וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות קוראים: לחגוג השנה את יום העצמאות בצניעות

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 23:41

המכתב, אותו יזם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, ואליו הצטרפו ערים נוספות, קורא לחגוג השנה בצורה שתתחשב במשפחות הנופלים והחטופים. עוד מבקש קוניק לנהוג באיפוק במהלך יום הזיכרון, לפתוח מסעדות רק מ-12 ולא להשמיע מוזיקה במקומות ציבוריים. "זוהי עת לסולידריות"

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל/צילום: אולפני הרצליה

ראשי רשויות רבים בארץ יצאו היום (רביעי) במכתב בו ביקשו לחגוג השנה את יום העצמאות בצורה צנועה יותר. בין היתר, מבקשים ראשי הרשויות במכתב לחגוג בצורה שלא תפגע במשפחות החדשות שהצטרפו למעגל השכול ובמשפחות החטופים. "אנו עדיין בתוך מלחמה קשה".

המכתב, אותו יזם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, קורא להצניע השנה את החגיגות לנהוג בסולידריות עם המשפחות השכולות ומשפחות החטופים."איננו רוצים לפגוע ברגשותיהם של המשפחות השכולות, עלינו לכבד ככל האפשר את מותם, להתאחד עם זכר הנופלים ולמען שחרור החטופים", נמסר במכתב.

מטס יום העצמאות, מאי 2014. יותם רונן
מטס יום העצמאות/יותם רונן

אל היוזמה הצטרפו ראשי גם רשויות נוספים בהם רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, ליזי דלריצ'ה, ראשת עיריית גני תקווה, ראשת מועצת קדימה-צורן, קרין גרין וראש עיריית רעננה חיים ברוידא. "שעם ישראל נמצא באחת התקופות הקשות והמורכבות ביותר שידע" הם מסרו במכתב, "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צפוי להיות מורכב אף יותר אלפי משפחות חדשות הצטרפו למעגל השכול, לצד-134 חטופים. אנו נמצאים עדיין בתוך מלחמה קשה שלא ברור מתי ואיך תסתיים".

מלבד חגיגות צנועות יותר, קורא קוניק לנהוג באיפוק במהלך יום הזיכרון כולו, לפתוח את בתי הקפה והמסעדות החל מהשעה 12 בצהריים, להימנע מהשמעת מוזיקה במקומות ציבוריים, לרבות מקומות בילוי ופנאי. לדבריו, "זוהי עת לסולידריות חברתית, זמן לאחדות והזדהות עם כאב המשפחות השכולות. שכן, השנה, הקושי של אותן משפחות לנסוע ולצאת מבתי העלמין, לפגוש באזרחים היושבים בבתי הקפה ובמסעדות עשוי להיות קשה במיוחד".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
זיקוקים בחגיגות יום העצמאות ה-71 בחדרה. שלומי גבאי
"לא עוד יום עצמאות. יש קושי לחגוג ולשמוח". זיקוקים ביום העצמאות/שלומי גבאי

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא מסר: "יום העצמאות השנה הוא לא עוד יום עצמאות. ישנו קושי לחגוג ולשמוח כאשר אלפי משפחות איבדו את יקיריהם והצטרפו אל מעגל השכול בחודשים האחרונים, לצד 134 חטופים שעדיין מוחזקים בעזה ונמצאים בסכנת חיים מיידית".

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה צורן, שיתפה בדילמה האישית שלה לקראת יום העצמאות המתקרב."יותר מתמיד. לנוכח הנסיבות, אנחנו עתידים לשתף את ציבור התושבים והתושבות, בהתלבטויות שלנו לגבי אופי אירועי יום העצמאות. מצד אחד לא ניתן מבחינה רגשית לקיים אירועים כרגיל, כל עוד החטופים עדיין בשבי, ומצד שני אסור לתת לחמאס את הניצחון שלא נקיים את אירועי העצמאות", מסרה.

חגיגות יום העצמאות בפתח תקווה. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
חגיגות יום העצמאות בשנים שעברות/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה, וסגנית יו"ר השלטון המקומי מסרה כי "בגני תקווה אירועי הלאום השנה יתקיימו במתכונת שונה, טקס יום הזיכרון יצוין בצורה רחבה יותר על מנת לתת מקום ולכבד גם את הנופלים והנרצחים במערכה, בניהם גם תושבי העיר. החלטתנו כי את חגיגות העצמאות נקיים באופן מצומצם עם אירועים קהילתיים בדגש על הדור הצעיר וללא אומנים גדולים".

ברעננה לעומת זאת החליטו לקיים את אירועי יום העצמאות כבשגרת שנים עברו, אולם בתכנית מותאמת, כשבין היתר יופיעו אומנים כגון בניה ברבי, אודיה, איזי וטונה. "אנו נמשיך לפעול לשמירה על שגרת חיינו ועל חוסננו הקהילתי, ברגישות המתבקשת ובהצדעה לכוחות הביטחון", מסר ראש העיר חיים ברוידא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully