וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מחכה להוקוס פוקוס, אבל מול חמאס נצטרך לשלם מחירים"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 9:06

רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, התייחס למו"מ בקטאר על עסקה לשחרור החטופים. "הארגון לא מחכה לעסקה אלא מנסה להשתמש בסוגיית החטופים נגדנו. וזה מצליח לו", אמר בראיון ל-103FM, "כל מחבל רוצח שישוחרר, חייב למצוא את מותו בקרוב"

תיעוד לוחמי יחידת אגוז בלחימה בשכונת 'חמד’ בחאן יונס: פשיטה רגלית וחיסול מחבלים/דובר צה"ל

ראש המוסד דוד ברנע שב אמש (שלישי) לארץ לאחר שהשתתף בשיחות על המו"מ בקטאר. דובר משרד החוץ הקטארי, התייחס לפגישה המדוברת ואמר כי "שוררת אופטימיות זהירה, אך עדיין מוקדם מדי לדבר על הסכם או פריצת דרך". ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו ב־103FM עם רמי איגרא, לשעבר ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד, אשר הביע את דעתו בנושא.

"אני מציע לכולנו להסתכל על המצב הבסיסי - חמאס מסתכל סביבו ורואה שהעולם כולו הולך ומתחיל ללחוץ על ישראל, מדינות אירופה יושבות ערב ההחלטה על דרישה להפסקת אש הומניטרית ומשם הפסקת המלחמה לחלוטין", אמר איגרא בפתח השיחה. "קנדה אתמול הודיעה שהיא לא מייצאת אלינו נשק, למרות שאפשר לדעת כמה נשק מגיע מקנדה".

לדבריו, "אם חמאס מסתכל על זה מצב אחד ומצד שני על מצבו בתוך הרצועה, סקר שנעשה לאחרונה ברשתות חברתיות בעזה מראה שהחמאס מתחזק ולא נחלש, ומהצד השלישי מסתכל על מטרתו הבסיסית וזה לשרוד ולחזור לשישה באוקטובר כדי שיוכל עוד הפעם להתחזק, עוד הפעם לבנות את עצמו ולנסות ולממש את האמנה שלו, השמדת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לקראת השנה החדשה, הרמות כוסית עם גופי הביטחון: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, שירות הביטחון הכללי וחברי פורום מטכ"ל. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
"לחמאס אין אינטרס אמיתי להגיע לעסקה עם ישראל". ראש המוסד ברנע ורה"מ נתניהו/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

איגרא המשיך וציין כי "די ברור שלחמאס אין אינטרס אמיתי להגיע לעסקה עם ישראל, בטח לא בשלב הזה. הוא מחכה שהעולם יפסיק את המלחמה, שמדינת ישראל תביא את זה על עצמה, והוא ינהל את המשא ומתן על החטופים מעמדה אחרת לחלוטין, מעמדת השורד".

כמו כן, כאשר נשאל מה ישראל רוצה להשיג במו"מ, השיב איגרא נחרצות: "ישראל הייתה רוצה שיהיה פה הוקוס פוקוס, זה בהמשך למה שהציבור מבקש 'עכשיו', המילה הזו עסקה זו מילה שאני סולד ממנה. ישראל מחכה לאיזשהו הוקוס פוקוס, החמאס יסכים למו"מ שהוא מו"מ של מחירים, אנחנו נשחרר את הלא ממש חשובים והוא ימשיך וימתין להמשך המלחמה איתנו, זה מה שישראל מבקשת - זה לא יקרה. ישראל פועלת בכיוון הזה, יש פה סרט שלם שלא ברור למה הוא מתבצע ומי מנהל את המו"מ הזה. אבל שם אנחנו נמצאים".

"תדמיתית וערכית ישראל יכולה להרשות לעצמה לוותר?", הקשתה דוידוב, ואירגא חידד: "היא לא יכולה לוותר, אבל כדי לא לוותר צריך לפעול בחוכמה ולאו דווקא בפופולריות. מדינת ישראל במהלכים שלה נכנעת לרצון האמריקנים, לרצון העם בישראל לראות כרגע הוקוס פוקוס, עסקה. הרי על מה מדובר? שחרור של חלק מזערי של סך כל החטופים, מצד שני שחרור גדולי הרוצחים וחיזוק החמאס באופן מאוד משמעותי ביו"ש ובעזה. הפלסטינים ילמדו שרק בכוח מצליחים להתארגן עם ישראל. והמצב הכי מסוכן - חטיפות הופך לספורט לאומי פלסטיני".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

עוד הכריז איגרא כי "מדינת ישראל חייבת לשנות את פרדיגמת החטיפה. כל מי שישוחרר מבית סוהר ישראלי ודם על ידיו במסגרת עסקה כזו או אחרת, חייב למצוא את מותו בתקופה הקרובה לשחרורו. ביום שמשחררים אותו יחליט מה עדיף, שלוש ארוחות או למות עוד שבועיים. לפני כשנה אפשרו לעצירים פלסטינים שהיו בבתי חולים ישראליים להשתחרר לעזה, אף אחד לא קם, כי עדיף למות פה מאשר שם".

"צריך לזכור, השחרור הזה הוא לא רק בני אדם, השחרור הזה הוא פוליטיקה. מה שעשינו בעסקת שליט זה חיזקנו באופן קולוסלי את החמאס בקרב האוכלוסייה הפלסטינית, גם ביו"ש וגם בעזה. מה שנעשה בעסקה הבאה, אם היא תהיה, בין היתר, על מנת להחזיר את יקירנו הבייתה, נביא לכך שהחמאס מאוד מאוד יתחזק, ולכך יש משמעויות ומחיר בדם, כמו שהיה בעסקת שליט", הדגיש.

לסיום הסביר כי "בסוף למדינת ישראל אסור להסכים להפסקת המלחמה, אסור להסכים להחזרת התושבים כפי שהם דורשים, גם הנשים והילדים, כי אז אננו לא נשלוט בשטח. אסור לשנות את המצב הטקטי ברצועה עד היום שאחרי סוף המלחמה, והיום הזה יבוא, צריך רק סבלנות. גם אנחנו כציבור באשר לשחרור החטופים צריכים קצת סבלנות, זה לוקח זמן. הצד השני זה לא מישהו שמחכה לעסקה, הוא מחכה להשתמש בציבוריות הישראלית ובחטופים נגדנו, והוא מצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully