וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס ידלין על ביקור בלינקן: "ישראל לא יכולה להתנגש עם ארה"ב - אנחנו נתפסים כרוסיה"

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 8:30

ראש אמ"ן לשעבר התייחס למגעים להשגת עסקת חטופים והפסקת אש. "האמריקנים מחפשים חלופה שהיא לא כיבוש צבאי של רפיח כי הם מבינים שרפיח היא עיר מאוד צפופה", אמר בריאיון ל-103FM. "הם מבינים שיהיו שם הרבה נפגעים בלתי מעורבים"

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין התייחס הבוקר (חמישי) לביקורו הצפוי של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן והניסיון להוביל לעסקת חטופים. "ישראל לא יכולה להתנגש עם ארצות הברית", הבהיר בראיון ל-103FM. "האמריקנים מחפשים חלופה שהיא לא כיבוש צבאי של רפיח, בדיוק בגלל הנושא האמריקני ובגלל שהם מבינים שרפיח היא עיר מאוד צפופה. הם מבינים שיהיו שם הרבה נפגעים בלתי מעורבים".

ביום שישי יגיע בלינקן לכמה שעות לישראל וייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחברי קבינט המלחמה. "הביקור של בלינקן מאוד חשוב", המשיך. "אנחנו נתפסים כרוסיה, כאלה שעושים המון הרס, התייצבנו בעמדה רוסית במקום בעמדה אוקראינית".

ראש אמ"ן לשעבר המועמד לכנסת מטעם המחנה הציוני אלוף מיל' עמוס ידלין. ראובן קסטרו
"הביקור של בלינקן חשוב". ידלין/ראובן קסטרו

הלילה שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר בראיון לערוץ הסעודי אל-חדת' כי הסכם על עסקה לשחרור חטופים בתמורה להפסקת אש הולך ומתקרב. "אני חושב שהפערים מצטמצמים וכי הסכם בהחלט אפשרי", אמר בלינקן. "שמנו הצעה טובה על השולחן אבל חמאס לא קיבל אותה והציג דרישות נוספות. צוותי המו"מ עובדים כעת ואני חושב שניתן לעשות זאת וזה נחוץ מאוד. אם לחמאס אכפת מתושבי עזה הוא יגיע להסכם".

בלינקן העניק את הראיון במהלך ביקור בסעודיה. הוא נפגש אמש עם יורש העצר הסעודי ודן עמו במצב בעזה. היום ייפגש בלינקן בקהיר עם שרי החוץ של שש מדינות ערביות ועם שליחו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס כדי לדון בתכניות ליום שאחרי המלחמה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully