וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל יוענק למנהל המכון לרפואה משפטית: "פרץ דרך במלאכת זיהוי נרצחי טבח 7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 19:56

ד"ר חן קוגל היווה יחד עם אנשי המכון ציר חשוב בחשיפת הזוועות לעולם. קוגל החל התמחות ברפואה משפטית במכון הלאומי באבו כביר והיה לרופא הישראלי הראשון שהתמחה בכך בארץ. "עבודתו המסורה תוך מקצועיות ורגישות לנופלים ולמשפחותיהם, היוותה תרומה חשובה", אמר השר קיש

בווידאו: טקס הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ה-74/צילום: תאגיד

שר החינוך יואב קיש, הכריז הערב (רביעי) שפרס ישראל לתקומה בתחום הערבות ההדדית, יוענק השנה לד"ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית.

ד"ר קוגל ואנשי המכון הביאו, באמצעות שיטות חדשות, לפריצת דרך במלאכת הקודש של זיהוי נרצחי הטבח של ה-7 באוקטובר והיוו ציר חשוב בחשיפת הזוועות לעולם. המכון לרפואה משפטית בראשותו של ד"ר קוגל פעל בהקרבה מרשימה ובדבקות ימים ולילות תוך טלטלה רגשית נוראה וחשיפה למראות מזעזעים.

ד"ר קוגל שירת כקצין רפואה גדודי וחטיבתי בחטיבת גבעתי ובעת שירותו הצבאי החל התמחות ברפואה משפטית במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר והיה לרופא הישראלי הראשון שהתמחה בכך בארץ.

בנוסף לעבודה המדעית והמקצועית, שימשו ד"ר קוגל וצוות המכון כלי הסברתי חשוב במאבקה של המדינה להביא לתודעה הציבורית העולמית את הפשעים נגד האנושות שביצע החמאס, ובפעם הראשונה בתולדותיו הוכנסו עיתונאים זרים למכון לרפואה משפטית והוצגו בפניהם ממצאים המעידים על מעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס, מהלך שסייע רבות להבהרת עמדתה של ישראל בעולם.

שר החינוך קיש: "עבודת הקודש המסורה של ד"ר קוגל וצוותו בתהליך המורכב של זיהוי קורבנות הטבח של השבעה באוקטובר, תוך התמקדות מקצועיות חסרת פשרות ורגישות לנופלים ולמשפחותיהם, היוותה תרומה חשובה ביותר למאבקה המתמשך של מדינת ישראל. בעבודתם המופלאה הציגו לא רק ידע מקצועי ומתקדם אלא גם את רוחם האזרחית באמצעות חשיפת פשעי החמאס בתקשורת הבינלאומית. ד"ר קוגל, בשמי ובשם כל אזרחי מדינת ישראל - תודה!"

ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית, הגיב על ההודעה כי זכה בפרס ישראל: "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הגבורה האזרחית. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי. אולם, הפרס הזה אינו מיועד לי אישית, אלא לכל צוות המכון הלאומי, שעובדים איתי לילות כימים כדי לתת זכר לכל אותם האנשים שמתו, נרצחו ונטבחו באכזריות ולתת מזור למשפחותיהם, בין אם בשגרה היומיומית של מדינת ישראל ובין אם באירועים לאומיים שונים וכואבים".

עוד הוסיף ד"ר קוגל: "הפרס הזה ניתן על גבורה אזרחית אך בימים אלו איני מסוגל להכניס עצמי תחת כותרת זו, שכן בחודשים האחרונים נתקלתי בגיבורים של ממש. באנשים שחירפו נפשם כדי להציל אחרים בעודם מוותרים על חייהם. באזרחים שנלחמו בגבורה על היותם ישראלים ויהודים, תושבי האדמה הזו.

צוות המכון הלאומי עובד בחודשים אלו ללא הפסקה, בכבוד ובענווה, כדי לאפשר מעט מזור למשפחות הנרצחים. אני מודה לכל הצוות שלוקחים חלק בתפקיד החשוב שממלא המכון במדינה, כשותף מרכזי בהליכי רפואה ומשפט לטובת עשיית הצדק וגילוי האמת. בימים אלו אני מוצא לנכון להשתתף בצערן העמוק של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם.

לפני כחודש הנחנו אבן פינה לבניין חדש עבור המכון לרפואה משפטית, בפעם הראשונה מאז קום המדינה. בניין המכון הוא תנאי הכרחי לעבודה רפואית משפטית ראויה המכבדת את תוצריה ואת כל הבאים בשערי המכון - העובדים, המשפחות והמנוחים. המכון לרפואה משפטית הוא מוקד של מצוינות ושל עבודה מסורה ומלאת השראה, וימשיך להיות מוקד ידע ומקור משיכה לרופאים ומומחים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אוריאל בוסו, שר הבריאות: "אני מברך על זכייתו של ד"ר חן קוגל בפרס ישראל בקטגוריית הערבות ההדדית. מאז השבעה באוקטובר, ד"ר קוגל ועובדי המכון לרפואה המשפטית הזיזו את חייהם האישיים הצדה ועבדו מסביב לשעון כדי להשלים את משימת הקודש ולתת שם ופנים למאות מנוחים ואלפי דגימות שהגיעו מן תופת. הם עמדו במשימה הקשה בגבורה והקריבו מעצמם עבור הזולת. זוהי רוח המפקד. ד"ר קוגל מנהיג את המכון לרפואה משפטית כבר 11 שנים ברגישות, ענייניות וצניעות. תמיד מוודא שהעבודה תתבצע במקצועיות מוחלטת וללא פניות. ד"ר קוגל הוא דוגמא ומופת לדרך שבה אמור לנהוג שליח ציבור מסור ואכפתי ואין ראוי ממנו לזכות בפרס ישראל".

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות: "מאז השבעה באוקטובר הצוותים הרפואיים כולם הפגינו גבורה אזרחית מעוררת השראה. אני גאה מאוד שעבודתו של המכון הלאומי לרפואה משפטית במשרד הבריאות זוכה להכרה זו. החל מאותו בוקר נורא, הצוותים במכון עבדו לילות כימים תוך הקרבה אישית ומסירות נפש גדולה על מנת לתת ודאות למשפחות הנרצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully