וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תדבר כך על ראש הממשלה": ח"כ גוטליב בעימות עם אח שכול

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 11:50

עמית שגב, שאיבד את אחותו במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, דרש לגייס את תלמידי הישיבות בדיון בכנסת ותהה: "למה שציבור אחד יהיה פטור משכול?". ח"כ גוטליב מהליכוד התפרצה לדבריו. צפו בתיעוד

טלי גוטליב קראה לאח שכול: ״לא תדבר כך על ראש ממשלה״/רוני ניימן

בדיוק כשנדמה ששום רף אינו נמוך מדי בשבילה, חברת הכנסת מהליכוד טלי גוטליב מצליחה להידרדר לשפל החדש. הבוקר (רביעי) נרשם עוד פרק בתולדות ההתבטאויות הבוטות והבלתי הולמות של הח"כית, כשהתפרצה לדבריו של האח השכול עמית שגב לאחר שהעז למתוח ביקורת על ראש הממשלה.

התקרית אירעה לאחר שמשפחות שכולות הגיעו היום לכנסת, כחלק ממה שמכונה "יום הפיטורין הראשו"" של מטה "בחירות עכשיו". במסגרת יום זה, מגישות המשפחות השכולות "מכתבי פיטורים" לשרים ולחברי הכנסת בחתימת העם.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
חברת הכנסת טלי גוטליב/ראובן קסטרו

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות מיקי לוי, נשא דברים עמית שגב מקיבוץ ניר עם, שאחותו רינת אבן שגב, בעלה חן ושניים מבניהם, אלון בן ה-16 ועידו בן ה-14 נרצחו בבארי. שני בניהם הקטנים שרדו את הטבח. במהלך דבריו של האח השכול עמית שגב התפרצה ח"כ טלי גוטליב לדבריו והפריעה: "לא תדבר כך על ראש הממשלה".

"הם לא לוקחים אחריות, לא מבקשים סליחה ולא מתפטרים", עמית שגב אמר בדיון, "לא רק שהם לא איבדו את הכיסא, אפילו את הפגרה של הכנסת הם לא מוכנים לאבד! הלוחמים שלנו יילחמו, חיי המפונים ימשיכו להיות סיוט, החטופות ימשיכו להיאנס בעזה והם יצאו לפגרה. איך זה הגיוני? אבל יש לי בשורה לנהג הרכבת וחבריו ל'קואליציית 7 באוקטובר' - אם אתם חושבים שאתם תצאו ללא פגע, אתם טועים!"

שגב הוסיף: "אנחנו, ואני מדבר בשם פורום משפחות 7 באוקטובר, 800 בני משפחה שכולים ולצידן משפחות חטופים, עקורים, פצועים, מילואימניקים וכל שאר אזרחי ישראל שנמאס להם - נבוא איתכם חשבון. אני מנצל את הבמה הזו כדי לקרוא מכאן לראש הממשלה נתניהו - תגיע להסכמה עם האופוזיציה על מועד בחירות מוסכם עוד ב-2024, ותחסוך מישראל חודשים נוספים של כאוס. אין מצב שהעם יתן לכם להמשיך לדלג על מה שקרה לנו במשמרת שלכם כאילו כלום. אין מצב שביום השנה לאחותי ומשפחתה, אתם תשבו בממשלה בלי שנתתם את הדין והחזרתם את המנדט לעם. אין מצב!"

שגב סיכם: "נמאס לנו לחכות שתאמרו את האמת הברורה, שכשלתם. ואם אתם לא מסוגלים לקחת אחריות, אז אנחנו כאן כדי להודיע לכם שמבחינתנו - אתם מפוטרים!"

ונדמה שלא פחות ממנו, היטיבה לתמצת את הלך הרוח יעל אלון, ששכלה את בנה ב-7 באוקטובר ואת אביה במלחמת יום הכיפורים. בכניסה לכנסת, לקראת הדיון, אמרה: "איך יכול להיות שעברה חצי שנה - והם עדיין פה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully