וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עזמי בשארה לקח חלק מרכזי בניסוח הסכם פריז מול חמאס

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 15:56

בעיתון הצרפתי "לה פיגארו" דווח כי חבר הכנסת לשעבר, שנחשד בריגול נגד ישראל, ונמלט לקטאר ב-2007, משמש כיועץ לאמיר, תמים בן חמד אל-ת'אני. לפי הדיווח הוא השתתף באופן פעיל בניסוח ההסכם בין חמאס לישראל

מפגינים הציתו מדורה מאחורי ביתו של נתניהו בקיסריה/יואב איתיאל

חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה לקח חלק מרכזי בניסוח הסכם פריז בין ישראל לחמאס, בניסיון להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש - כך דיווח היום (ראשון) העיתון הצרפתי "לה פיגארו". על פי הדיווח, בשארה, שנמלט לקטאר לאחר שנחשד בריגול נגד ישראל, משמש כיועץ בכיר לאמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני.

בשארה נמלט מישראל ב-2007, לאחר שעלו האשמות כי העביר מידע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. בשארה הכחיש את החשדות נגדו.

לפי המתווה האמריקני המעודכן שעליו דובר בפסגה בבירת צרפת, המתווה יכלול שחרור של כמה מאות אסירים פלסטינים בתמורה לשחרור של 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים אזרחיות, נשים חיילות, גברים מעל גיל 50 וחטופים במצב רפואי קשה. מספר האסירים שישוחררו עבור כל אחת מהחיילות יהיה גבוה יותר מאשר עבור שאר החטופים שישוחררו בשלב הזה ויכלול גם אסירים "כבדים" יותר. עבור כל חטוף שישוחרר תסכים ישראל ליום של הפוגה בלחימה, כאשר בסך הכל בשלב הראשון של העסקה ניתן יהיה להגיע לשישה שבועות של הפסקת אש. ההצעה האמריקנית כללה חזרה ראשונית ומוגבלת של אזרחים פלסטינים לצפון הרצועה כבר מהשלב הראשון של יישום העסקה, בתנאים שיוגדרו בהמשך המו"מ.

עזמי בשארה. Flash90, פלאש 90
יועץ בכיר לאמיר קטאר. בשארה/פלאש 90, Flash90

המגעים בשיחות על עסקת חטופים עדיין לא הבשילו להסכמים, ועדיין יש כמה מחלוקות בין ישראל לחמאס במו"מ. הפערים בין הצדדים נותרו בסוגיית מספר האסירים שישוחררו עבור כל חטוף ישראלי. "המפתח" לשחרור אסירים שחמאס דורש נמוך יותר מבעבר, אולם עדיין יותר מכפול מזה שהופיע במתווה פריז, שכלל שחרור של 400 אסירים בסך הכל עבור כ-40 חטופים, מהם כ-15 אסירים שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים.

לפי בכיר ישראלי, התכנון נכון לעכשיו הוא שהמשלחת הישראלית תצא לקטאר ביום שני. ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים היום דיון בנוגע למנדט של צוות המו"מ בנושא עסקת החטופים. מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש כי "ראש הממשלה נתניהו הודיע כבר אתמול שקבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני יכונסו בראשון כדי להנחות את משלחת המו"מ טרם יציאתה לדוחא. הדרישה לכנס את הקבינט הערב היא לא יותר מניסיון מלאכותי לקושש כותרות".

בתגובה למתווה פריז, חמאס דורש שחרור של יותר מ-1000 אסירים בהם יותר מ-100 אסירים שמרצים מאסרי עולם על רצח ישראלים. בכירים ישראלים אומרים שניתן במו"מ לסגור את הפער בין הצדדים בנושא הזה. בנוסף, בכיר ישראלי אמר שחמאס דורש לשחרר 50 אסירים עבור כל אחת מחמש החיילות שנמצאות בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully