וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ השכל: כנראה שלא נישאר בקואליציה אם לא נוכנס לקבינט המלחמה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 9:26

ח"כ מתקווה חדשה אמרה בריאיון ל-103FM כי "רוב הסיכויים" שמפלגתה תחליט לצאת מהקואליציה אם תבין שאין לה השפעה: "כשיש ביקורת היא חייבת להישמע ולהיות נוקבת". על הסקרים שמראים דשדוש במנדטים למפלגתה, אמרה: "היינו מוכנים לקחת סיכון פוליטי, זה בסדר אם נשלם מחיר"

גדעון סער על סיום התקשרות עם מפלגת כחול לבן/אלעד גוטמן

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה אמרה הבוקר (חמישי) כי אם גדעון סער לא יוכנס לקבינט המלחמה - המפלגה ככל הנראה תפרוש מהקואליציה. "אני אומרת את האמת, רוב הסיכויים שלא נישאר, כיוון שמה הטעם שנהיה אם אין לנו השפעה", אמרה בריאיון ל-103FM. "יכול להיות שמשורות האופוזיציה תהיה לנו יותר השפעה. כאשר תהיה ביקורת, היא חייבת להישמע וחייבת להיות נוקבת".

שרן התייחסה לתוצאות הסקרים, בהם מפלגתה זוכה למעט מנדטים, וזאת זמן קצר לאחר הודעתה שהחליטה להתפלג מהמחנה הממלכתי. "ידענו שאנחנו עושים סיכון פוליטי", אמרה. "אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון הפוליטי הזה כי אנחנו מאמינים שזו טובת המדינה, עשינו את זה כמה פעמים, לקחנו סיכונים פוליטיים כי האמנו שזו טובת המדינה. הציבור בסוף יכריע, יכול להיות שנשלם את המחיר, וזה בסדר".

שרן השכל. אלעד מלכה
ח"כ שרן השכל/אלעד מלכה

שרן, שהינה יו"ר השדולה לרפורמה באונר"א, התייחסה גם לחזרת התמיכה של מדינות מערביות באונר"א, ולמהלך של ישראל בעניין זה. "הוא פשוט לא קיים לצערי. העבודה שלי לא רק מול הקהילה הבינלאומית אלא קודם כל בראש ובראשנה אל מול ממשלת ישראל. ממשלת ישראל טרם שינתה באופן רשמי את המדיניות שלה לגבי אונר"א", היא ביקרה.

"כששומעים שאוסטרליה, קנדה, ומדינות אחרות, הולכות להשיב את המימון, מידית צריך לשלוח משלחת עם שב"כ, מוסד, צה"ל, לבוא ולהציג את הראיות האלה", הסבירה. "מבחינת החוק אסור להם לתמוך במי שתומך טרור. מדינת ישראל יושבת בצד ועדיין לא עושה את זה. זו החלטת ממשלה שצריכה לקבע מדיניות חדשה. אני נאבקת מול משרד החוץ ומשרד הביטחון לשנות את אותה מדיניות של שיתוף פעולה עם אונר"א.

"אני חייבת להגיד שישראל כ"ץ משמיע קולות אחרים, בניגוד לעמדה הרשמית של מדיניות הממשלה. הוא פועל אל מול שגרירויות שונות. גם אני, אני ממש אשמח לא לנסוע ל־24 שעות לשוויץ, ללכת לדבר עם קהל, חברי פרלמנט, כדי לתדרך אותם על אונר"א. זו עבודה של הממשלה, של צה"ל, שב"כ, מוסד, כדי לעצור את הארגון הנורא הזה. יש לנו חלון הזדמנויות היסטורי לעצור את הארגון הזה ולסגור אותו. לצערי, אנחנו יודעים שהחלון הולך ומצטמצם, ולמעשה נסגר, אבל יש לנו עוד זמן. כנראה לא תהיה לנו הזדמנות נוספת לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully