וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות במערכת הביטחון: זה המועד המסתמן שבו הרמטכ"ל יפרוש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 13:00

גורמים בכירים סבורים כי רא"ל הלוי יודיע על סיום כהונתו עוד השנה. עד אז יסכם את תחקירי המלחמה, יציג לדרג המדיני המלצות לשיקום הצבא ויוביל לפרישה מאסיבית של האחראים לכישלון ב-7 באוקטובר. במערכת הביטחון מבהירים: השבוע אמר הלוי: "כרגע נכון להתמקד במלחמה"

הרמטכ״ל: אנחנו חדורי מטרה להביא את הביטחון שמגיע לאזרחי ישראל/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי מתכוון להודיע על סיום תפקידו בין החודשים ספטמבר-דצמבר, ועד אז לסכם את תחקירי המלחמה, להציג לדרג המדיני את הלקחים וההמלצות לשיקום הצבא, ולהוביל פרישה מאסיבית של בעלי תפקידים שהיו כרוכים במה שקדם לכישלון הצורב ב-7 באוקטובר - כך מעריכים גורמים במערכת הביטחון.

עוד העריכו הגורמים כי יהיו בעלי תפקידים שיסיימו כמתוכנן את תפקידיהם ויודיעו על פרישה מרצון מצה"ל ולא יחכו להדחה, והבהירו כי שר הביטחון יואב גלנט נותן גיבוי מלא לרמטכ"ל ומאמין ביושרה ובמקצועיות שלו להוביל את צה"ל להשיג את מטרות המלחמה ברצועת עזה, ולהיערך לאתגר המלחמה בזירה הצפונית.

הרמטכ"ל מקיים תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה. 23 בינואר 2024. דובר צה"ל
"אני אחראי על מה שקרה ב-7 באוקטובר". הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל התעקש והצליח בתהליך שנבנה ממספר שלבים לאורך המלחמה לדחות את התחקירים לפחות לחמישה חודשים, ולהורות עליהם רק לפני כשבועיים. בנוסף, חרף הביקורת, הוא קידם דיוני שיבוצים מדרגות אלוף משנה ומעלה, ולמנות תפקידים בדרגות תת אלופים - ובכך לסמן את הדרך החוצה למספר אלופים במטה הכללי. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי בסבב במטה הכללי כבר יידרש הלוי להסכמה רחבה יותר, בדגש על רה"מ בנימין נתניהו.

הרמטכ"ל נמנע מהדחות של בעלי התפקידים נוכח העיוורון המודיעיני הקשה והמטלטל של צה"ל ב-7 באוקטובר, והכישלון להדוף את המתקפה הרצחנית והטבח שכללו רצח של יותר מ-1,200 אזרחים לצד יותר מ-240 חטופים.

גורמים במערכת הביטחון חלוקים בדעתם לסיבות שהובילו אותו לכך, אך דבר אחר ברור כי הקו שבחר הרמטכ"ל אומנם תרם מצד אחד לצה"ל להתעשת, לצאת מהנקודה הנמוכה להתקפה ולגבות מחיר כבד מאוד מחמאס, אך מנגד יוצר ביקורת חריפה במערכת הפוליטית, הציבורית וגם הביטחונית שגורמים בתוכה מצפים שלקיחת האחריות תבוא לידי ביטוי בפרישה והדחות ולא רק באמירות בשלב הזה.

בהצהרתו השבוע אמר הרמטכ"ל: "אני אחראי על מה שקרה ב-7 באוקטובר. אני אחראי על מה שקורה מאז ועל מה שיקרה בהמשך. צה"ל כרגע במלחמה, כרגע נכון להתמקד אך ורק במטרות המלחמה והשגתן וכל דבר אחר בזמן הנכון, במקום הנכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בעקבות עשרות טילים שוגרו לגליל המערבי מלבנון הערכת מצב ביטחונית, הקריה. 6 באפריל 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
גיבוי מלא. גלנט והלוי/אתר רשמי, דובר צה"ל

כאמור, הרמטכ"ל התכוון להקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז אך בצל הביקורת דחה את החתימה על כתב המינוי למועד לא ידוע. כמו כן, מתקיים תהליך קריטי ורגיש שעומד לפתחו של הרמטכ"ל, והוא התוכנית הרב שנתית וסיכום תחקירי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully