וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מערכת הביטחון לשעבר הפגינו מול ביתו של השר גנץ בדרישה להעברת חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 13:07

התנועה לאיכות שלטון, אלופים בצה"ל ופורום "חומת מגן לישראל" מחו מול ביתו של השר בראש העין וקראו לעברו "לפעול ללא דיחוי להעברת חוק גיוס שוויוני". בתגובה, גנץ יצא לעברם והשיב להם " כבר ב-2015 הצהרתי שהדבר החשוב ביותר שיש לטפל בו זה השיוויון בנטל"

משפחות חטופים בביתו של בני גנץ/עומר רביב

בכירי מערכת הביטחון הפגינו היום (שישי) עם פעילי התנועה לאיכות השלטון, פורום "חומת מגן לישראל" ועשרות מפגינים מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. המפגינים קראו לשר גנץ לא להתפשר על עיקרון השוויון, לפעול ללא דיחוי להעברת חוק גיוס שוויוני המחייב את כלל אזרחי ישראל, ולא לאפשר המשך דחיות ופשרות בלתי נסבלות בנושא זה.

בין המפגינים הצטרפו ראש השב"כ, כרמי גילון, האלוף במיל' גדי שמני, האלוף במיל' עמוס ירון, האלוף במיל' דן הראל ורבים נוספים. מארגני ההפגנה הדגישו שבישראל 2024 אין עוד מקום לפשרות בסוגיית שוויון בנטל. השילוב של בכירי צה"ל ומערכת הביטחון לשעבר עם התנועה לאיכות השלטון, מעביר מסר ברור על דחיפות הנושא ועל כך שדרוש מעשה אמיץ מצד הנהגת המדינה.

בכירי מערכת הביטחון לשעבר הפגינו מול ביתו של השר בני גנץ בדרישה לאמץ את חוק הגיוס, 22 במרץ 2024. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
בכירי מערכת הביטחון לשעבר הפגינו מול ביתו של השר בני גנץ בדרישה לאמץ את חוק הגיוס, 22 במרץ 2024/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

במהלך ההפגנה יצא השר גנץ אל המפגינים, ואמר: "אתם ואני, כל החיים שלנו שירתנו משהו שהוא גדול מאיתנו, שאכפת לנו ממנו, ושילמנו את המחירים הכי כואבים שיש". לדבריו, "הצהרתי כבר ב-2015 שישראל לא תוכל להמשיך להתקיים באופן בו התקיימה עד היום, והדבר החשוב ביותר שיש לטפל בו זה השיוויון בנטל".

אלוף במיל' נעם תיבון, פורום "חומת מגן לישראל": "כמי שמכיר את השר גנץ מהשירות המשותף שלנו בצה"ל, אני יודע שהוא מבין את החשיבות החיונית של שוויון בנטל. באנו לתת לו רוח גבית במערכה הצודקת הזו".

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "אנחנו דורשים מהשר גנץ ומהממשלה כולה הפסקה מיידית של הדחיינות בנושא הגיוס. הגיע הזמן למהלך נועז ולחוק גיוס מקיף שייצור צדק אמיתי. אנו נמשיך ללחוץ על קבלת ההחלטות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בכירי מערכת הביטחון לשעבר הפגינו מול ביתו של השר בני גנץ בדרישה לאמץ את חוק הגיוס, 22 במרץ 2024. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
בכירי מערכת הביטחון לשעבר הפגינו מול ביתו של השר בני גנץ בדרישה לאמץ את חוק הגיוס, 22 במרץ 2024/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

אלוף (מיל') גדי שמני: "אני קורא מכאן לשר גנץ - אל תוותר, תילחם עד הסוף על השוויון. אתה יודע טוב מכל אחד אחר מה המשמעות של צבא העם. אתה מבין שרק עם חוק גיוס הוגן לכולם, נוכל להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

אלוף (מיל') עמוס ירון: "בצה"ל תמיד ידענו להתגבר על כל האתגרים כי עמדנו יחד, כתף אל כתף. ערבים ויהודים, דתיים וחילונים, מכל קצוות הקשת החברתית. זה הכוח של צה"ל וזו הסיבה שאנחנו כאן היום. אנחנו מאמינים שגם את האתגר הזה חייבים לפתור יחד, בצורה שוויונית, כי אין לנו דרך אחרת לשמור על ישראל חזקה ומאוחדת".

אלוף (מיל') דן הראל: "בעת הזו, כשיש מי שמנסה לפורר את הסולידריות בינינו, אנו באים הנה לחבור כאיש אחד ולהגיד לשר הביטחון - לא ייתכנו עוד פשרות על חשבון השוויון. אתה חייב לקבל את ההחלטה האמיצה, להתייצב לצד הערכים שהובילו אותך כל חייך במדים ולהעביר חוק גיוס אמיתי שיחייב את כולם. אנו סומכים עליך שתעשה את הדבר הנכון למען עתיד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully