וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן באזהרה חמורה לקבינט המלחמה: "המשך המלחמה ללא תכנית ליום שאחרי מסכן את ביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 17:50

שר החוץ של ארה"ב שיגר אזהרה חמורה לראש הממשלה נתניהו ולחברי קבינט המלחמה במהלך פגישתם, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. "אתם צריכים תכנית ברורה או שפשוט תישארו תקועים בעזה", אמר בלינקן. המקור ציין כי אחרי נתניהו הודה: "אם זה יקרה נהיה עסוקים שם במשך עשרות שנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב./איתי בית-און, לע"מ

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן שיגר אזהרה חמורה לראש הממשלה נתניהו ולחברי קבינט המלחמה במהלך פגישתם היום (שישי), ואמר כי המשך המלחמה ללא תכנית ליום שאחרי מעמיד בסכנה את ביטחון ישראל ואת מעמדה הבינלאומי, כך לפי מקור שמעורה בפרטים.

למה זה חשוב:

  • האזהרה של בלינקן ממחישה את החרדה של ממשל ביידן לגבי האסטרטגיה של ישראל בעזה, שעלולה להוביל לכיבוש ארוך טווח של הרצועה ללא תכנית יציאה.

מה הם אומרים:

  • לפני המראתו מישראל, בלינקן עדכן על התקדמות בשיחות המו"מ על עסקת חטופים: "השגנו התקדמות בשבועות האחרונים. הפערים מצטמצמים - אבל כשמגיעים לדון בפרטים המחלוקות האחרונות הן הכי קשות". את הדברים אמר לפני המראתו מביקור מדיני בישראל".
  • כמו כן, הוא התייחס למבצע צבאי ברפיח וטען - "זו לא הדרך".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בקריה בתל אביב.. איתי בית-און, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת מזכיר המדינה בלינקן ורה"מ נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, איתי בית-און

מאחורי הקלעים:

  • בלינקן אמר לנתניהו ולחברי קבינט המלחמה כי הוא הגיע לישראל בפעם השמינית מאז תחילת המלחמה כחבר שמגן על ישראל ברחבי העולם מאז ה-7 באוקטובר.
  • מקור שמעורה בפרטים ציין כי בלינקן אמר לחברי קבינט המלחמה כי ביטחון ישראל ומעמדה הבינלאומי נמצאים בסכנה. "אתם עוד לא מבינים את זה. כשתבינו זה עלול להיות מאוחר מדי", אמר בלינקן.
  • בלינקן אמר לנתניהו שהכיוון הנוכחי בו צועדת ישראל, בלי תכנית ברורה לגבי היום שאחרי המלחמה, עלול להשאיר את ישראל בעזה מתמודדת עם מחבלים במלחמת התשה שתתקשה לשאת בה לאורך זמן רב.
  • "אתם צריכים תכנית ברורה או שפשוט תישארו תקועים בעזה", אמר בלינקן לנתניהו ולחברי קבינט המלחמה.
  • בלינקן אמר לחברי קבינט המלחמה שבמסלול הנוכחי חמאס יישאר בשלטון בעזה, או שתהיה אנרכיה שרק תיצור תנאים לעוד יותר טרור בעזה.
  • המקור ציין כי אחרי שנתניהו הקשיב לדברים הוא הגיב והודה: "אם זה יקרה נהיה עסוקים שם במשך עשרות שנים".

הצד השני:

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "נפגשתי היום עם מזכיר המדינה בלינקן. אמרתי לו שאני מאוד מעריך את העובדה שיותר מחמישה חודשים אנחנו עומדים יחד במלחמה נגד החמאס. אמרתי לו גם שאנחנו מכירים בצורך לפנות את האוכלוסייה האזרחית מאזורי המלחמה וכמובן לדאוג גם לצרכים ההומניטריים ואנחנו פועלים לשם כך. אבל גם אמרתי שאין לנו דרך לנצח את החמאס בלי להיכנס לרפיח ולחסל את שארית הגדודים שם. ואמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארה"ב, אבל אם נצטרך - נעשה זאת לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully