וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסית לטרור: 9 חודשי מאסר נגזרו על תושב ירושלים שתמך בסטורי במתקפת חמאס

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 3:58

בנוסף לעונש המאסר, בימ"ש השלום בירושלים גזר על אבראהים משאהרה עוד שישה חודשי מאסר על תנאי על וקנס של 2,000 שקלים. משאהרה עודד באיסנטגרם שלו טרור. "בפרסומים ישנה שמחה לאידה של מדינת ישראל בשעתה הקשה ביותר, על ידי מי שהוא תושב ישראל בעצמו", נכתב בגזר הדין

בווידאו: סרטוני הסתה בטיקטוק/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום בירושלים גזר אתמול (רביעי) תשעה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר נוספים על תנאי על אבראהים משאהרה, תושב ירושלים - לאחר שפרסם בעמוד האיסנטגרם שלו "סטורי" שמשבח ומעודד מעשי טרור. בנוסף לעונש המאסר, נגזר על משאהרה תשלום קנס בסך 2,000 שקלים. משאהרה הורשע על פי הודאתו בכתב אישום שיחס לו עבירות של הסתה לטרור.

על פי כתב האישום, על רקע מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, פרסם משאהרה בחשבון האינסטגרם סטורי שכלל תמונה ובה נראים פעילי טרור על גבי אופנועים עם נשקים, כשהם נוסעים לכיוון הפרצה שנפערה בגדר הגבול בין עזה לישראל, ומעליהם שלושה טילים. על התמונה נוסף ציטוט מהקוראן שתרגומו: "שעתם תבוא עם עלות השמש. האין הבוקר קרוב", לצד המשפט נוסף גם דגל פלסטין.

כמו כן, כשבוע לאחר מכן, פרסם בשנית סטורי ובו קולאז' של שלוש תמונות - פעילי טרור עומדים על טנדר לבן וסביב ראשיהם סרטים, טנק צה"לי אפוף עשן ורכב צה"לי שסביבו אנשים רבים הצוהלים ומרימים את ידיהם באוויר לאות ניצחון. במרכז התמונה מופיע כיתוב בשפה הערבית שתרגומו "הו כותב ההיסטוריה לאט לאט אנחנו נקלוט".

אפליקציות. ShutterStock
״בפרסומים ישנה שמחה גלויה לאידה של מדינת ישראל בשעתה הקשה ביותר״/ShutterStock

"בפרסומים ישנה שמחה גלויה לאידה של מדינת ישראל בשעתה הקשה ביותר, על ידי מי שהוא תושב ישראל בעצמו", נכתב בגזר הדין, "עובדה זו מקוממת ומכעיסה. ואולם, תכלית העבירות שבביצוען הורשע הנאשם אינה להגן על הציבור מפני פגיעה ברגשותיו. העבירות נועדו להגן מפני הסכנה שדברי ההסתה יובילי למעשים על ידי מי מחבריו או מעוקביו של הנאשם או משתמשים אחרים ברשת החברתית שנחשפו לחשבון שלו".

במהלך המשפט, משאהרה התנצל על מעשיו ואמר כי לא יצר את הפרסומים בעצמו אלא שיתף פרסומים שיצרו אחרים. לדבריו, בזמן אמת לא הבין את חומרת האירוע, אך כעת, לאחר שנכלא הוא הפנים את חומרת מעשיו. משאהרה הוסיף כי אינו גזען ובעברו עבד ובילה את זמנו עם יהודים.

עורכי הדין שגיב עוזרי ואמיר דראושה מפרקליטות מחוז ירושלים, מסרו: "התבטאויותיו החמורות של הנאשם הפכו לצערנו לנפוצות מאוד, בייחוד לאחר אירועי ה-7.10. גזר הדין שניתן הוא עוד שלב במאבקה של הפרקליטות בעבירות ההסתה ובדברי השבח לטרור, שעלולים, בתרחיש מסוכן, להוביל אדם לקום ולבצע מעשה טרור. נמשיך להאבק כדי למגר התבטאויות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully