וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מפגינים נעצרו בעקבות מיצג "נהר הדם" מחוץ לביתו של אוחנה

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 17:38

השלושה חשודים בהפרת סדר וגרימת נזק בעקבות המיצג שהוצב מחוץ לביתו של מי שכיהן כשר הפנים בעת האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם. המשטרה קבעה כי שניים מהם יישארו למעצר לילה - וביהמ"ש בבת ים ידון בערר שהוגש על ההחלטה. טרם התקבלה החלטה על החשוד השלישי

מיצג "נהר דם", סמוך לביתו של יו"ר הכנסת אוחנה, במחאה על אסון מירון/אורי סלע

שלושה מפגינים נלקחו היום (ראשון) מביתם לחקירה בחשד להפרת סדר וגרימת נזק - בעקבות מיצג "נהר הדם" שהוצב מחוץ לביתו של יו"ר הכנסת אמיר במחאה על אסון מירון. המיצג, כשמו, כלל שובל של נוזל אדם שזרם בכניסה לבניין המגורים של מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם.

שניים מהחשודים נלקחו מביתם ועוכבו לחקירה לאחר שנעשו חיפושים בבתיהם. חשוד שלישי הגיע באופן עצמאי לתחנת המשטרה אחרי שזומן לכך.

בתוך כך, המשטרה החליטה כי שניים מהחשודים יישארו הלילה במעצר. עו"ד ניר אלפסה הגיש ערר לגבי מעצרם של השניים - והדיון בעניינם יתקיים הערב בבית המשפט השלום בבת ים. החשוד השלישי עדיין נתון בחקירה, וטרם התקבלה החלטה לגביו.

מיצג "נהר דם", סמוך לביתו של יו"ר הכנסת אוחנה, במחאה על אסון מירון. אורי סלע
מיצג "נהר דם", סמוך לביתו של יו"ר הכנסת אוחנה, במחאה על אסון מירון/אורי סלע
אמיר אוחנה במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
אמיר אוחנה במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עו"ד רן תגר ממערך עצורי המחאה, שמייצג את אחד העצורים, הגיב: "צר לנו לראות ששבוע לאחר שבוע, מתעקשת משטרת ישראל לבצע מעצרים פוליטיים, ללא כל עילת מעצר. הראיה לכך היא שבתי המשפט משחררים לאלתר את כל לקוחותינו, חרף בקשות המעצר המופרכות שמוגשות ע"י המשטרה. ברור שישנה יד מכוונת מגבוה לכל המעצרים המיותרים האלה, דבר שרק ממחיש כמה עגום המצב במדינה".

עו"ד גבי לסקי, שמייצגת חשוד נוסף, מסרה כי "היום בית המשפט השלום בחדרה קבע שהמשטרה עצרה מפגינה בחוסר תום לב, נראה שההחלטה להשיר את הפעילים במעצר לילה היא גם חסרת תום לב, ומדיפה ריח רע של מעצרים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully