וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סרן דניאל פרץ נפל ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בידי חמאס

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 22:48

פרץ, בן 22 מיד בנימין, שירת כמפקד מחלקה בגדוד 77. הוא נפל ב-7 באוקטובר, כשלחם מול מחבלי חמאס שחדרו לישראל. רק אתמול נאמה אחותו בכיכר החטופים: "מצפה שממשלת ישראל תחזיר אותך מיד". בשבוע שעבר הודיע צה"ל כי גם החייל איתי חן שנחטף בשבת השחורה נרצח בשבי חמאס

בווידאו: משפחות החטופים חוסמים את דרך בגין דרום בסמוך לשער הקרייה/צילום: ארז הראל

סרן דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, נפל בקרב ב-7 באוקטובר, וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה - כך הותר היום לפרסום. פרץ היה מפקד מחלקה בגדוד 77 של עוצבת "סער מגולן". הרבצ"ר קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן. הממצאים שאותרו מאפשרים, על פי ההלכה, להביא לקבורה את פרץ.

דניאל נולד בדרום אפריקה וכשהיה בן 13 עלתה משפחתו לישראל. העלייה לארץ קירבה עוד יותר את דניאל לאחיו הגדול ממנו בשנתיים, יונתן, ונוצר בין שניהם קשר מיוחד ועמוק - כך מספרים קרוביו. "כשבועיים לאחר שדניאל נחטף על ידי ארגון הטרור חמאס, עמד אחיו, יונתן, מתחת לחופה ולא הפסיק לחשוב על אחיו הצעיר. הוא חזר ואמר: 'אני לא מאמין שדניאל לא פה. אני לא מאמין'".

"דניאל הוא בחור צעיר מלא חיים, מוקף בחברים ואוהב ספורט אתגרי. אוהב לרוץ ותמיד נמצא בכושר. אח גדול שאוהב לבלות ולצחוק עם אחיותיו הצעירות. הוא מצחיק, חכם ותמיד שם לעזור למי שצריך.
הוריו, דורון ושלי, אחיו ושתי אחיותיו מחכים לראות אותו שוב איתם בבית".

אביו ואחותו של דניאל פרץ נאמו אתמול בעצרת ב"כיכר החטופים". "אני פונה לממשלת ישראל: אין חוזה יותר פשוט וברור בין ממשלה ומנהיגים לבין אזרחיה. 164 ימים ועדיין 134 חטופים. כולם הומניטריים, מחזירים את כולם עכשיו", אמר האב דורון. "אני פונה לנשיא ארצות הברית: אני מעריך את עמידתך לצידנו ברגעים הקשים ביותר לנו מאז השואה, אבל אני פונה אליך בכל הקשור למהלך ההומניטרי. מהלך הומניטרי הוא החשוב ביותר, 134 מהילדים, הורים וסבים וסבתות נמצאים בעזה ועליהם לחזור ללא תנאים, אין לשים תנאים על סחר בבני אדם וחטיפה, זה דבר שאנחנו כיהודים מחויבים להשיבם כמהלך הןמניטרי. כל אחד ואחת מהחטופים שנלקחו מהעריסות שלהם, מהמיטות שלהם, בהגנה על האנשים שלהם, עליהם לחזור ללא תנאים".

דניאל פרץ 
חלל צה"ל חטוף בידי ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל
דניאל פרץ חלל צה"ל חטוף בידי ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

שירה, אחותו של דניאל, סיפרה כי "בארגז חפצים שהחזירו מהבסיס של אחי בנחל עוז, מצאנו את היומן האישי שלו ונחשפנו לצד אחר של דניאל שפחות הכרנו. הוא כותב שאחרי ביקור שלו במחנות ההשמדה בפולין הוא הבין את החשיבות של מדינה יהודית והחובה להגן על המשפחה ועל המולדת והוא כותב 'אם לא אני, אז מי?'. דניאל אני כל כך אוהבת אותך, מתגעגעת אליך בלי סוף ומצפה שממשלת ישראל תחזיר אותך הביתה מיד ביחד עם כל החטופים ללא יוצא מן הכלל".

קרוב משפחתו של דניאל, אלחנן פרץ, בסטורי באינסטגרם: "יותר מדי כואב לכתוב. בן דוד יקר שמור עלינו מלמעלה"

ראש המועצה האזורית נחל שורק, שי רייכנר, כתב בפייסבוק כי "'עלה המוות בחלונינו'. המומים וכאובים, התבשרנו כעת כי סרן דניאל פרץ, תושב יד בנימין, שהוגדר עד עתה כחטוף, הוכרז היום כחלל צה"ל שנפל במהלך הקרב ב-7 באוקטובר.משפחת פרץ היקרה, קהילת נחל שורק כולה כואבת יחד עמכם את האסון הנורא. אנו כולנו התפללנו וייחלנו לנס ומשתתפים בצער הבלתי נתפס על אובדנכם מהבשורה המרה שהתקבלה באופן סמלי דווקא היום, ז' באדר - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. תהא נשמתו של דניאל צרורה בצרור החיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שירה פרץ, אחותו של החטוף דניאל פרץ. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
שירה פרץ, אחותו של החטוף דניאל פרץ. מהעצרת למען שחרור החטופים, 16 במרץ 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

עוז חזן, חברו של דניאל מהישיבה, סיפר כי הוא "התחבר לכולם מאוד מהר כשעלה לארץ והגיע לישיבה. הוא ידע לאהוב דברים מסוימים ולטפח אותם, בין אם כשיצא קצונה ודיבר על זה כל הזמן, או בתיכון עם הספורט שנורא אהב. ידע לקחת אותם קדימה יותר מבן אדם רגיל, את התחביבים שלו. הוא היה אוהד של ליברפול בכדורגל, עשה סקי מים. רובנו כבר השתחררנו, אבל הוא נשאר להיות קצין. היו לו פה ושם דיל ות אבל הוא מאוד אהב את התפקיד שלו, את הטנק, אהב להיות מפקד. החיילים שלו היו חשובים לו.

"הקשר האחרון איתו היה בסביבות 09:30 כשעלה מול המ"פ שלו ומאז איבדו איתו קשר. הם יצאו מהמוצב, עלו על כיפה, ראו שמחבלים מגיעים, נסגו חזרה ונלחמו מהמוצב. עד עכשיו כשאמרו שהוא נהרג ב-7 באוקטובר לא ידעו להגיד בדיוק מה קרה", הוסיף. "האמנתי שהוא חי עד היום. הוא היה ילד מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully