וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר את מינויו של השופט אורי שהם ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 23:38

שופט העליון בדימוס, שמשמש כיום כנציב תלונות הציבור על השופטים, ימונה לתקופה של 8 שנים, וצפוי להיכנס לתפקידו בתחילת מאי. שרי הציונות הדתית הודיעו שיצביעו נגד המינוי, וכמה ארגוני ימין אף שיגרו מכתב לרה"מ ולשרים בדרישה לבטל את המינוי

בווידאו: ישיבת ממשלה 07.01.24/מערכת וואלה!

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של השופט העליון בדימוס אורי שהם כיו"ר הוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה. שהם, שמשמש כיום כנציב תלונות הציבור על השופטים, ימונה לתקופה של 8 שנים וצפוי להיכנס לתפקידו בתחילת מאי.

הוועדה למינויים בכירים היא הוועדה שבוחנת מועמדים לשבעה תפקידים בכירים: הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, נציב שב"ס, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. הוועדה מונה ארבעה חברים ובראשה עומד נשיא בית המשפט העליון, ומלבדו גם נציב שירות המדינה ושני נציגי ציבור. תפקיד הוועדה הוא לבחון בעיקר היבטים של טוהר המידות ואם נפלו במינוי פגמים, ולרוב היא נוטה לאשר את המינויים שמובאים לפניה.

השופט בדימוס שהם ימונה במקומו של שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, שכיהן כיו"ר זמני מאז אוגוסט 2022 בעקבות פטירתו של היו"ר הקבוע השופט בדימוס אליעזר גולדברג. החברים הנוספים בוועדה הם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ הפרופ' טליה איינהורן ומשה טרי.

טקס פרישת שופט בית המשפט העליון, השופט אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
שופט העליון בדימוס אורי שהם/ראובן קסטרו

ארגוני ימין דורשים לבטל את המינוי

שרי הציונות הדתית הודיעו כי הם מתכוונים להצביע נגד מינויו של השופט בדימוס אורי שהם מחר בממשלה. גורמים במפלגה אומרים כי הם מתנגדים לתקופת המינוי של שמונה שנים, וכן לעצם קיומו של המנגנון שבו נדרש אישור של שופט עליון בדימוס למינויים של הממשלה. גם בש"ס צפויים להתנגד למינוי לאור ההיסטוריה של שהם עם הרב הראשי יצחק יוסף, וניסיונות שלו להפסיק את כהונתו של יוסף בעקבות התבטאויותיו והתנהלותו.

מוקדם יותר הערב מספר ארגוני ימין שיגרו מכתב לראש הממשלה ולשרים בדרישה לבטל את המינוי.
במכתב, עליו חתומים בין השאר ארגון בצלמו, אם תרצו והתנועה למשילות ודמוקרטיה, נכתב כי בתפקידו כנציב קבילות הציבור על שופטים, שהם "הגן וחיפה בקביעות על עמיתיו השופטים תוך שהוא מאמץ את גרסותיהם ללא בדיקות מינימליות הנדרשות לשם מילוי תפקידו וזאת אף שהוכח כי אלו שיקרו לציבור ושיקרו גם לו".

עוד נטען כי שהם "בחר להתנהג באופן שונה מול הרב יוסף בכובעו כדיין ומול הנשיאה חיות כאשר שניהם התבטאו באופן דומה (מבלי להתייחס לתוכן הדברים) באופן המטיל צל כבד על חובתו לנהוג באופן נטול פניות וללא משוא פנים". במכתב נטען כי מינוי אדם שנוי במחלוקת, "אשר כהונתו לוותה בכשלים וליקויים במילוי תפקידו החיוני, יפגע קשות בשירות הציבורי ככלל ובמינויי הבכירים בתפקידים מהרגישים ביותר בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully