וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדת עזה לשעבר עוקץ את סמוטריץ': "לא מצפה שיבין בתהליכי בניין כוח"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 8:48

האלוף במיל' גדי שמני, התראיין הבוקר ברדיו 103FM ותקף את שר האוצר שחרג, לדבריו, מסמכותו: "הסביר בקולו למה חמאס הוא נכס, הרמטכ"ל לא צריך את עזרתו". האלוף גם הזהיר מהסכנה שבהידרדרות יחסי ישראל- ארה"ב: "תוקפים ומעליבים את הידיד הגדול ביותר שלנו"

בווידאו:כוחות צה"ל במתחם בית החולים שיפא, עזה, 18 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

"לחימה בטרור, בטח בארגון כמו חמאס שהשתרש בצורה רצינית ברצועה לאורך שנים, זה לא דבר שנגמר ביום אחד", אמר הבוקר (שני) האלוף במיל' גדי שמני, לשעבר מפקד אוגת עזה, בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב שברדיו 103FM. "זו מלחמה שתהיה ארוכת שנים, ולא ניתן לסיים אותה רק באמצעים צבאיים. יכול להיות שאם נמשיך בדרך הזו, כפי שאנחנו פועלים היום, בה צה"ל פועל בצורה מרשימה, ומצד שני אין שום חשיבה מדינית מקיפה - בנייה אסטרטגית ליום שאחרי כדי לשנות את המציאות ברצועת עזה לעתיד הרחוק, אז אנחנו פשוט ניאלץ נחזור לשם".

"יש בעזה אלפי מחבלי חמאס חמושים, המנגנונים האזרחיים נשלטים על ידי חמאס. קצין צה"ל דיבר עם נציג משרד הבריאות הפלסטיני, זה איש חמאס, הוא לא דיבר עם מישהו אחר", התייחס האלוף שמני למבצע שערך הלילה צה"ל בבית החולים שיפא. "אם לא נעשה משהו יחד עם ארצות הברית ומדינות האזור, לשנות את המצב ברמה האסטרטגית אז אנחנו נמשיך להילחם. את הדברים האלה צריך לעשות במקביל, ברור שצריך להיכנס לרפיח, ברור שצריך לשבת בציר פילדלפי, לפרז את רצועת עזה. זה שאנחנו עדיין לא שם זו תקלה, זה מעיד על רדידות החשיבה ברמה האסטרטגית. ברור היה שברגע שתדחוף כל כך הרבה פליטים לכיוון גבול מצרים תיווצר בעיה מאוד רצינית".

כוחות צה"ל במתחם בית החולים שיפא, עזה, 18 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זו מלחמה שתהיה ארוכת שנים, ולא ניתן לסיים אותה רק באמצעים צבאיים". מבצע של צה"ל בבית החולים שיפא שבעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אין ספק שישראל נמצאת עכשיו במצב לא פשוט", ציין והוסיף: "אחת הסיבות לכך היא ההתנהלות של ראש ממשלת ישראל שממשיך להתעמת בפומבי עם נשיא ארצות הברית, הידיד הכי גדול שהיה לנו אי פעם. תוקפים אותו, מעליבים, מנסים לחבל לו במערכת הבחירות. הנשיא ביידן אדם בוגר, אחראי ומספיק אכפת לו ממדינת ישראל והעם היהודי - הוא לא ינטוש אותנו. צריך לשבת עם האמריקנים ועם המצרים ולהסביר להם את הדברים. צריך להראות להם איך אנחנו יודעים לפעול ברפיח מבלי שיהרגו עשרות אלפי אזרחים. אין ברירה".

שמני תקף את שר האוצר סמוטריץ' על אמירתו אמש לפיה עיסוק במינויים בצה"ל יגרום ל"עיצוב צה"ל בדמות המפקדים שכשלו", ואמר: "סמוטריץ', מאבות הקונספציה, הוא זה שעמד והסביר בקולו למה חמאס הוא נכס. בתקופתו כשר העבירו מיליארדים לחמאס במזוודות. סמוטריץ' ונתניהו, יחד עם קטאר, בנו את חמאס וזו המפלצת שיש לנו היום. אז קודם כל אני אומר לסמוטריץ', כשאתה מדבר על הרמטכ"ל - של נעלייך מעל רגלייך. הרמטכ"ל הסביר, יש מפקדים שצריכים להתחלף, יש אנשים שנפגעו, צריך להחליף אותם".

"יש דינמיקה של איך בונים כוח. זה דבר שאני לא מצפה מסמוטריץ' להבין בו", עקץ. "אני מצפה משר הביטחון לא להתייחס לזה אפילו כרעשי רקע. זו סמכותו וסמכות הרמטכ"ל, צריך ללכת קדימה. נכון שהרמטכ"ל נכשל, שצה"ל נכשל ב-7 באוקטובר, אבל לשמחתנו צה"ל התעשת, פועל יפה מאוד, בצורה שאפשר רק להעריץ אותה. עד הרמטכ"ל, פועלים בצורה מרשימה ביותר, ובסוף הם גם לקחו אחריות והם יקחו אחריות. זה לא הברחנים של הדרג המדיני, נתניהו, סמוטריץ'".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"סמוטריץ' הוא מאבות הקונספציה, העביר לחמאס כסף במזוודות". שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

כשנשאל האם לדעתו הרמטכ"ל צריך להניח כעת את המפתחות על השולחן, מפקד אוגדת עזה לשעבר הבהיר: "הרמטכ"ל חייב להמשיך לנהל כרגע את הלחימה. ברגע שיחשוב שר הביטחון, שיחשוב הרמטכ"ל בעצמו, שאפשר להעביר את המפתחות, אני מאמין שהרמטכ"ל לא ידבק לכסא. הוא מנהל את הקרבות האלה, את המלחמה הזו, בצורה טובה. הוא לא צריך שסמוטריץ' יעזור לו בניהול המערכה".

"הממשלה צריכה להתעסק במה שהיא לא מתעסקת - בגיבוש אסטרטגיה, יצירת לגיטימציה", סיכם. דובר צה"ל יצא עם הודעה כזו באמצע הלילה, כי הוא מבין שיש לו ממשלה שכל הזמן מכרסמת בלגיטימציה של מדינת ישראל, בחופש הפעולה של צה"ל. סמוטריץ' עוד מגדיל לעשות ותוקף את צה"ל, זה דבר הזוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully