במקומות אחרים. הם השתלבו כבר במערכות החיים במקומות אחרים", הסביר. "הם גילו שיש עולם שלם בחוץ, שהרבה יותר קל להפעיל מערכת חינוך בחוץ, שיש אולי הרבה יותר חוגים, כשהילד שלך חולה, יש לך חמש קופות חולים שאתה יכול לבחור לאן לנסוע, לכן צריך כאן ועכשיו לעשות מעשה שיאפשר לנו לחזור הביתה ולחזור הביתה בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully