וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פרסום וואלה!: פורום 1701 יקיים טקס לזכר חללי קרב תל חי

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 19:54

בעקבות הלחימה בצפון, לראשונה זה 90 שנה, לא תתקיים אזכרה ממלכתית לזכר חללי הקרב ההרואי. אולם חברי הפורום הודיעו שיקיימו טקס צנוע באזור: "עלינו מוטלת האחריות לשמור על הגחלת - נמשיך לטפח, להגן וליישם את ערכי תל חי"

תוצאות הפגיעה הישירה בבית מגורים בקריית שמונה/דוברות עיריית קריית שמונה

פורום 1701 הודיעו היום (שלישי) כי יערוך טקס לציון י"א באדר, לזכר חללי קרב תל-חי באזור. זאת, לאחר פרסום וואלה! כי בעקבות הלחימה בצפון, לראשונה זה 90 שנה, לא תתקיים אזכרה ממלכתית לחללי הקרב. "עלינו מוטלת האחריות לשמור על הגחלת - נמשיך לטפח, להגן וליישם את ערכי תל חי גם בימים אלה", מסרו בפורום.

"השבוע אנו מציינים את יום תל-חי, י"א באדר, לציון הקרב של יוסף טרומפלדור וחבריו בתל-חי - מעטים מול רבים - קרב שהפך סמל לגבורת ישראל ומופת להתיישבות בגבולות הארץ למרות התקפות רצחניות. על בסיס ערכי תל חי גדלו דורות של אנשי ונשות הגליל וביום זה אנו מעלים על נס את ההתיישבות החלוצית בגליל", כתבו בהודעת הפורום על קיום הטקס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל-חי. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פורום 1701 יערוך טקס צנוע לזכר חללי קרב תל חי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"יום תל חי הינו יום ציון ממלכתי, אולם השנה, 104 שנים לאחר האירוע, נציין את הפעם הראשונה בה לא יתקיים טקס ממלכתי מטעם המדינה, זאת לאור חזית המלחמה בצפון". לדבריהם, "אנו תושבי ותושבות הגליל נציין יום זה בטקס צנוע, כי עלינו מוטלת האחריות לשמור על הגחלת. נמשיך לטפח, להגן וליישם את ערכי תל חי גם בימים אלה".

לסיום כתבו: "הרוח של אנשי ונשות תל חי תמשיך לפעום בכולנו, כפי שהטיב לומר זאת אהרון שר, משמונת גיבורי תל חי: 'את המקום אין עוזבים, על הבנוי אין מוותרים'".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס י"א באדר בתל-חי, 1999. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"עלינו מוטלת האחריות לשמור על הגחלת". נתניהו בטקס ב-1999/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מיד אחרי הקרב המפורסם הפך תל-חי למיתוס לאומי רב עוצמה. ההספד שכתב ברל כצנלסון לזכר הנופלים הפך נוסח "יזכור" לזכר חללי מערכות ישראל, וטקסי האזכרה הספונטניים הפכו בחלוף כמה שנים לטקסים לאומיים בארץ ישראל ובקהילות יהודיות בתפוצות.

מדינת ישראל אף הכריזה על טקס י"א באדר כטקס ממלכתי, שבו משתתפים גם נשיא המדינה וראש הממשלה, לעיתים שניהם ולעתים אחד מהם. אולם, בוואלה! פורסם כי בי"א באדר השנה לא ייערך טקס ממלכתי. קבר האחים של לוחמי תל-חי שבחלקה הצבאית בבית העלמין של כפר גלעדי, נמצא באזור מלחמה. תושבי כפר גלעדי פונו, ובקיבוץ נשארו רק חברי כיתת הכוננות. כך גם בישובים הסמוכים, בהם קריית שמונה - העיר השכנה שנושאת את שם שמונה חללי קרב תל-חי.

ניסן זאבי, חבר קיבוץ כפר גלעדי, אמר לאחר הפרסום: "העובדה שהשנה לא יצויין יום תל-חי מקפלת בתוכה את כל האירוע שאנחנו נמצאים בו מאז אוקטובר ואת הפינוי האזרחי של הגליל העליון. לא לקיים את יום תל-חי - זה כמו שלא יציינו את יום ירושלים". זאבי, מפעילי לובי 1701, אמר כי "אנחנו נאבקים לשמור על הגחלת ועל הערכים שבשמם אנחנו חיים פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully