וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של ילדי העוטף נמשך, רעשי הקרבות מדירים שינה מעיניהם: "הם קופצים מכל פיצוץ"

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 11:00

"כל בום מחזיר אותם אחורה, חזרנו לאותה מציאות", סיפר תמיר משדרות והוסיף: "אנחנו מבינים שיש עדין מלחמה, אך הילדים ממש מפחדים". הילה גונן ברזילי, מנהלת מרכז החוסן בשדרות, סיפרה שהמרכזים מתפוצצים ממטופלים: "אלפי תושבים, מהבוקר עד הערב - ובהם ילדים רבים"

שר החינוך וממ"ז דרום בסיור בגני ילדים בעיר שדרות/אבי רוקח

רעש הקרבות עוד מהדהד ברחבי יישובי עוטף עזה ובעיר שדרות - והתושבים במקום, שחזרו לבתיהם לא מזמן, נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה-ישנה. פיצוצים עזים נשמעים בימים האחרונים ביישובי העוטף שמקורם הוא תקיפות צה"ל ברצועת עזה. רעשים אלו הפכו הלילה (שלישי) לחריגים במיוחד והעירו את התושבים משנתם. "הילדים קופצים מכל פיצוץ", סיפרה תושבת המקום.

"הילדים שלי מפחדים להישאר לבד, אחד מהם מפחד לישון לבד", סיפרה צופית, אם לארבעה ילדים ממושב בעוטף, "הם נמנעים מלצאת החוצה ללא ההורים, כל הרעשים מקפיצים את הילדים שלי, זה משפיע עליהם גם מבחינת הלימודים, הם לא פנויים רגשית ללימודים".

שר החינוך בסיור בגני ילדים בעיר יחד עם ראש העיר לרגל חזרת מסגרות החינוך בשדרות. אבי רוקח
שר החינוך בסיור בגני ילדים בעיר יחד עם ראש העיר לרגל חזרת מסגרות החינוך בשדרות/אבי רוקח

"הרעשים פשוט מרעידים את הבתים, אנחנו מבינים שיש עדין מלחמה, אך הילדים ממש מפחדים", הוסיף תושב שדרות.

הילה גונן ברזילי, מנהלת מרכז החוסן בשדרות, סיפרה כי יש אלפי תושבים שמטופלים במרכז החוסן בעיר, מהבוקר ועד הערב ובהם ילדים רבים. "רעשי המלחמה, המסוקים, הפיצוצים, גורמים לילדים לפחדים וחרדות, הילדים מאוד דרוכים, נמנעים מלצאת", סיפרה.

תמיר, תושב שדרות, סיפר גם כן על תחושותיו: "כל בום מחזיר אותם אחורה, חזרנו לאותה מציאות, הילדים מפחדים וחוששים מכל הפצצה, קופצים מפחד, הילדים נמנעים נמנעים מלצאת, הם הולכים לבתי הספר ואחר כך מסתגרים בבית בלי לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully