וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא תהיה עסקה, חמאס לא מרגיש מספיק חרב על הצוואר"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 12:36

בריאיון ל-103FM טען מ"מ ראש המטה לביטחון לאומי תא"ל יעקב נגל כי על אף שהוא לא רואה סיכוי לעסקה בשלב זה, חשוב להמשיך לשלוח את המשלחת לשיחות בקטאר: "כדי שלא ניראה 'דובי לא לא' ונראה לכולם את האמת". מבחינתו, הסכם מול חמאס צריך לכלול הכל, למעט סיום המלחמה

בווידאו: תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה/צילום: דו"צ

מ"מ ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר תא"ל (מיל') פרופ' יעקב נגל אמר היום (ראשון) בריאיון ל-103FM כי לדעתו לא תהיה עסקת חטופים, "כי חמאס לא מרגיש כרגע מספיק חרב על הצוואר". למרות זאת, הוא חושב שיש להמשיך לשלוח את המשלחת הישראלית לקטאר, כדי לדון במו"מ: "כדי שלא ניראה 'דובי לא לא' ונראה לכולם את האמת". מבחינתו, הסכם מול חמאס יכול לכלול כל מה שמבקש הארגון, למעט הפסקת המלחמה.

נגל התייחס לתמרון צה"ל ברפיח, ואמר שהיה צריך לקרות כבר "לפני שבוע-שבועיים". "אנשים התבלבלו, כשלשכת ראש הממשלה אומרת 'אישר תוכניות' זה לא 'נתן פקודה לצבא לתקוף'", הבהיר. לדבריו, "היום הצבא והדרג המדיני לדעתי מדברים אותו דבר, מחכים, נותנים כרגע את הספק לאותו תהליך אחרון או ניסיון אחרון להגיע לעסקת חטופים".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"לא תהיה עסקה, חמאס לא מרגיש מספיק חרב על הצוואר". חיילים ברצועת עזה/דובר צה"ל

"אני בעד עסקה שיש בה את כל מה שהוא רוצה, למעט הפסקת לחימה", אמר על עסקה מול חמאס. "כדי לקבל 50-40 חטופים, אין לי בעיה חודש הפסקת אש, ואפילו שחרור פה ושם של אסירים כבדים. דבר אחד, בשום פנים ואופן אסור להסכים וזה הפסקת הלחימה. הפסקת אש? בסדר. מה שקורה כרגע דה פקטו, חמאס מקבל סוג של הפסקת אש, לא בדיוק, אבל סוג. עדיין נלחמים בצפון, נלחמים במרכז, פה ושם תוקפים ברפיח. צריך להתחיל עם זה מהר, מהר מאוד. הדבר הזה גם מקרין על הצפון".

לדבריו, נכון להיום צה"ל השמיד 18 עד 20 גדודים של חמאס מתוך 24. "צריך להשמיד את ה־24, אחרי זה צריך להמשיך לעבוד מתחת לקרקע ומעל הקרקע, שנים, בדיוק כמו שהיה בחומת מגן בג'נין", אמר. "עד היום, 10 שנים אחרי, יש קני טרור בג'נין ולכן מי שחושב שלא יהיו טרוריסטים אחרי שנשמיד את חמאס ברפיח, הוא טועה. לחימה בטרור תהיה ב־10 השנים הבאות, אבל אם צה"ל ישלוט ביטחונית בעזה, יוכל להיכנס ולצאת כמו שהוא עושה ביהודה ושומרון, יהיה הרבה יותר בסדר".

יעקב נגל. ללא, פלאש 90
יעקב נגל/פלאש 90, ללא

כמו כן התייחס למתיחות על רקע רמדאן. "אסור שיהיה פרמטר למתי תוקפים ברפיח ומתי לא", הדגיש. "הפרמטרים היחידים הם לפנות את הפליטים כדי שלא נואשם בהרג אזרחים כביכול חפים מפשע, חלקם לא, וכדי שנקבל תמיכה או אי התנגדות של המצרים, של האמריקנים ושל העולם, שגם ככה די נמאס לו מאיתנו ככל שהמלחמה מתמשכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully