וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ וצה"ל עצרו בביה"ח שיפא את המעורב בחטיפה ורצח שלושת הנערים ב-2014

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 19:19

מחמוד קווסאמה היה ממתכנני ומממני התשתית שביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014. בכיר חמאס גורש לעזה במסגרת עסקת שליט ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש

בווידאו:כוחות צה"ל במתחם בית החולים שיפא, עזה, 18 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שב"כ וצה"ל הודיעו הערב (רביעי) שמחמוד קווסאמה שהיה מעורב בחטיפה ורצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014, נעצר בבית החולים שיפא במרכז רצועת עזה. קוואסמה, בכיר חמאס, שהיה אחד ממתכנני ומממני התשתית שביצעה את פיגוע החטיפה והרצח, גורש לעזה במסגרת "עסקת שליט" ומשם עסק בהכוונת פעילות טרור של חמאס בשטחי איו"ש, כולל מספר פיגועי ירי שבוצעו בשנים האחרונות. קוואסמה הועבר להמשך חקירת שב"כ בישראל.

אברהם פרנקל, אביו של נפתלי פרנקל שנחטף ונרצח על ידי מחבלי חמאס בשנת 2014, שיתף את וואלה! בתחושות נוכח ההודעה של צה"ל והשב"כ על מעצר אחד ממתכנני הפיגוע בהם נרצח בנו:

"זה תמיד טוב לדעת שיש צדק בעולם ומי שמגיע לו לקבל את עונשו מקבל את עונשו", אמר. לדבריו, "לפחות בשלב הזה כבר תפסו אותו אבל הוא יקבל. מעבר לסיפוק האישי שלנו, אנחנו מאוד מקווים שזה יוכל לעזור במתן אינפורמציה וכל מה שאפשר בשביל כל מה שקורה היום. אם הוא בכיר בחמאס אז מן הסתם יש לו מידע ואנו מקווים שזה יעזור לכל מה שנצרך עכשיו".

נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח. באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
נפתלי פרנקל, גיל עד שער, אייל יפרח/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחות

עוד הוא הוסיף שהעצור תכנן את הפיגוע מאחוריי הקלעים ושהשניים שביצעו את הרצח עצמו כבר חוסלו על ידי הימ"מ. "הוא העביר כספים והיה בהכוונה של הדברים. השב"כ הודיעו לנו על זה שהוא נעצר בעזה. מי שהיה צריך להתקשר עדכן אותנו".

רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל: "לנו בעיקר חשוב שהאיש הזה ייתן מידע על חטופים חיים ומיקומם של גופות חטופים ויעזור למה שקורה עכשיו. הוא איש מספיק בכיר כדי לדעת אז אנחנו מאוד מקווים שיוציאו ממנו את המידע. לא זכינו להביא ילד חי הביתה אבל זכינו לקבור ילד בבית שזה גם מאוד חשוב ואני ממש מתפללת שיביאו כמה שיותר חיים וגם את מי שלא. זה בעיקר מה שמעניין אותנו בימים האלה.

אנחנו מלאים ברכות לשב"כ ולצה"ל שלא מפסיקים לעבוד לרגע אפילו אחרי השנים. האיש הזה הוא היה מהמתכננים והעביר סכומי כסף גדולים לבנק קטארי. מאחוריי כל פעולה שרואים בשטח יש מערכות כלכליות ומימון והעבודה היא מול כל אלה. אז זו גם תזכורת שמאבק בטרור זה גם מאבק כלכלי ומאבק חוקי".

בת גלים ואופיר שער, הוריו של גיל-עד שער, אמרו כי "אחרי עשור מאז אובדן בננו היקר יחד עם אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד, אנו מברכים על תפיסתו של המחבל שתיכנן את חטיפתם ורציחתם של בנינו האהובים. עם ישראל נמצא בתקופה של הארת האמת והשגת הצדק וזו העת לצדק להיגלות. הצדק סופו לצאת לאור וחיילי צה"ל הגיבורים וכל כוחות הביטחון עושים זאת בגבורה. איננו מתעסקים במחבלים ובמוות אלא בחיים, באחדות, בצו החיים שהותיר בננו וכל הנופלים לאורך השנים כולם כאשר בימים אלה ממש אנחנו זוכים להעביר אלפי משלוחי מנות במסגרת מיזם 'קונקשן' לאחינו ואחיותינו בתפוצות בשם חיילי ומפקדי צה"ל על תמיכתם ואהבתם חסרת הגבולות בחיילינו ובמדינת ישראל, זהו ניצחון האור על פני החושך, האהבה הזכה על פני השנאה הטהורה. שמחתנו באה על תפיסת כל אויבינו המבקשים לפגוע בנו, על הבחירה שלנו בחיים ועל כך שלא ייפגעו עוד יהודים. קיומו של עם ישראל וחייו לנצח הם השמחה הגדולה ביותר".

הם הוסיפו כי "תפיסתם של מחבלי החמאס כולם מוכיחה כי 'ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'. כאזרחי המדינה אנו מתחזקים מתחושת הוודאות כי ידינו תגיע לכל אלו אשר שלחו יד בנו והעזו לפגוע בנו. הביטחון האישי שלנו מתעצם בידיעה שלא יישאר מחבל שלא נבוא עמו חשבון. ידעו כל אויבינו שנגיע לכל אחד ואחד מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שלושת אימהות הנערים החטופים בתחנה ממנה נחטפו באלון שבות , ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
שלוש אמהות החטופים/ראובן קסטרו

שלשום, כוחות צה"ל פתחו במבצע ממוקד בבית החולים שיפא, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס באזור - כך מסר דובר צה"ל. לפי הודעתו, בכירי הארגון משתמשים בבית החולים כדי לנהל ולייצא פעולות טרור, וזאת לאחר ששבו אליו במחשבה שצה"ל לא יחזור. במקום מאות מחבלים, והלחימה בו עדיין נמשכת.

בדובר צה"ל הדגישו כי הכוחות הפועלים במרחב בית החולים, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. כמו כן, מאז החל המבצע, "צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח, כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully