וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביקורת בימין: מינוי השופט אורי שהם ליו"ר הוועדה למינויים בכירים נדחה

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 13:51

הממשלה היתה אמורה לאשר בישיבתה השבועית את מינויו של שהם ליו"ר הוועדה שמאשרת את המינויים בכירים בשירות המדינה. בציונות הדתית, ש"ס וארגוני ימין מתנגדים למינוי של מי שמשמש כיום כנציב קבילות הציבור על שופטים ודרשו לדחות ההצבעה

בווידאו: ישיבת ממשלה 07.01.24/מערכת וואלה!

בעקבות הביקורת בימין נגד מינויו של השופט בדימוס אורי שהם ליו"ר הוועדה למינויים בכירים, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ההצבעה על המינוי שהיתה אמורה לעלות היום (ראשון) בממשלה, והוריד את הנושא מסדר יומה.

שרי הציונות הדתית הודיעו בשבוע שעבר שיצביעו נגד המינוי של שהם, וכמה ארגוני ימין אף שיגרו מכתב לראש הממשלה ולשרים בדרישה לבטל את המינוי.

בעקבות הערכות אלה, מנכ"ל ארגון הימין "בצלמו", שי גליק, שמוביל את המחאה נגד שהם, מסר: "אני מברך על ההחלטה. אני קורא למנות לתפקיד אדם שברור שינהג בכל שנות תפקידו ללא משוא פנים, ירדוף אחרי הצדק ויפעל לטובת מדינת ישראל בכל שנות כהונתו. אני מודה לכלל הארגונים שחברו ופעלו בעניין. נמשיך להגן על טוהר המידות וניקיון כפיים".

טקס פרישת שופט בית המשפט העליון, השופט אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
ההצבעה על מינויו תידחה. אורי שהם/ראובן קסטרו

הממשלה היתה אמורה לאשר בישיבתה השבועית היום את מינויו של שהם, שכיום משמש כנציב תלונות הציבור על השופטים. אם ימונה, מינויו זה ימשך לתקופה של 8 שנים החל ממאי.

הוועדה למינויים בכירים היא הוועדה שבוחנת מועמדים לשבעה תפקידים בכירים: הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב שב"ס, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. הוועדה מונה ארבעה חברים ובראשה עומד נשיא בית המשפט העליון, ומלבדו גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור. תפקיד הוועדה הוא לבחון בעיקר היבטים של טוהר המידות ואם נפלו במינוי פגמים, ולרוב היא נוטה לאשר את המינויים שמובאים לפניה.

השופט בדימוס שהם אמור להחליף את שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, שכיהן כיו"ר זמני מאז אוגוסט 2022 בעקבות פטירתו של היו"ר הקבוע השופט בדימוס אליעזר גולדברג. החברים הנוספים בוועדה הם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ הפרופ' טליה איינהורן ומשה טרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully