וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המזון של עומר בשבי חמאס - אוכל אותו מבפנים. הוא הולך ונחלש"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 9:34

מלכי שם טוב, אביו של עומר שנחטף לרצועה, יכול רק לדמיין מה עובר בנו, הסובל מאסטמה ומצליאק ואינו מקבל גישה לתרופות. בראיון ל-103fm הוא מספר על התסכול במשפחה, אך מביע תקווה שעסקה תושג בקרוב: "חמאס קבע מחירים. ברור לו שבלי החזרת חטופים - הרצועה לא תשוקם"

אבוקות ולפידים בצעדה של מחאת הנשים למען החטופות/צילום: דנור אהרון

עומר שם טוב, בן 21 מהרצליה, נחטף בבוקר השבת השחורה ממסיבת הנובה יחד עם שני חבריו איתי ומיה רגב, ששבו בעסקת החטופים לפני 105 ימים, ומאז הוא מצוי בשבי חמאס. אביו מלכי שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm, שיתף בתחושותיו הקשות ובמאבק להחזרתו הביתה.

"התסכול הוא ענק, התסכול הוא בלתי נסבל, החוסר וודאות, החוסר בהירות", אמר מלכי. "הרבה פעמים גם חוסר הבנה למה דברים לא קורים. ובכל זאת, עם כל התסכול האדיר הזה, אין לנו שום ברירה אחרת לקום כל בוקר עם הרבה אנרגיה, אופטימיות, כדי להחזיר אותם".

"זו משימת חיינו בעצם היום, להחזיר את החטופים הביתה", הצהיר מלכי. "אני חושב שאם אנחנו כמשפחות, כהורים, דודים, חברים וכו', לא היינו עושים את מה שאנחנו עושים, אני לא בטוח שמישהו היה מזיז או מקדם את התהליך יותר מהר, וזה לא היה 165 ימים, כנראה שזה היה ויהיה עוד הרבה".

מלכי המשיך ושיתף כי "אני רוצה גם להאמין שכולם רוצים שהחטופים יחזרו הביתה. זה בבסיס, אני רוצה להאמין, כי זה מנהיגים שלנו ואנחנו גדלנו עם הערכים האלה, כולנו, שלא משאירים אף אחד מאחור. אבל, לא בטוח שהדרך אצה לכולם, לא בטוח שהדברים מתנהלים כמו שהיינו רוצים, לכן אנחנו מבחינתנו נפעיל לחצים על כל מי שמקבל החלטה כדי לזרז את התהליך".

"מה עוד אתם יכולים לעשות?", תהתה דוידוב, ומלכי השיב: "שאלה טובה, אנחנו כל בוקר כשאנחנו קמים, במטה, עושים את המפגשים של גיבוש פעולות, זה בדיוק הדברים שאנחנו דנים בהם כל בוקר ומתכננים את היום שלמחרת. כל פעם אנחנו קמים ואומרים 'מה עושים היום?', ותמיד מוציאים מה. מבחינתנו, הלחץ שלא ירד לרגע והמודעות, זה מה שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו לא יכולים לנהל את המו"מ בפועל, למרות שהיינו מאוד רוצים, אבל כן להשפיע, ללחוץ. בסוף, כל רגע שנמצא שם מישהו ועובד עליו כל הזמן מכבש של לחץ, קשה לו להישאר אדיש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
החטוף עומר שם טוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטוף עומר שם טוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנוגע לטענה כי לחץ משפחות החטופים מסייע לחמאס ומקשה על הגעה למתווה מוסכם על שני הצדדים, התרעם מלכי: "יכול להיות שבתחילת הדרך, לפני חמישה חודשים, יכול להיות שהיה בזה משהו. היום אני כבר בטוח במאת האחוזים שהחמאס יודע ומתחילת הדרך יודע את המחיר, זה כבר נהפך לסוג של רוטינה. אני מאמין שזה ממש לא משפיע על תהליך ההחלטות, החמאס קבע ויודע את המחירים מתחילת הדרך. בין אם נזעק או לא, בין אם נפעיל לחץ או לא, המחיר הוא קבוע וידוע".

"אומרים שחמאס לא רוצה להחזיר", הוסיף סגל, ומלכי סיכם: "אנחנו מאוד מקווים שזה לא המטרה שלהם, כי בסוף הם רוצים לשרוד, והדרך שלהם לשרוד זה בעזרת החטופים. אני מאמין ומקווה שזו לא המטרה שלהם. בסוף, כל רצועת עזה, בדרך כזו או אחרת, תצטרך להשתקם, ואני מניח שהם יודעים טוב מאוד שזה לא יקרה בלי שהחטופים יחזרו הבייתה".

שחקן עירוני רמת גן אדם אריאל עם משפחת החטוף איתי חן, שחקן בני הרצליה ווילי וורקמן עם משפחת החטוף עומר שם טוב. ברני ארדוב
משפחתו של החטוף עומר שם טוב ביחד עם קבוצת הכדורסל עירוני רמת גן/ברני ארדוב

בהמשך סיפר מלכי על בנו עומר והחשש הרב למצבו הבריאותי. "עומר גם חולה אסטמה בדרגה גבוהה והוא כל בוקר, ובמהלך היום לפעמים, משתמש במשאף. אין לנו מושג אם יש לו משאף, אין לו משאף, זה דבר שמתחילת הדרך ידענו שיש לו קושי עם זה. גם איתי שחזר, ששהה עם עומר כל הזמן, סיפר על התקפות האסטמה שהיו לו. הוא עם צליאק, הוא לא יכול לאכול לחם, שום דבר עם גלוטן, ואני מניח שזה הבסיס שם".

"גם מה שהוא אוכל זה אוכל אותו מבפנים, זה גם מחליש אותו, כל המערכת החיסונית שלו נחלשת ברגע שהוא אוכל גלוטן", אמר ושיתף בכאב: "לפני 105 ימים, כשאיתי יצא וסיפר לנו הכול. זה היה הרגע האחרון ששמענו על עומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully