וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התור אל הכתר והביקורת על הטיוח: כך מחלתה של קייט תשפיע על בית המלוכה

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 18:29

"קייט, את לא לבד": בבריטניה המומים מהווידוי של הנסיכה, שחשפה שהיא חולה בסרטן. הארמון לא צפוי לתת פרטים נוספים על סוג המחלה והתקדמותה, גישה שתעורר תרעומת ציבורית חריפה. בינתיים, לנסיך וויליאם צפוי אתגר כפול: לטפל באשתו ובמשפחתו - ולמלא את תפקידיו הציבוריים

קייט מידלטון חושפת כי חלתה בסרטן והיא עוברת טיפולי כימותרפיה. 22 במרץ 2024/רויטרס

העיתונים הגדולים בבריטניה דיווחו הבוקר (שבת) בדאגה על מצבה הבריאותי של הנסיכה מוויילס, קייט מידלטון, שהודיעה אמש כי אובחנה כחולת סרטן, והחלה בטיפול כימותרפי. "הנסיכה חושפת את מחלת הסרטן שלה, ואומרת: 'אני אהיה בסדר'", דיווח הטיימס. ואילו בצהובון הסאן פנו לנסיכה: "קייט את לא לבד".

בצעד אמיץ, החליטה קייט לחשוף את מאבקה בסרטן בהצהרת וידאו - היא דיברה מול המצלמות, ושיתפה את הציבור, במילים שלה ובתנאים שלה, בענייניה הפרטיים כל כך. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים גברה ההתעניינות הציבורית במצבה. את ההחלטה לחשוף את מצבה הבריאותי, קיבלה קייט עם בעלה, יורש העצר הבריטי, הנסיך וויליאם. כבר כעת, אפשר לקבוע בביטחון, הניסיונות לטייח ולהסתיר את מצבם הבריאותי של המלך צ'ארלס והנסיכה צפויים לעורר ביקורת קשה על בית המלוכה.

בדיווח של רשת CNN, למשל, העריכו לאחר החשיפה האמיצה של קייט כי בית המלוכה הבריטי יאלץ להתמודד עם שאלות קשות על הבחירות שנעשו אודות המידע שנחשף לציבור והעיתוי. שכן, ההודעה של הנסיכה מוויילס שפכה אור על אירועי השבועות האחרונים והתמונה העמומה שהייתה לציבור בנוגע למצבה של קייט.

קייט מידלטון חושפת כי חלתה בסרטן, 22 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הארמון לא צפוי לחשוף פרטים רפואיים נוספים על מצבה של קייט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש ינואר האחרון, הקו הרשמי שבו בחר בית המלוכה היה לספר לציבור שקייט מחלימה מניתוח שעברה בבטנה - אולם בפועל, כך התגלה אמש, המציאות הייתה מורכבת הרבה יותר. בשל הקו העמום שבחר בית המלוכה, פרצה בבריטניה סערה גדולה שניזונה מתיאוריות קונספירציה רבות סביב מצבה של קייט, שכללו דיווחים על עריכת תמונות של בני המלוכה. הסערה הגדולה התבססה בעיקרה על בחירת בית המלוכה לא לתת פרטים רבים על מצבה הבריאותי של קייט.

מלבד המידע שמסרה קייט על התמודדותה הבריאותית, כך לפי ההערכות ב-CNN, בית המלוכה לא צפוי למסור פרטים נוספים - אלא אם כן מצבה ישתפר או יחמיר באופן פתאומי. הארמון לא צפוי לחשוף פרטים רפואיים נוספים כמו סוג הסרטן של קייט או באיזה שלב של המחלה מדובר.

לתפיסת בית המלוכה, נעשתה עסקה טובה עם הציבור לאחר סערת תיאוריות הקונספירציה - הציבור מצדו קיבל את כל המידע אודות מצבה של קייט שהארמון יכול להציע, ואילו משפחתה מלוכה תקבל בתמונה זמן להתאושש מהמשברים שפקדו אותם לאחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קייט מידלטון הנסיך וויליאם. Gettyimages, GettyImages
בתור יורש העצר, נוכחותו הציבורית של וויליאם נחוצה כדי לאותת שהארמון חזק/GettyImages, Gettyimages

בתוך כך, זהו רגע מורכב במיוחד עבור בית המלוכה הבריטי - שמתמודד כעת עם משבר גדול במיוחד לאחר ששניים מבני המשפחה המלכותית השהו את פעילותם הציבורית. ב-CNN כינו זאת "המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של בית המלוכה". כזכור המלך צ'ארלס אובחן בעצמו כחולה סרטן בתחילת פברואר והודיע כי יחדל באופן זמני למלא את תפקידיו הציבוריים. בנוסף, שני בני משפחה נוספים יאלצו להמשיך למלא את תפקידיהם, לצד הטיפול בבני זוגם - הנסיך וויליאם והמלכה קמילה.

בסרטון שפרמה קייט, שיבחה את בעלה וויליאם וסיפרה כי הוא "מקור נהדר לנחמה והרגעה". אולם כעת, ייאלץ יורש העצר הבריטי ללהטט בין הטיפול באשתו ובילדיו לבין שמירה על לוח הזמנים הציבורי שלו. נראה כיב שלב זה הוא ייעזר במלכה קמילה ובעוד שבעת בני המלוכה האחרים. בשלב זה, דבר אחד ברור - בתור הבא בתור לכס המלכות, נוכחותו הציבורית של וויליאם נחוצה כדי לאותת לאומה הבריטית שהארמון חזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully