וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל הביציות המזוהמות: הוארכו התנאים המגבילים על שני החשודים

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 13:52

בית משפט השלום בתל אביב דן במחדל הביציות המזוהמות מגאורגיה. השופטת קבעה כי מעצר הבית שלהם יוארך עד 28 במרץ, צו עיכוב היציאה מהארץ ל-30 ימים ואיסור עיסוק בכל תחום הקשור בטיפולי פוריות והפריה חוץ גופית ל-30 יום. זאת, בשל "חשד סביר" לעבירות המיוחסות להם

התנאים המגבילים על החשודים בפרשת הביציות המזוהמות מגאורגיה הוארכו היום (חמישי) בדיון בבית משפט השלום בתל אביב. השופטת קבעה כי מעצר הבית שלהם יוארך עד 28 במרץ, צו עיכוב היציאה מהארץ ל-30 ימים ואיסור עיסוק בכל תחום הקשור בטיפולי פוריות והפריה חוץ גופית ל-30 יום. זאת, בשל "חשד סביר" לעבירות המיוחסות להם - טיפול רפואי רשלני וקבלת דבר במרמה.

בתוך כך, הותר לפרסום שמות החשודים אך עורכי דינם הגישו בקשה לעיכוב ביצוע - שהתקבלה עד למחר ב-10:00. בפתח הדיון, נציגת המשטרה ביקשה להאריך את מעצר הבית של החשודים בעשרה ימים ואת צו עיכוב היציאה מהארץ, ולבטל את צו איסור הפרסום. "נוצרה סוג של בהלה סביב הנושא, יש המון בנות שהופרו מביציות מכל מיני מקומות ולא יודעות אם העוברים שלהן תקינים. רוצים להסיר את הספק לתת להן את הנחת. הן צריכות לדעת", אמרה.

עורכי הדין שי רודה וירון פורר, המייצגים את הרופא שמנהל קליניקה פרטית במרכז, שאלו אם הגיעו מתלוננות נוספות בעקבות חשיפת הפרשה. נציגת המשטרה השיבה בשלילה, וטענה כי הסיבה היא איסור הפרסום. לשאלה מדוע לא נחקר הרופא שהחזיר את הביציות, ענתה כי הוא "עושה פעולה טכנית. העניין נבדק".

הפריה חוץ גופית. ShutterStock
הפריה חוץ גופית/ShutterStock

בדיון שנערך בתחילת השבוע אמר השופט כי נמצא חשד סביר נגד השניים, רופא שמנהל קליניקה להפריה חוץ-גופית וכן מנהל מעבדה בבית חולים במרכז הארץ. נציגת היחידה החוקרת במשטרה הציגה לבית המשפט ראיות שונות ובהן בדיקות גנטיות של ביציות שהוחזרו לאחת המתלוננות, ומהן עולה כי הן נשאו את הגן של המחלה.

בתחילת השבוע נפתחה חקירה בחשד ליבוא ביציות מופרות שנשאו את המחלה הגנטית המופיליה B. זאת לאחר שנודע על שתי מטופלות ישראליות שבהן הושתלו הביציות הנגועות ולפחות תינוקת אחת שנולדה עם מום. ההערכה היא שעוד נשים נפגעו בפרשה. הביציות נשאבו מנשים בגאורגיה והוחזרו לכמה נשים בארץ, למרות שעל פי משרד הבריאות, "המידע על המחלה היה ידוע לצוותים בחו"ל ובארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully