וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ בהחלטה תקדימית: ייהרס בית מחבל בפיגוע שלא הסתיים בהרוגים

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 12:06

ברוב של שני שופטים, מינץ ואלרון, מול דעת מיעוט של השופט עמית דחה בג"ץ עתירה נגד הריסת בית המחבל שביצע פיגוע בירושלים בעיר העתיקה שבה נפצעו שני שוטרים, בהם אחד אנוש. "מצב הדברים אינו כתמול שלשום, במצב מלחמה יש חובה ביצירת הרתעה ממשית", כתבו שופטי דעת הרוב

ירי כבד נשמע בירושלים. 12 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בג"ץ קבע היום (רביעי) בצעד תקדימי כי יש להרוס בית של מחבל שביצע פיגוע בעיר העתיקה בירושלים ב-12 באוקטובר 2023, חמישה ימים לאחר פרוץ המלחמה בעזה, על אף שהפיגוע הסתיים ללא הרוגים. בפיגוע נפצעו שני שוטרים, בהם אופיר חג'בי שנפצע אנושות והצליח לשרוד.

ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים, השופטים דוד מינץ ויוסף אלרון, שתמכו בדחיית עתירת המשפחה של המחבל חאלד עבד אל-פתאח מוחמד אלמחתסב מבית חנינא שבמזרח ירושלים, מול דעת המיעוט של השופט יצחק עמית שקבע כי יש לקבל את העתירה.

כוחות משטרה לאחר תקיפת המחבל בתחנת שלם בירושלים, 12 באוקטובר 2022. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים ב-12 באוקטובר/רויטרס

"מה שבעבר היה נראה כצעד שניתן להימנע ממנו, כעת הוא כורח המציאות הקשה שנכפתה על מדינת ישראל", כתב השופט אלרון בהחלטתו. "אין ספק כי מצב הדברים אינו כתמול שלשום. אף אין מדובר בתקופה של גל טרור. אנו בעת מלחמה, מלחמה קשה שפרצה ימים ספורים לפני הפיגוע הנידון.

השופט מינץ התייחס לנקודה התקדימית של הריסת בית מחבל, שכמעט לרוב מתבצעת כשיש הרוגים בפיגוע. "אין חולק כי הפעלת הסמכות צריכה להיעשות באופן זהיר ומידתי תוך מתן משקל להשלכות הפעלתה ורק באותם מקרים חמורים המתאימים לכך", כתב מינץ. "אולם המציאות הקשה והמורכבת של ימים אלו ורמת הסיכון הגבוהה שנאלצת מדינת ישראל להתמודד עמה בימי שגרה ככלל ועל אחת כמה וכמה בימי מלחמה - מחייבת יצירת הרתעה ממשית מפני ביצוע מעשי טרור נוספים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דוד מינץ בטקס השבעת שופטים בנוכחות נשיא המדינה בבית המשפט העליון, מרץ 2011. מגד גוזני
השופט דוד מינץ/מגד גוזני

השופט עמית שהיה בדעת המיעוט הסביר כי יש להוציא צו על תנאי כדי לבחון שאלות נוספות שעולות כתוצאה מהעתירה. "לא הייתה טענה למודעות או מעורבות של בני המשפחה, אף לא בעידוד ודברי שבח לאחר הפיגוע", כתב עמית. "המפגע לא היה בעלי הדירה אלא הוריו והפיגוע נעשה בעיצומו של גל הטרור הפוקד את ירושלים בעת האחרונה. ראוי כי הדבר יחזור וייבחן על ידי הגורמים המוסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully