וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ישראל על תקומה וגבורה אזרחית יוענק ל"צוות אלחנן": "הפגינו גבורת רוח יוצאת דופן"

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 14:15

האחים מנחם ואלחנן קלמנזון ואחיינם איתיאל זוהר יצאו בבוקר שמחת תורה במטרה לסייע בהצלת חייהם של תושבי העוטף. הם נכנסו פעם אחר פעם לקיבוץ בארי והצילו עשרות. באחד הבתים, נהרג אלחנן מירי של מחבל שארב במקום. "מהווים מגדלור של גבורה לכולנו", מסר שר החינוך

בווידאו: 87 ימים אחרי שנלקחו בשבי חמאס חטופים מבארי חזרו לבתים ההרוסים/אורי סלע, אבי רוקח

שר החינוך, יואב קיש, הכריז הבוקר (שלישי) כי פרס ישראל בתחום תקומה וגבורה אזרחית יוענק השנה למנחם קלמנזון ואחיינו איתיאל זוהר, או בשמם המוכר: "צוות אלחנן". השניים, קפצו בבוקר ה-7 באוקטובר לעוטף עזה, יחד עם אלחנן קלמנזון - אחיו של מנחם שנרצח באותו היום, במטרה לסייע בחילוץ התושבים.

מנחם, אחיו אלחנן, ואחיינם איתיאל יצאו מביתם בעתניאל, בשמחת תורה, להציל חיים של תושבי הישובים בעוטף עזה. על אף שאמרו להם שהם לא נצרכים, הם הגיעו לקיבוץ בארי ונכנסו פעם אחר פעם אחר פעם במשך שעות ארוכות לתוך הקיבוץ המותקף וכך הצילו עשרות מתושבי הקיבוץ. בבית האחרון אליו נכנסו, ארב מחבל שירה והרג את אלחנן קלמנזון.

סרן במיל' אלחנן מאיר קלמנזון מעתניאל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מהווים מגדלור של גבורה לכולנו ומקור של אחדות וגאווה לאומית". אלחנן קלמנזון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כזכור, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", שר החינוך קיש החליט כי פרס ישראל, הפרס החשוב והיוקרתי ביותר במדינת ישראל, יוענק השנה לאזרחים ישראלים שהפגינו אחווה ורעות הדדית מעוררת השראה, הפגינו גבורת רוח יוצאת דופן, הפיחו תקווה עצומה בעם ישראל ותרמו תרומה משמעותית לתקומה מהשבר הנורא שפקד אותנו ב-7 באוקטובר 2023.

שר החינוך יואב קיש מסר: "היה לי הכבוד לשוחח הבוקר עם בני משפחתם של מנחם קלמנזון ולאיתיאל זוהר ולבשר להם על הענקת הפרס. הודיתי להם על המשפחה המופלאה והגיבורים האדירים שיצאו מקרבם המהווים מגדלור של גבורה לכולנו ומקור של אחדות וגאווה לאומית. אנו אומה של גיבורים, הזוכים הם חלק משורה ארוכה של גיבורים שחירפו את נפשם למען העם והמולדת ואל לנו לשכוח זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully