וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון במהלך ראשון מסוגו למען נכי צה"ל

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 20:28

לראשונה מזה הוקם, משרד הביטחון מוציא קריאה לציבור: מחפשים לאתר טכנולוגיות ומענים ישראלים לחיזוק חוסנם הנפשי של חיילי ונכי צה"ל. בין היתר - דרכים פורצות דרך לאבחון, טיפול ושיקום של פצועי המלחמה

הפגנת נכי צה"ל בדרישה לרפורמה באגף שיקום נכים במשהב"ט. נתיבי איילון, ת"א, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
אחת ממטרות ה'קול קורא': מניעת התפתחות תסמונת פוסט טראומטית. הפגנת נכי צה"ל בנתיבי איילון, 2021/ראובן קסטרו

מפא"ת (המינהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית), יחד עם אגפי השיקום, התכנון והחיילים המשוחררים במשרד הביטחון, בשיתוף מערך בריאות הנפש ומדעי ההתנהגות בצה"ל, מפרסמים היום (ראשון), 'קול קורא' לאיתור מענים וטכנולוגיות ישראליות לחיזוק חוסנם הנפשי של חיילי ונכי צה"ל וכוחות הביטחון.

מטרת הקול הקורא היא לפתח ולקדם מענים וטכנולוגיות פורצות דרך לאבחון, טיפול ושיקום של פצועי 'חרבות ברזל', וכן למניעת התפתחות תסמונת פוסט טראומטית וחיזוק חוסנם הנפשי של כוחות הביטחון וחיילים משוחררים.

במסגרת ה'קול הקורא' יבחנו הצעות מחברות ומוסדות אקדמיים המציעים מענה מידי או מחקרי העונה על אחד או יותר מאתגרי צה"ל ומשהב"ט, לרבות מענים טכנולוגיים לאבחון ומדידת סיכונים, טכנולוגיות לטיפול עצמי ומניעת התדרדרות נפשית, כלים טכנולוגיים לחיזוק חוסן פרטני או חוסן קבוצתי של יחידה לוחמת, התערבות למניעת שחיקה נפשית במשרתי המילואים ומשפחותיהם, ניטור ופענוח מצבים רגשיים/פיזיולוגיים כפרמטר לחוסן נפשי, מענים לייעול זמן המטפל והכשרה דיגיטלית למטפלים במיקוד בטראומה. בנוסף, ייבחנו מענים שיקומיים פרטניים וקהילתיים וכן טכנולוגיות wellness, עזרה ראשונה נפשית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully