וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל יוענק לד"ר כוכב אלקיים-לוי שהציגה לעולם את הפשעים המיניים של חמאס ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 18:49

ד"ר אלקיים-לוי מכהנת כראש מכון דבורה, עו"ד ומרצה במחלקה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית. בהודעה על זכייתה נכתב כי הגיעה בעקבות "פועלה בזירה הבין-לאומית להעלאת המודעות לאלימות מגדרית הוא נדבך חשוב במאבק ההסברתי על צדקת דרכינו", אמר השר קיש

בווידאו: טקס הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ה-74/צילום: תאגיד

פרס ישראל בתחום הערבות ההדדית יוענק לד"ר כוכב אלקיים-לוי - כך הודיע היום (רביעי) שר החינוך יואב קיש. אלקיים-לוי, ראש מכון דבורה, עו"ד ומרצה במחלקה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית, הייתה ממחברות "דוח הזוועות" שהציג בפני העולם את הפשעים המיניים של חמאס ב-7 באוקטובר.

בהודעה על זכייתה נכתב שבעקבות "פועלה להעלאת המודעות לאלימות מגדרית ונפשעת של חמאס כלפי נשים באירועי 7 באוקטובר. מחויבותה ומסירותה הביאו אותה לפעול בזירה הארצית והבינלאומית ולהקים כוח משימה שכותרתו 'חיימ"ל פשעי מגדר"', ובהמשך רתמה את הנציבות האזרחית לטיפול בעניין".

עוד צוין כי "כחלק מפועלה בנושא זה, גייסה ד"ר אלקיים-לוי משפטניות רבות לנציבות האזרחית לפעול לצידה ולקדם הכרה בזירה הבינלאומית בכך שמעשי חמאס כלפי נשים וילדים חוסים תחת ההגדרה של פשעים נגד האנושות".

"פועלה של ד"ר אלקיים-לוי בזירה הבין לאומית לחשיפת מעשי הזוועות של החמאס הוא נדבך חשוב ביותר במאבק ההסברתי על צדקת דרכינו ומלחמת החרמה אותה אנו מנהלים כנגד מרצחי החמאס. ד"ר אלקיים-לוי ברכות על הזכייה, עם ישראל מוקיר את פועלך ומודה לך!", אמר קיש.

ד"ר כוכב אלקיים לוי. יחצ,
ד"ר כוכב אלקיים לוי/יחצ

מוקדם יותר היום, הודיע קיש כי הוא חוזר בו מהחלטתו לבטל את חלוקת הפרסים השנה בכל הקטגוריות. "היועצת המשפטית החליטה, לצערי, שלא להגן על עמדתי בבג"צ. בהינתן המצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי בבית המשפט, ועל מנת שלא לייצר ריב ומדון מיותר כאשר התוצאה בהיבט המשפטי ברורה וידועה מראש, בחרתי לשנות את ההחלטה הראשונית ולהעניק את פרסי ישראל בקטגוריות השונות, לצד הענקת פרסי התקומה, ביום העצמאות הקרוב", הסביר, והוסיף כי יבחן אפשרות לדחות את הענקת הפרס לשנה הבאה לזוכים שירצו בכך.

בחודש שעבר, הכריז שר החינוך כי הפרס יוענק השנה לשישה זוכים בקטגוריה אחת בלבד: "תקומה: גבורה אזרחית ורעות הדדית". את היתר, בקטגוריות מדעי היהדות, מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעי החיים ומדעים מדויקים, יצירה ויוצרים, ומפעל חיים, תכנן למסור רק בטקס שייערך בשנה הבאה, בעקבות המלחמה המתנהלת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ההחלטה גררה ביקורת ציבורית, בין השאר מצד האקדמיה למדעים. הביקורת הפכה לסערה עם הפרסום של בן כספית על קבלתה בעקבות זכייתו של איל ולדמן, מייסד מלאנוקס, בתחום היזמות. לפי הדיווח, אותו הכחיש שר החינוך, הרקע להחלטה היה פעילותו של ולדמן במחאה נגד המהפכה המשפטית וראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני השינוי, משרד החינוך הודיע אתמול על הזכייה הרשמית הראשונה. אחד הפרסים על גבורה אזרחית יהיה של "צוות אלחנן", מנחם קלמנזון ואחיינו איתיאל זוהר. השניים קפצו בבוקר המתקפה של חמאס לעוטף עזה יחד עם אלחנן קלמנזון, אחיו של מנחם שנרצח באותו היום, וסייעו בחילוץ תושבים מבארי כשהם נכנסים ויוצאים שוב ושוב.

בין הזוכים הצפויים נמצאים גם ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, עליו המליצה ועדת הפרס בקטגוריית "גבורה אזרחית" בעקבות עבודתו לזיהוי הנרצחים מאז 7 באוקטובר. בחדשות 12 דווח שלשום כי הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף נבחר לקבל את הפרס בקטגוריית ספרות תורנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully